.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باران و ترافیک مسافران را زمین گیر کرد ؛
جاری شدن سیل در خیابان های پنج شهر مازندران/ سیلاب معابر شهری شرق استان را فرا گرفت / ۲ کشته بر اثر صاعقه / لغو 2 پرواز در فرودگاه ساری
شمال نیوز :: بارش های رگباری باران که از بعدازظهر امروز در مازندران آغاز شده است تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است

شمال نیوز: بارش های رگباری باران که از بعدازظهر امروز در مازندران آغاز شده است تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش شمال نیوز، احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگاران گفت: بارش های رگباری از بعدازظهر امروز در همه شهرهای استان بخصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات با شدت بیشتری شروع شد و این ناپایداری جوی به گفته کارشناسان هواشناسی استان تا عصر فردا ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران تا کنون در شهرهای رامسر ، تنکابن ، عباس آباد ، جویبار و بهشهر سبب جاری شدن رواناب در خیابان ها و معابر عمومی شده است .

احمدی گفت: در روستای بالادست و کوهستانی این پنج شهر که شدت بارندگی زیاد بود، خوشبختانه به منازل مسکونی و باغات تاکنون خسارت وارد نشده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود : این ناپایداری جوی و  خطر جاری شدن سیلاب ، روان آب و آبگرفتگی معابر تا عصر فردا وجوددارد و برشدت بارندگی های سیل آسا از امشب افزوده می شود .

وی به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی و مدیریت استان توجه جدی داشته باشند و ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه در صورت جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

احمدی از آماده باش کامل نیروهای امدادی ، خدمات رسان شامل هلال احمر ، راهداری ، شهرداری ، شرکت آب منطقه ای و توزیع برق غرب و مرکز استان ، اداره کل منابع طبیعی و شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت غله ، بخشداری ها و دهیاری ها خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : شرکت پخش فراورده های نفتی  مبنی بر آمادگی و ذخیره سازی مواد نفتی ، بنزین ، گازوئیل و نفت و توزیع نفت سفید در مناطق کوهستانی و بالا دست در آماده باش قرار دارند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای مازندران نیز برای پیشگیری از سیلاب لایروبی انهار و رودخانه های شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است .

احمدی از شهرداری ها خواست تا نسبت به کنترل و استحکام  تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سطح جاده ها ، هرس درختان کنار تیره برق هادر پیاده روها و کنترل وضعیت درختان کهنسال اقدام کنند.

وی گفت: شهروندان از پارک کردن خودرو ها در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درحال ساخت خودداری کنند.


 سیلاب معابر شهری شرق مازندران را فرا گرفت


 به دنبال بارش شدید باران سیل آسا از غرب استان، اکنون بارش شدید سیلابی باران سبب فراگیری سیلاب در برخی معابر شهری شرق مازندران شد.

بر اساس مشاهدات عینی، هم اکنون بارش باران در شهرهای بهشهر و نکا در شرق مازندران با شدت بسیاری در حال باریدن بوده و این امر سبب آبگرفتگی معابر شهری و ترافیک خیابان‌های اصلی و فرعی این شهرها شده است.

 

 باران و ترافیک مسافران برگشتی از مازندران را زمین گیر کرد


 با وجود آغاز محدودیت های ترافیکی از ظهر امروز ، بارش باران و حجم زیاد تردد در جاده های مازندران از عصر امروز منجر به ترافیک سنگین شد و مسافران را در جاده های این استان منتهی به تهران زمین گیر کرد.


فرمانده پلیس راه مازندران در گفت گو با خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون در هر 2 مسیر رفت و برگشت جاده هراز و همچنین در جاده کندوان از کرج به سمت مرزن آباد در برخی مسیرها تردد خودرو ها به صورت سنگین انجام می شود.

سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده های مازندران از ظهر امروز ، افزود: در حال حاضر در محور هراز ، حد فاصل پارک جنگلی تا نارنجستان، امام زاده هاشم تا سه راهی لاسم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ، کِلرد تا سه راهی چلاو ترافیک سنگین است و در باقی مسیر پر حجم می باشد.

وی ادامه داد: محور کندوان هم در محدوده بیلقان تا آدران ، تونل تا پل زنگوله و محدوده ساحلی تا تونل ترافیک خودرو ها سنگین است.

سرهنگ قدمی از وجود ترافیک پرحجم در بخشی از محور فیروزکوه هم خبر داد و گفت که ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده کارسالار به صورت پرحجم ولی روان جریان دارد.

فرمانده پلیس راه مازندران وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و گفت که در این محور تردد خودرو ها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است .


۲ کشته بر اثر صاعقه در مازندران

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پرشکی مازندران از کشته شدن ۲ نفر بر اثر صاعقه خبر داد.

زکریا اشکپور اظهار داشت: رعد‌و‌ برق در فریدونکنار جوانی را به کما فرستاد.

وی در ادامه گفت: جوان 25 ساله خرم‌آبادی که حین اسب‌سواری دچار حادثه شد از مرگ نجات یافت ولی پس از دو ساعت فوت کرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پرشکی مازندران افزود: جوان 27 ساله ترکمن در روستای امام ده بهشهر بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

وی همچنین  از یک مورد برق گرفتگی دیگر در شهرستان بهشهر خبر داد و افزود: متاسفانه این برق گرفتگی منجر به فوت فرد شده است.

 



لغو 2 پرواز در فرودگاه ساری به‌دلیل طوفان و باران
سعدالله وطن‌خواه: امروز بعدازظهر سه پرواز داشتیم که از این تعداد دو پرواز لغو و یک پرواز انجام شد. وی افزود: پرواز اهواز به ساری به دلیل پیش‌بینی هوا لغو و پرواز آتا مشهد به ساری سرانجام انجام شد و پرواز از ساری به مشهد با ۹۵ دقیقه تاخیر ساعت ۱۸:۵ دقیقه انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لغو 2 پرواز در فرودگاه ساری به‌دلیل طوفان و بارانسعدالله وطن‌خواه اظهار کرد: امروز بعدازظهر سه پرواز داشتیم که از این تعداد دو پرواز لغو و یک پرواز انجام شد.

وی افزود: پرواز اهواز به ساری به دلیل پیش‌بینی هوا لغو و پرواز آتا مشهد به ساری سرانجام انجام شد و پرواز از ساری به مشهد با ۹۵ دقیقه تاخیر ساعت ۱۸:۵ دقیقه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران تصریح کرد: پروازی از مشهد ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه باید می‌نشست که تا نزدیکی‌های فرودگاه به دلیل شرایط بد جوی ننشست و به مبدا مشهد برگشت و اعلام باطلی کرد.

این مسؤول با بیان اینکه پرواز دیگری نداریم، گفت: پرواز بعداز ظهر رامسر به تهران و بالعکس باطل شد.

وطن‌خواه گفت: فردا اگر شرایط جوی خوب بود پرواز انجام می‌شود و ابطال یا تغییر در برنامه پرواز فردا خبری نیست و شرکت‌ها هم چیزی هنوز اعلام نکردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.