.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور

شمال نیوز: رییس دانشگاه پیام‌نور گفت: افزایش شهریه در این دانشگاه مجوز هیات امنا را می‌طلبد و تصمیم گرفته شده که حداقل ۱۰درصد شهریه ثابت و متغیر در همه مقاطع تحصیلی طی سال تحصیلی جدید افزایش یابد و به دنبال آن خدمات نیز ارتقا می‌یابد.

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا زمانی امروز ۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به میزبانی دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می شود. حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در ۵۰۰ مرکز دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور مشغول به‌تحصیل هستند. همچنین ۴ هزار عضو هیات علمی و ۱۰هزار نیروی پشتیبان در آن فعالیت دارند.

دانشگاه پیام نور در ۵۴ کشور دنیا شعبه نمایندگی دارد

وی با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور در ۵۴ کشور دنیا شعبه نمایندگی دارد، عنوان کرد: علاقه مندان به سیستم آموزش عالی ایران می توانند در مراکز پیاک نور در خارج کشور همگام با سیستم آموزش عالی کشور تحصیل کنند.

رییس دانشگاه پیام‌نور گفت: ما نیازمند یک سیستم چالاک و کم هزینه که نظارت در اولویت ان باشد، هستیم تا ضمن واگذاری مراکز خود، نظارت نیز بر آن‌ها داشته باشیم.

زمانی بیان کرد: بر اساس مصوبه آمایش آموزش عالی در شورای انقلاب فرهنگی و تاکیدات و مطالبه مقام معظم رهبری بر آن، دانشگاه پیام‌نور سه کمیته آمایش ساختار، آمایش مراکز و آمایش رشته‌ها را در اواخر سال ۹۶ تشکیل داده است کع با ایجاد این کمیته‌ها در مراکز سطح کشور تمرکززدایی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی، شمالی،جنوبی و سمنان جزو منطقه ۹ آمایش عالی هستند که در سراسر کشور دبیرخانه هر منطقه تعیین شده تا همدر هزینه ها صرفه‌جویی داشته باشیم و هم با چالاکی سیستم آموزش عالی کمک کنیم.

رییس دانشگاه پیام‌نور با تاکید براینکه ما درنظر داریم ماهیت سازمان مرکزی دانشگاه را به سازمان سیاستگذارو برنامه ریز تغییر دهیم،خاطرنشان کرد: ما قصد داریم کارهای اجرایی خود را به مناطق واگذار کنیم و کار اصلی آنان نظارت بر مراکز زیرمجموعه‌ خود باشد و سیاست گذاری ها در سازمان مرکزی انجام شود.

زمانی تصریح کرد: ۵۰۰ مرکز پیام‌نور در کشور همه در یک سطح قرار ندارند و به لحاظ کیفی نابسامانی‌هایی در آن‌ها وجود دارد لذا مراکز ما باید ساماندهی شوند تا مناطق محروم و برخوردار هم به یک اندازه از خدمات آموزشی بهره‌مند گردند. هرمرکزی که قرار باشد ساماندهی شود، با توجه به شاخص‌هایی که دارد، تغییر ماهیت می دهد یا تبدیل به مرکز نوأوری و رشد می‌شود.

ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در برنامه قرار دارد

وی ادامه داد: بسیاری از رشته‌ها امروز داوطلب ندارند یا اشباع شدند یا موردنیاز کشور نیستند لذا ما تلاش می‌کنیم رشته‌های بین‌رشته ای را تعریف کنیم. در حال حاضر ۱۵هزار رشته محل داریم که برخی از آن‌ها حدود سه سال است که دانشجو ‌ندارند و باید با رشته های موردنیاز کشور جایگزین گردند.

رییس دانشگاه پیام‌نور اظهار کرد: تنها بخشی از حقوق اعضای ما را دولت تامین می کند و باقی باید از درآمد اختصاصی دانشگاه تامین شود.

زمانی با بیان اینکه با توجه به اینکه اکثر دانشجویان دانشگاه پیام نور وضعیت مالی مطلوبی ندارند و یا کارمند هستند، کمترین میزان شهریه نسبت به سایر دانشگاه‌ها می‌پردازند،عنوان کرد: ما با صنودق رفاه دانشجویان صحبت کردیم که سهیمه وام را برای دانشجویانمان افزایش دهند.‌همچنین با چند بانک نیز وارد مذاکره شده‌ایم که بدون محدودیت تعداد با کارمزد ۲درصد در اقساط۶ماهه تا یکساله وام اعطا کنند تا دغدغه دانشجویان را از پرداخت شهریه کاهش دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ‌سیستم آموزشی ما مبتنی بر بستر الکترونیک و اینترنت است ما استفاده از اینترنت در دانشگاه را برای دانشجویان رایگان کردیم و همچنین ۱۵درصد زیرقیمت بازار برای استفاده آنان در منزل قرارداد بسته‌ایم.

رییس دانشگاه پیام‌نور در ادامه از خرید آنلاین کتاب با تخفیف ۲۰درصدی برای دانشجویان پیام‌نور خبر داد.

زمانی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در بسیاری از رشته ها در برخی مراکز پیام نور از طریق کنکور سراسری و برخی از مراکز بر اساس مدرک تحصیلی است. چنانچه دلایل دانشجو قانع کننده باشد می‌تواند هر شهری که منتقل شده در همان رشته بدون درنظر گرفتن تفاوت نوع پذیرش امتحان دهد که این طرح امسال به منظور افزایش رفاه حال دانشجویان انجام شده است.

وی با تاکد براینکه اصل ماموریت دانشگاه پیام‌نور فعالیت نیمه حضوری و الکترونیکی است،اضافه کرد: ما در دانشگاه پیام‌نور بستر ویدیو کنفرانس خوبی داریم که زمینه ارتباط اساتید گروه‌ها در سراسر کشور را فراهم می‌کند و امیدوارین این بستر دانشگاه را به سمت کیفیت وپژوهش سوق دهد.

رییس دانشگاه پیام‌نور یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم محتوای تولید شده مطالب درسی دانشگاه را بازنگری کنیم و حجم مطالب را معقولانه کنیم و به دنبال آن درحال بررسی ضابطه ها هستیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.