.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعداد دستگیرشدگان به 7 نفر رسید ؛
بازداشتی‌های پرونده رسوایی اخلاقی شورای شهر بابل چه کسانی هستند؟
شمال نیوز : خبر فساد اخلاقی ۵ نفر از اعضای شورای شهر بابل در روز‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای داشته است. حالا تک تک اعضای شورای شهر بابل در مظان اتهام قرار دارند و در فضای مجازی نیز اخبار درست و غلط به صورت آمیخته با هم منتشر می‌شود.....
بازداشتی‌های پرونده رسوایی اخلاقی شورای شهر بابل چه کسانی هستند؟

شمال نیوز : فعالان سیاسی بابل می‌گویند برای پیدا کردن ریشه فساد به کد‌هایی که امام جمعه داده بود مراجعه شود؛ کدهایی همچون: «آیا اداره اطلاعات و نهاد‌های امنیتی خبر نداشتند از ماه‌های قبل در تریبون نمازجمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم» و «زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند» و «پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیر اخلاقی خود رشوه دادند»

به گزارش شمال نیوز ، شورای شهر بابل ۹ عضو دارد. هتوز بصورت رسمی نام بازداشت شدگان مشخص نشده است تا بتوان به روشنی 5 نفر را از 4 نفر دیگر جدا کرد  و باید منتظر اعلام مراجع ذیصلاح بود .

از سوی دیگر این پرونده همچنان مفتوح است و معلوم نیست که چه کسانی در روزهای آینده احضار می شوند .

 

امام جمعه بابل چه گفته بود؟

فعالان سیاسی بابل می‌گویند برای پیدا کردن ریشه فساد به کد‌هایی که امام جمعه داده بود مراجعه شود. امام جمعه بابل گفته بود «این صحنه یکدفعه به وجود نیامد» و برخی از افراد رذل درون شورا از مدت‌ها قبل این اقدام‌ها را انجام می‌دادند.

چشمانی ناظر این صحنه‌ها نبودند، این استان، استانداری و نهاد‌های نظارتی ندارد. «آیا اداره اطلاعات و نهاد‌های امنیتی خبر نداشتند از ماه‌های قبل در تریبون نمازجمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم»، اما من دهان خود را نبستم و نمی‌بندم، «بوی مشمئز رشوه‌ها و خیانت‌های آن‌ها» را بار‌ها به مسؤولان تذکر دادم.

به بهانه تعامل به‌راحتی از این فساد‌ها چشم‌پوشی می‌کردند. این افراد رذل در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن کلفتی کردند، «زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند»، «پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیر اخلاقی خود رشوه دادند» و این خفت‌بارترین صحنه است که جانور‌هایی این‌چنین در این شهر نفوذ کنند. یکی ٣٧٠ میلیون، یکی ۴۵٠ میلیون تومان و یکی دیگر یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای محو فیلم هزینه دادند.

بازداشت معاون شهردار

خبر بازداشت این افراد در حالی منتشر شده که منابع خبری، اطلاعاتی در اختیار قرار دادند که پرده از عمق فساد در شورا و شهرداری بابل دارد. روز شنبه خبر رسید که یکی از معاونان شهرداری بابل نیز بازداشت شده است. تعداد بیشتری از مدیران شهرداری و دیگر اعضای بازداشت نشده شورای شهر بابل نیز مدام به نهاد‌های اطلاعاتی احضار می‌شوند.

با توجه به صحبت‌های امام جمعه بابل، به نظر می‌رسد قضیه دام با واسطه یک زن که یکی از مسئولان شهری او را اجیر کرده، صورت گرفته تا بتوانند روی رای سایر اعضای شورای شهر اثرگذار باشند.

