.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسانی پولمان را بی ارزش می کنند؟

شمال نیوز: پویا کریمی/ در کشورهایی که رشد اقتصادی خوبی دارند مبنای اقتصاد، تولید است. این تولید همه حوزه ها مانند کشاورزی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و غیره را در بر می گیرد. متاسفانه در کشور ایران به تولید کنندگان توجه زیادی نمی شود و مردم نیز در این تولید از طریق مشارکت سهیم نمی شوند. با چنین رویکردی همه افراد جامعه و نیز بانک ها و دیگر مراکز رو به مسکن می آورند. یعنی به جای آنکه تولید و محصولات تولیدی و به تبع آن صادرات این محصولات به دیگر کشورها پایه های اقتصاد کشور را شکل دهد، مردم به سمت خرید مسکن و نیز خودرو سوق داده شده اند.

در حالیکه اگر به عنوان مثال، کشاورزی مدرن برای یک کشور جزء ارزش های اقتصادی تلقی شود، مردم نیز به این سمت گرایش پیدا می کنند و یا به بیان بهتر خود دولت مردم را در این امور مشارکت می دهد. متاسفانه بیشتر بانک های کشور نیز سپرده های مردم را در حوزه مسکن مصرف می کنند. این عدم مدیریت صحیح اقتصادی در کشور باعث شده که بخش زیادی از مردم با سوء استفاده دلالان در حوزه مسکن و خودرو به نوعی بازیچه دست آنها شده و از اینکه قیمت مسکن یا خودروی آنها بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به میزان خیلی زیاد بیشتر شود احساس خوشحالی کنند.

نتیجه این خوشحالی کم ارزش شدن پول کشورمان و نداشتن آرامش در زندگی به دلیل نبود ثبات قیمت و یا حداقل افزایش قیمت های متعارف مسکن، خودرو و همه نیازمندی های مردم جامعه است. از طرفی برخی افراد هم شغلشان شده معامله گری، غافل از آنکه بازیچه دست دلالان هستند. شاید هم آگاهند و منفعت طلبی را ترجیح می دهند. یعنی این افراد بنابر نیازشان مسکن و خودرو تهیه نمی کنند بلکه به دنبال کسب سودهای کلان هستند. سودهای کلانی که آسیب های آن همه مردم را دچار مشکل می کند.

متاسفانه در کشور ما این دلالان هستند که قیمت های حبابی را ایجاد کرده اند. امیدواریم که این رویکردها اصلاح شود، با دلالان و افراد سودجو برخورد شود. راه حل مساله، تغییر نگاه دولت به پایه های اقتصاد کشور است. این روزها، دلالان در کشور ایران جولان می دهند. خانه و ماشین می خرند و چند روز بعد آنها را خیلی گرانتر می فروشند. این باعث شده که حتی مردمی که بنا بر نیازشان قصد خرید خانه و ماشین دارند دچار مشکل شوند. نتیجه چنین معامله هایی ایجاد قیمت های حبابی و کم ارزش شدن پول کشور است. این دلالان خائنین به مردم و کشور هستند. همه چیز را به دلار و تحریم نسبت می دهند. با این طرز فکر همه دست به دست هم می دهند تا پول کشورمان بی ارزش تر شود و این هدفی است که دشمنان ما به دنبال آن هستند. یعنی هر کس نه با یک رشد متناسب ارزش افزوده مالی که دارد، بلکه با سیر تصاعدی تلاش می کند آنچه را دارد گرانتر بفروشد.

در کجای تاریخ کشورمان بخش زیادی از مردم تا این اندازه از ارزش ها فاصله گرفته بوده اند؟ بخش زیادی از مردم عوض شده اند، منفعت طلبی بیداد می کند و در کشور نوعی سکولاریسم دارد رواج می یابد. باید هدف ها و ارزش هایمان را که برای آن هزینه ها داده ایم با هیچ چیز عوض نکنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.