.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اگر با سادات وصلت کرده اید، بخوانید
ازدواج یکی از مقوله های مهم در زندگی هر فردی به شمار می آید. هر دختر و پسری لازم است که قبل از ازدواج در مورد انتخاب همسر اطلاعات کافی را کسب کنند و ملاک های اصلی خود را در نظر داشته باشند اما ممکن است برای شما پیش بیایید که با خواستگاری مواجه شوید که با وجود داشتن تمام ملاک ها، سادات است و خرافات های موجود در رابطه با سادات شما را بترساند .

اگر با سادات وصلت کرده اید، بخوانید


به گزارش شمال نیوز،  ازدواج یکی از مقوله های مهم در زندگی هر فردی به شمار می آید. هر دختر و پسری لازم است که قبل از ازدواج در مورد انتخاب همسر اطلاعات کافی را کسب کنند و ملاک های اصلی خود را در نظر داشته باشند اما ممکن است برای شما پیش بیایید که با خواستگاری مواجه شوید که با وجود داشتن تمام ملاک ها، سادات است و خرافات های موجود در رابطه با سادات شما را بترساند . همچنین ممکن است شنیده باشید که زندگی با سادات نسبت به یک فرد عام متفاوت است اما این خرافات ها تا چه حد درست است و آیا زندگی با فرد سادات اصول خاصی دارد ؟


سادات کیست ؟
واژه «سید» در لغت به معنای سرور، مهتر، بزرگ و آقا است.؛ یک عنوان موروثی است و به اعضای طبقه ای گفته می شود که از نسل پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) هستند و به دلیل این انتساب است که سادات در طول تاریخ همواره مورد احترام عموم مسلمانان بوده اند.

در زندگی حتما با افرادی دوست یا برخورد کرده اید که نَسب شان به اهل بیت (ع) بر می گردد که به آنها سادات می گویند و حتما، برای  آنها بواسطه ذریه اهل بیت بودن احترام خاصی قائل هستید. حتی عده ای ترجیح می دهند در ازدواج، همسرشان حتما جز سادات باشد و یکی از ملاک های ازدواج شان است. گرچه باید گفت همسر سادات بودن افتخار بزرگی است اما در کنار آن سنجیدن سایر کفویت ها و سازگاری های دیگر نیز لازم و ضروری است.
در اکثر سادات خصیصه های همچون اخلاص در عمل، صبر و شکیبایی در برابر سختی‌ها و مصائب روزگار، داشتن توکل به خداوندو ... وجود دارد. علاوه بر این آنها نیز مانند غیر سیدها دارای ویژگی های اخلاقی مختلف هستند که نمی توان آن را به سید بودن ربط داد.
 عده ای  که در صدد گسترش شایعات بر علیه دین اسلام و اهل بیت (ع) هستند، تلاش می کنند تا خصیصه های رفتاری نامناسبی را مانند جوشی بودن، گرم مزاجی در رابطه ی جنسی، عصبانیت در روز چهارشنبه و... را به سادات منتسب  و از این رو ارتباط و ازدواج با آنها را معادل یک زندگی دشوار و سخت قلمداد کنند اما باید بگوییم که این موارد ، باورهای غلطی است که برخی با شیوع آنها سعی دارند تا نسل ائمه را افرادی نامتعادل جلوه دهند چرا که عصبانیت ، توانای جنسی سردی و گرمی، جوش آوردن در افراد متفاوت است و هر فردی چه سید و چه غیر سید در موقعیت های مختلف واکنش های گوناکونی نشان می دهد.


با خاندان پیامبر ازدواج کنید

ازدواج با ذریه ی حضرت زهرا(س) آرزوی دختر و پسرهای زیادی است اما چرا؟ حتما تا به حال روایت های زیادی را درباره ی ثواب خدمت به خانواده شنیده اید که خدمت به خانواده برابر جهاد در راه خدا است اما خدمت به همسر سید یا سیده جایگاهی ویژه تر خواهد داشت و به نوعی خدمت به خاندان پیامبر است. همچنین روایات زیادی  در رابطه با احترام به سادات وارد شده است چنانچه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: "هر که اولاد مرا ببیند و تمام قامت به پیش پایش برنخیزد، خداوند او را به درد بی درمانی گرفتار سازد." لذا همانقدر که زندگی و خدمت کردن به همسر سادات ثوابی چند برابر نسبت به همسر غیر سادات دارد، به تندی برخورد کردن با وی هم به مراتب عقوبت بیشتری خواهد داشت. به هر ترتیب وصلت کردن با سادات علاوه بر مزایایی که دارد، فرصت طلایی خوبی برای رسیدن به سلوک معنوی خواهد بود.