یکی از فعالان سیاسی بابل ضمن تایید این مطلب می‌گوید: فردی که امروز به عنوان چهره پشت پرده رسوایی جنسی مطرح شده است، از نزدیکان یکی دیگر از مسئولان است که از طریق یک زن که گویا آتلیه عکاسی داشته است، اعضای شورای شهر را به آتلیه دعوت می‌کرده و بعد از برقرای رابطه جنسی، در آنجا از آن‌ها فیلم تهیه می‌کرده است. وی از این فیلم‌ها به عنوان ابزار فشار برای دریافت پول یا قرارداد‌های شهرداری استفاده کرده است و اگر آنچنان که امام جمعه شهر گفته است، ابعاد این قضیه پیگیری شود، تعداد بیشتری از افراد این بار به اتهام فساد اقتصادی بازداشت خواهند شد.

تعداد دستگیر‌شدگان شهرداری بابل به 7 نفر رسید

در حالی که یک هفته از خبر دستگیری پنج عضو دستگیر شده شورای شهر بابل نمی‌گذرد خبرها از دستگیری‌ دو نفر دیگر در این باره خبر می دهد.

بر اساس گفته یک منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، سرپرست شهرداری سابق بابل و برادر یکی از اعضای شورای شهر حاضر ، دونفری هستند که عصر دیروز توسط مقامات قضایی این شهر دستگیر شدند.

با این حساب اعضای دستگیر شده بابل به 7 تن رسید. گفته می‌شود اتهام دو نفر دستگیر شده نیز فساد مالی و سوء استفاده از موقعیت شغلی‌شان است.

استعفای 4 تن از اعضا

همچنین در پی دستگیری پنج عضو شورای شهر بابل، چهار عضو آن تاکنون از سمت خود در شورای اسلامی شهر استعفا کرده و اعضای جدید جایگزین آنان شدند.

جلسه فوق‌العاده و غیرعلنی شورای‌شهر بابل به منظور استعفای اعضای بازداشت‌شده شورا و معارفه ۵ عضو علی‌البدل شنبه شب برگزار شد و چهار تن از اعضای مورد نظر استعفای خود را پذیرفتند اما نفر پنجم تاکنون حاضر به استعفا نشد.

وی درباره دلیل عدم استعفایش گفت : نمی‌خواهم بانی ورود برخی از افراد که قبول شان ندارم به شورای شهر شوم.

در صورت عدم استعفای نفر پنجم، غفار آری، حسن احمدزاده عالمی، جعفر واثقی، مهدی پورچال سماکوش به ترکیب اصلی شورا راه می‌یابند و رمضان نصراله‌تبار همچنان عضو علی‌البدل خواهد ماند.

پنج عضو شورای شهر بابل چند روز پیش دستگیر شدند و هنوز اتهامات آنان رسانه‌ای نشده است.

از سوی دیگر قربانعلی ولی‌زاده فرماندار ویژه بابل گفت: نخستین جلسه شورای شهر با ترکیب جدید با حضور فرماندار و اعضای شورای تامین در فرمانداری ویژه بابل برگزار می‌شود.

همچنین برای یک عضو شورای شهر « گتاب» در استان مازندران به اتهام فساد اخلاقی پرونده قضایی تشکیل شده است. ایلنا به محض دریافت خبر بیشتر آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

گَتاب از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر، در بخش گتاب شهرستان بابل قرار دارد.

منبع: ایلنا و رویداد 24

(با اندکی تغییر )


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

- 18 شهريور 1397
اينها هم دل دارند وميخواهند حال كنند صيغه هم كردندواز نظر شرعي مانعي نيست همه را ازادكنيد ابرويشان را بازي ندهيد
zhani 19 شهريور 1397
این مفسدها چگونه تایید شده بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی 19 شهريور 1397
خداقوت دلاور خسته نباشید پهلوان
بهروز 21 شهريور 1397
سلام درود برشرف غیرتت حاج حسن روحانی واقعا من خودم چندبار مکاتبه کردم بااستانداری واقعا کسی جوابگو نبوده چرا دولت وزیر کشور ورود نمیکنه شورای شهربابل رو منحل اعلام نمیکنه اقای وزیرکشور خواهشن اینکارو حتما انجام دهید بیشترین شهدای استان مربوط به شهربابل میباشد واقعا حرمت خون شهدارو نگه نداشتند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.