.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش یک نماینده به اتفاق شورای شهر بابل
نایب رئیس اول کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: متاسفانه مکانیزم دقیق و از پیش طراحی شده‌ای برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز، خجسته نایب رئیس اول کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در واکنش به اتفاقات شورای شهر بابل، گفت: مکانیزم بررسی صلاحیت‌ها و انتخابات شورا‌ها مورد تایید نیست و بر اساس اطلاعاتی که بنده در این دوره از کل کشور دریافت کردم روند کار رضایت‌بخش نبوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: در انتخابات شورا‌ها فشار‌های سیاسی سنگینی بر دفاتر نمایندگان مجلس در هر حوزه انتخابیه حاکم می‌شود و حتی این فشار‌ها به دستگاه‌های نظارتی و مجموعه‌ای که مسئول تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورا‌ها هم هستند، وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید یک مکانیزم دقیق و حساب شده از پیش برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا طراحی شود بیان کرد: طی این دوره از انتخابات شورا‌ها و حتی دوره قبل با توجه به حضورم در کمیسیون شورا‌های مجلس، معتقدم مکانیزم خوبی وجود نداشت.

خجسته با اشاره به اینکه امکانات، برنامه‌ریزی، بودجه و مکان خاص و خوبی برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا وجود ندارد گفت: تنها با نزدیک شدن به انتخابات شورا‌ها ۵ نفر از مجلس به عنوان هیئت نظارت بر کل انتخابات کشور انتخاب می‌شوند و متاسفانه باید شاهد این گونه اتفاقات در شورا‌ها باشیم، قطعا نمونه‌های دیگری هم در بحث فساد وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر اینکه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مکانیزم، بودجه و امکانات خاص دارد، اظهار کرد: مجلس نیز باید از قبل مکانیزمی را برای انتخابات شورا‌ها برنامه‌ریزی کند نه آنکه تنها چند ماه مانده به شروع انتخابات وارد کار شود و هر کسی به نوعی راهکار خود را ارائه کند بر این اساس این گونه حق مردم در انتخابات شورا‌ها عملی نمی‌شود.

نماینده مردم همدان گفت: در زمان انتخابات شورا‌ها از بسیاری قسمت‌ها برای تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی فشار وارد می‌شود و متاسفانه مکانیزم خاصی وجود ندارد، ما این موضوع به لاریجانی رئیس مجلس و مسئولان مربوطه اعلام کردیم و خواستیم یا مکانیزم خاصی در این مورد تعریف شود یا انتخابات شورا‌ها را به شورای نگهبان بسپارند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فراز 21 شهريور 1397
همه شهر ها شورا مشگل دارند هزینه می کنند از کجا باید جبران کنند .اکثرا از این واون می گیرن .در یکی از شهر های کوچک شهردار غیر بومی به دو عضو شورا که شهردارش کردن نفری 50 میلیون داد.تاز ه این در شهر کوچک .جای دیگر واویلا...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.