.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه رئیس پلیس راهور مازندران به عزاداران و هیأت‌های مذهبی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: عزاداران حسینی با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پليس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بيشتر در برگزاری مراسم همكاری داشته و ساعات محدوديت‌های ترافيكی را رعایت کنند.

به گزارش شمال نیوز،مهدی باقری با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام محرم ، شور و شعور حسینی همه مسلمانان به‌ویژه هم‌وطنان، افزایش یافته و در هر کوی و برزن، مراسم و آئین‌های عزاداری برای سید و سالار شهیدان (ع) و گرامیداشت قیام الهی آن حضرت برگزار می‌شود.

وی افزود: عزاداران حسینی با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری داشته و ساعات محدودیت‌های ترافیکی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران اضافه کرد: باتوجه به اینکه به موجب ماده 191 و 193 آئین‌نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دسته‌جات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، به‌منظور حمل وسایل صوتی، طبل و سایر برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود.


این مسؤول بیان کرد: در زمان نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح و سواره‌رو، مشکلات ترافیکی برای عابران( عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

باقری ادامه داد: هنگام پخش نذورات به طوری اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خلل وارد نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب عزاداران ملبس به لباس تیره و مشکی هستند، لازم است هنگام عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: هنگام دسته‌روی به‌ویژه در شب‌ها، کمترین سطح سواره‌رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا ، انتها و کنار دسته‌جات مراقب حرکات خودروها و به‌ویژه موتورسیکلت سوران باشند.

باقری یادآور شد: توصیه ما به خانواده‌ها این است هنگام حضور در مراسم‌ها مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره‌رو، جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، درصورت امکان از خودروهای سواری و اتوبوس که پیش‌بینی شده استفاده کرده و از سوارشدن دسته‌جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران بیان کرد: اگر عزاداران قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری و تجمع دسته‌جات حضور یابند، حتما محدودیت‌های ترافیکی را مدنظر قرار داده و با پلیس همکاری کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.

باقری در ادامه به رانندگان وسایل نقلیه هم توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ‌های ضروری خودرو به‌ویژه چراغ‌های جلو و ترمز، مطمئن شوند و به محدودیت‌های ترافیکی توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث ، اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران، از رفتارهای مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری تا با هزینه‌های سنگین چنین رفتارهایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیس که می‌تواند منجر به توقیف خودروی آنها نیز شود ، مواجه نشوند.

باقری خطاب به شهرداری‌ها و مسؤولان دستگاه‌های حفاری و اصلاح معابر اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خیابان‌ها و مسیرهای اصلی صورت گیرد.

وی با تأکید بر خودداری از حفاری در مسیر دسته‌جات عزاداری و کاروان‌های حسینی (ع)، خاطرنشان کرد: سریعاً نسبت به رفع نواقص پیاده‌راه‌ها و پاک‌سازی مسیر تردد عزاداران اقدام و ایمن‌سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری وفق مقررات، صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران در پایان گفت: پلیس راهور با اقدام قانونی با تخلفات مسؤولان دستگاه‌های مقصردر وقوع حوادث رانندگی، مطابق ضوابط اقدام خواهد کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.