وظیفه ی همسران سادات در عید غدیر

کسانی که همسر سادات شده اند باید بدانند که آنان در روز عید غدیر که یکی از بزرگترین اعیاد شعیان است وظایفی برعهده دارند:


هدیه بخرید

یکی از سنت های عید غدیر عیدی دادن سادات به افراد عام است اما خوب است که همسران سادات به شکرانه ی اینکه همسرشان از نوادگان پیامبر اسلام (ص) است، برای وی هدیه ای هر چند کوچک بخرد. هدیه دادن حتی اگر بدون دلیل باشد حس خوبی را ایجاد می کند و باعث صمیمت بیشتر می شود حال چه دلیلی بهتر از هدیه دادن در روز شادی همچون غدیر؟


همسرتان را همراهی کنید

یکی دیگر از سنت های عید غدیر دیدار سادات است. سعی کنید در این روز همسری خاص باشید. اگر شوهر شما سید است به همین مناسبت مهمانی را تدارک ببینید و فامیل را دور هم جمع کنید و در عیدی دادن همسرتان به دیگران ذوق و سلیقه به خرج دهید و سکه و یا پول هایی را که برای عیدی دادن تدارک دیده اید با کمترین هزینه به زیبایی تزئین کنید. اگر فرزندی دارید که او هم سید است مختص او عیدی های کودکانه ای را تهیه کنید که به هم سن و سالان خود عیدی دهد؛ همچنین لباس و یا شال سبز زیبایی را برای شوهر و فرزندتان تهیه کنید تا تفاوت غدیر با اعیاد دیگر مشخص شود.
اما اگر خانم شما سادات است او را در برپایی مهمانی و تکریم این روز همراهی کنید. حتی اگر همسرتان خیال میزبانی در چنین روزی را ندارد شما او را تشویق کنید و به او این اطمینان را بدهید که نمی گذارید ذره ای در این مهمانی دادن اذیت شود و در تمام مراحل به او کمک خواهید کرد و ثواب عظیمی را از کمک به همسر نصیب خود کنید چنانچه پیامبر گرامی اسلام به حضرت علی (ع) می فرمایند: "بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم...ای علی،کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید."


همسرتان را به حرمت جدش ببخشید

انسان ممکن الخطاست و ممکن است شما هم بنا به دلایلی در طول زندگی مشترک از همسرتان دلخوری هایی داشته باشید اما عید غدیر فرصت مناسبی برای فراموشی خطاهای یکدیگر است به خصوص که همسرتان از ذریه ی پیامبر(ع) باشد.

فراموش نکنید که ازدواجی شاد و موفق است که در آن درک متقابل ، گذشت و بخشش وجود داشته باشد چرا که بدون گذشت نمی توان زندگی کرد ؛همچنین باید گفت همین خطاهای کوچک و بزرگ زندگی است که آدمی را پخته و با تجربه می کند و این گذشت و بخشش اطرافیان است که فرصتی را برای پی بردن به اشتباهات و جبران آن فراهم خواهد کرد. مطمئن باشید با گذشت کردن نه تنها چیزی از شما کم نخواهد شد بلکه به کرامت و بزرگ منشی شما افزوده خواهد شد.

در نهایت  باتوجه به مطالب گفته شده در زمینه ی احترام به سادات و بیان وظایف همسران سادات نباید از این نکته غافل شویم که سادات بزرگوار هم وظایفی سنگین تر از افراد عام خواهند داشت و انان به واسطه ی انتسابی که به پیامبر و ائمه اطهار(ع) دارند باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.امام سجاد (ع) در این زمینه می فرمایند: که نزدیکان پیامبر (ع) بخاطر موقعیت حساس شان ، ثواب هایشان دو برابر و عذاب هایشان نیز دو برابر خواهد بود.

 

منبع: تبیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.