.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عجله کیوی‌کاران و خسارت سنگین
برداشت زودهنگام کیوی آن هم سه ماه قبل از رسیدگی کامل و از همه مهم‌تر صادرات آن خسارت سنگینی به دنبال دارد که تاوان آن را همه کشاورزان باید پس دهند.

به گزارش شمال نیوز، به‌طور حتم زمان مناسب در برداشت محصول در کیفیت آن نقش به‌سزایی دارد و این موضوع مورد تأیید است ولی مشاهده شده برخی برای به امید سود بیشتر اقدام به برداشت محصولی را که هنوز زمان آن فرا نرسیده می‌کنند.

برداشت زودهنگام در محصول کیوی موضوعی است که شاهد آن هستیم که این موضوع موجب بی‌اعتمادی در بازار می‌شود؛ این موضوع تا حدی است که براساس گزارش‌ها در مرداد ماه یعنی سه ماه قبل از زمان برداشت چند محموله کیوی صادر شده که به‌طور حتم این کار به بازارهای جهانی لطمه وارد می‌کند.

برداشت زودهنگام کیوی آن هم سه ماه قبل از رسیدگی کامل و از همه مهم‌تر صادرات آن خسارت سنگینی به دنبال دارد که تاوان آن را همه کشاورزان باید پس دهند.

 

 

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران  با هشدار نسبت به جلوگیری از برداشت زودهنگام محصول کیوی، اظهار کرد: زمان مناسب برداشت محصول از اوایل آبان ماه است.

محمدرضا شعبانی افزود: براساس گزارش‌ها چند محموله کیوی در مرداد ماه برداشت و منجر به صادرات شده است.

وی بیان کرد: اینکه سه ماه قبل از رسیدن اقدام به برداشت کنیم ضرری است که بر تمامی تولیدکنندگان وارد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اعلام اینکه کشش بازار قبل از فصل برداشت وجود ندارد و به ضرر تولیدکننده است، خاطرنشان کرد: این موضوع خسارت بزرگی به تولیدکنندگان می‌زند که لازم است از این کار به شدت پرهیز کنند.

 

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سطح زیرکشت کیوی در مازندران 6هزار و 500 هکتار است که استان مازندران رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارا است.

محمدتقی شکوهی با اشاره به پیش‌بینی حدود 180هزار تن کیوی امسال در مازندران، افزود: با توجه به تولید مطلوب پیش‌بینی می‌کنیم شاهد صادرات مطلوب این محصول باشیم.

وی اضافه کرد: درحال حاضر برخی باغداران اقدام به فروش میوه سردرختی کردند که قیمت آن در بازار مطلوب است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه محموله کیوی برای صادرات از مازندران نبوده است، گفت: در این زمینه براساس مکاتبه وزیر جهاد کشاورزی با گمرک، از واردات زودهنگام کیوی جلوگیری شده است.

شکوهی با اعلام اینکه زمان مناسب برای برداشت کیوی از اوایل آبان ماه است، تصریح کرد: برداشت محصول بستگی به میزان قند کیوی دارد که باید دست‌کم 6.2 درصد باشد.

 

 

وی یادآور شد: اگر کیوی در زمان مناسب برداشت نباشد نگهداری در سردخانه کیفیت لازم را نخواهد داشت و  اگر به بازار عرضه شود اعتماد مصرف‌کنندگان پایین می‌آید.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: توصیه ما به باغداران این است از عجله در برداشت محصول پرهیز کنند.

کشاورزان یک سال تمام در باغ‌ها تلاش شبانه‌روزی می‌کنند و درست نیست با عجله و به‌دلیل نرسیدن محصول متضرر شوند به این دلیل که برداشت بی‌موقع خسارت جبران‌ناپذیری به بازار وارد می‌کند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.444 seconds.