.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاده آستانه‌سر به دریا در جویبار فراموش‌شده بین وعده‌های مسئولان
کلنگ احداث جاده روستای آستانه سر به بیکار آیش از سال 86 زده شد که این جاده باعث کاهش 10 کیلومتری مسافت شهر جویبار به ساحل دریا، دانشگاه آزاد اسلامی و بیش از 40 روستا می‌شود که تاکنون به حال خود رهاشده است.

به گزارش بلاغ، روستای آستانه سر یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان جویبار که از یک هزار۴۲۰ نفر جمعیت در آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن برخوردار است.


این روستای دارای پنج شهید شاخص دوران دفاع مقدس که امنیت و آرامش امروز جمهوری اسلامی مدیون خون چنین شهدایی است.

علی‌اکبر طبرستانی دهیار روستای آستانه سر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روستای آستانه سر یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان جویبار است که از مردمان مؤمن و سخت‌کوش و زحمت‌کش برخوردار است.

وی به اقدامات عمرانی یک سال اخیر در این روستا اشاره و عنوان کرد: احداث بوستان در زمینی به مساحت حدود 3هزار مترمربع و باهزینه 250 میلیون تومان از اعتبار سرانه جمعیتی در مدت یک سال احداث‌شده و در اختیار مردم خوب روستای آستانه سر قرار دارد.

دهیار روستای آستانه سر افزود:برای برطرف کردن نوسانات برقی با استقرار دو ترانس تقویت ولتاژ بااعتباری به ارزش 55میلیون تومان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع و پیگیری مطالبات عمرانی و مردمی روستا از دیگر اقدامات دهیاری و شورای اسلامی این روستا است.

طبرستانی خاطرنشان کرد: حق و شایستگی مردم این روستا بیش از همه این خدمات است و امیدواریم با همکاری مردم و همراهی مسئولین خدمات بیشتری را به مردم شریف این روستا ارائه دهیم.

وی همچنین به مشکلات موجود و پیش روی این روستا اشاره کرد و گفت: تاکنون طرح هادی در این روستا اجرانشده و در سال گذشته برای رفع آب‌های سطحی به میزان 140 متر جوی آب بااعتبار ۴۰ میلیون تومان از محل ستاد حوادث احداث شد.

یوسف معصومی رئیس شورای اسلامی روستای آستانه سر از مغفول ماندن احداث جاده روستای آستانه سر به بیکار آیش از سال 86 خبر داد و اظهار کرد: کلنگ احداث این جاده که باعث کاهش 10 کیلومتری مسافت شهر جویبار به ساحل دریا، دانشگاه آزاد اسلامی و بیش از 40 روستا می‌شود از سال 86 به زمین زده شد.

 

 

وی ادامه داد: طی دو نوبت زیرسازی و قیرپاشی به طول 3 کیلومتر انجام شد ولی به دلایلی این پروژه کنار گذاشته شد و فقط یک کیلومتر آن به‌صورت یک‌طرفه آسفالت شده که البته وضعیت آسفالت هم بسیار نامطلوب است. 

 


رئیس شورای اسلامی آستانه سر با گلایه از مسئولین استانی اظهار کرد: مردم به امیدآبادی و پیشرفت در بازگشایی این جاده بسیار تلاش کردند و برای عریض شدن آن، عقب‌نشینی‌های چشمگیری انجام شد ولی اکنون به دلیل رها کردن این پروژه و نشستن گردوخاک‌های فراوان این جاده بر روی درختان و محصولات کشاورزی کشاورزان و باغداران، به معضلی بزرگ درآمدهاست.

معصومی خاطرنشان کرد: این جاده می‌توانست ضمن دسترسی راحت‌تر مسافرین و شهروندان جویباری به سواحل دریا موجب کاهش ترافیک سطح شهر می‌شود. 

وی فرسودگی لوله‌های آب‌رسانی را یکی دیگر از مشکلات این روستا اعلام کرد و گفت: بخش اعظمی از لوله‌های آب‌رسانی در این روستا فرسوده و مستهلک‌شده است که موجب کاهش کیفیت آب و همچنین موجب نگرانی ما در مورد سلامتی مردم شده است. 

دهیار آستانه سر به نیمه‌کاره بودن سالن ورزشی مرحوم مهدی اولیایی این روستا اشاره و عنوان کرد: یکی از شاخص‌های نشاط و سلامت جامعه ورزش کردن است که دهیاری و شورای اسلامی آستانه سر در این راستا از ثلث مرحوم مهدی اولیایی زمین سالن ورزشی چندمنظوره از سال 86 به این منظور اختصاص یافت که تاکنون به دنبال تکمیل آن هستیم که تاب حال 75 درصد کار انجام‌شده و 25 درصد آن باقی‌مانده که نیاز به 100میلیون تومان اعتبار است. 

طبرستانی تأکید کرد: انتظار ما از مسئولان شهرستان و استان، همراهی و همکاری بیشتر برای آبادی و توسعه روستا است و باید بهترین خدمات را به مردمان شریف این روستا ارائه کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.334 seconds.