.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حمام رفتن دیابت خود را درمان کنید
حمام با آب گرم برای ورزشکاران هم مفید است و علاوه بر کمک به رسیدن آنها به وزن مطلوب سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند.

به گزارش شمال نیوز،استحمام با میزان آب استاندارد و حفظ نظافت شخصی برای سلامتی بدن بسیار مفید است، اما می‌توان با رویکرد درمانی به استحمام نگریست و برای برطرف کردن برخی بیماری‌ها از آن استفاده کرد.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند حمام کردن با آب گرم می‌تواند سبب کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت و لاغری آنها شود.

حمام با آب گرم برای ورزشکاران هم مفید است و علاوه بر کمک به رسیدن آنها به وزن مطلوب سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند.

دانشمندان دانشگاه ناتینگهام ترنت با بررسی مبتلایان به دیابت نوع ۲ و استفاده از روش مکمل درمانی حمام با آب گرم دریافتند گرمای آب به طور طبیعی باعث بالا رفتن دمای بدن می‌شود و در مقابل بدن سعی در خنک کردن خود می‌کند که این سبب افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها می‌شود.

افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها سبب کاهش قند خون بدن می‌شود.

این شیوه درمانی در کنار اندازه گیری منظم قند خون، ورزش، رعایت رژیم غذایی سالم، پرهیز از استرس و مصرف مواد دخانی می‌تواند سبب پیشگیری و کنترل بیماری دیابت در مبتلایان شود.

برای این منظور افراد می‌توانند از وان، حوضچه و یا دوش آب گرم استفاده کنند، در عین حال با توجه به اینکه آب گرم باعث بازشدن منافذ پوست و احتمال ورود میکروب‌ها و عوامل بیماری زا به بدن می‌شود، پس از حمام بدن را خشک و با کرم مرطوب کنید.

یکی از مهم ترین نکات در خصوص حمام خانگی، امکان انتقال میکروب و باکتری از فردی به فرد دیگر است، کارشناسان با بررسی سردوشی و دوش تلفنی حمام‌های مورد آزمایش دریافتند این وسیله‌ها حاوی میزان زیادی باکتری هستند.

هر فرد پس از پایان حمام باید این مکان را تمیز و خشک کند، به ویژه اگر فرد مبتلا به عفونت و بیماری‌های پوستی در خانه حضور دارد.

شیوه درمانی حمام با آب گرم برای مردانی که دچارناباروری هستند و می‌خواهند فرزندآوری داشته باشند توصیه نمی‌شود، زیرا براساس پژوهش ها، آب گرم می‌تواند سبب کاهش اندازه و تعداد اسپرم‌ها دربدن مردان شود.

کارشناسان برای درمان ناباروری به آقایان توصیه می‌کنند با آب ولرم یا حتی سرد حمام کنند./ بهداشت نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.