.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آب پاکی « اسلامی » روی دست منتقدان منطقه آزاد تجاری امیرآباد در جمع خبرنگاران ؛
استاندار مازندران: فقط اراضی ملی شرق مازندران قابلیت اجرای منطقه آزاد تجاری را دارد / از بعضی موضع‌گیری و بیانیه‌ها تعجب می کنم/ انتخاب امیرآباد به عنوان منطقه آزاد نتیجه کارشناسی بود
شمال نیوز : وی با اعلام اینکه هر نقطه ای از استان که باید منطقه آزاد باشد مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را نیاز دارد، گفت: جایی که منطقه آزاد انتخاب می‌شود باید دارای اراضی ملی باشد که در هیچ نقطه استان ، بجز شرق مازندران اراضی ملی نداریم.....

شمال نیوز : استاندار مازندران با اشاره به وجود عقب ماندگی تاریخی توسعه ای در استان، گفت: در سالهای اخیر، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در مازندران ایجاد شده است.

به گزارش شمال نیوز ، محمد اسلامی صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالن اجتماعات شهدای استانداری، اظهار داشت: از خداوند متعال بخواهیم آنگونه که او از ما انتظار دارد راه سعادت و رستگاری را طی کنیم.

استاندار مازندران: زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده است


وی افزود: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، انقلاب و شهدای دولت خصوصا شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که این دو شخصیت ارزشی با ایمان راسخ و با عشق سراسر تعهد و وفاداری به امام و انقلاب جان خود را در این راه هدیه کردند و با شیوه زندگی و میریتی که از او خود به یادگار گذاشتند برای ما نشانه‌های ملموسی را ایجاد کردند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت و ساده زیستی از شاخصه‌های اصلی شهیدان رجایی و باهنر بوده است، تصریح کرد: سیره، منش و روش شهدا و خدمتگزاران واقعی نظام را در هفته دولت یادآوری تا پیرو واقعی و راستین راه و سیره باشیم.

اسلامی با بیان اینکه اکنون ایران اسلامی در دوران رشد و بالندگی بسر می‌برد و این استان مملو از نیروهای جوان ارزشی بوده که در حوزه رسانه و خبرنگاری فعالیت دارند، افزود: شور و تعهد که اصحاب رسانه نسبت به فعالیت‌های در صحنه بودن بسیار ستودنی بوده و با نیات خالصانه رسانه‌ها حقایق و واقعیات را به تصویر بکشند و نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدامات شایسته ای برای توسعه استان صورت دهند.

وی با اعلام اینکه در حالی 40 امین سال انقلاب اسلامی را سپری می‌کنیم که دشمنان قسم خورده نظام با اتحاد آشکار و هزینه‌های هنگفت می‌خواهند مردم را از انقلاب و نظام اسلامی جدا کنند، گفت: استکبار جهانی به دنبال ایجاد بدبینی و باور غلط ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری در مازندران طی سالهای دولت تدبیر و امید فراهم شده است، افزود: عدم نگاه یکپارچه در گذشته موجب شده تا احساب متفاوتی نسبت به توسعه استان ایجاد تا استان توسعه یافته نشود.

اسلامی با بیان اینکه نقشه توسعه و تعالی مازندران را در اتاق فکر مازندران تبیین و تشریح کردیم، تصریح کرد: در این اتاق فکر می‌خواهیم نقشه توسعه و تعالی استان را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، نقشه توسعه استان در 50 سال آینده ترسیم شده است، گفت: مازندران با این سند به گامهای توسعه و تعالی دست خواهد یافت.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه در مازندران باید به صورت مردم محور شکل بگیرد، گفت: سازندگی شایسته و بایسته که زیبنده مردم مازندران بوده با اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به منصه ظهور و بلوغ برسد.

وی با بیان اینکه 545 طرح پروژه با اعتباری معادل چهار هزار و 192 میلیارد تومان در هفته دولت امسال در مازندران بهره‌برداری خواهد شد، افزود: 27 پروژه با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

اسلامی با تاکید بر اینکه عدم توقف فعالیت ادارات استان در حوزه سرمایه‌گذاری و رفع موانع سرمایه‌گذاری از شاخص ترین اقداماتی بوده که در 9 ماه اخیر در استان مشهود بوده است، گفت: بیشترین پروژه افتتاحی هفته دولت در نور، آمل، بابل، ساری برنامه‌ریزی شده است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران استان در مورد سفر اخیر هیئت ولگاگراد روسیه به مازندران اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی مازندران و ولگاگراد روسیه با سفر دو طرف هیئت‌های اقتصادی تقویت خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه هدفگذاری سه میلیارد دلار در مازندران به صورت سالانه باید در مازندران محقق شود، تصریح کرد: موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدکنندگان مازندران را رفع خواهیم کرد.

وی با ابراز تعجب از برخی موضع‌گیری‌ها و نوشته‌ها در رسانه‌ها در مورد تعیین تکلیف منطقه آزاد در مازندران، گفت: آیین نامه تبیین کننده منطقه آزاد و منطقه ویژه بوده و زمانی که صبحت از کارشناسی می‌شود باید قانون و آئین نامه با یکدیگر منطبق شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگاه محلی به منطقه آزاد نمی‌توان صورت داد، افزود: هر نقطه ای از استان منطقه آزاد باشد هنوز مدنظردولت نیست.

وی با اعلام اینکه هر نقطه ای از استان که باید منطقه آزاد باشد مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را نیاز دارد، گفت: جایی که منطقه آزاد انتخاب می‌شود باید دارای اراضی ملی باشد که در هیچ نقطه استان بجز شرق مازندران اراضی ملی نداریم.

اسلامی با بیان اینکه افرادی که منطقه آزاد را در مناطق مختلف پیشنهاد می‌کنند به عمق نیازهای مردمی توجه کنند، تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری در استان صادرات گرا باشد تا از ظرفیت قانون مناطق آزاد تجاری استفاده و بتوانیم در شتاب بخشی صادرات محصولات و شکوفایی اقتصادی موثر واقع شویم.

استاندار مازندران با اشاره به اظهار نظر غیرکارشناسی برخی افراد در مورد منطقه آزاد، افزود: باید در مورد منطقه آزاد اظهارنظرها اصولی و بر اساس توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه معدل سنی مدیران استان را کاهش دادیم، تصریح کرد: با خط کشی و اره کردن نمی‌توانیم مسائل استان را روانسازی کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اولویت نخست این است که باید نیرو وزارت کشوری جذب کنیم و مجبور باشیم نیرو از دستگاه استانداری نداشته باشیم از سایر ادارات دولتی نیرو جذب خواهیم کرد.

آدرس نامعتبر درباره منطقه آزاد ندهیم/وامدار جریان خاص نیستم

فقط بندر امیرآباد / آدرس نامعتبر ندهیم

استاندار مازندران درباره منطقه آزاد گفت: آدرس نامعتبر که منطبق با واقعیت نیست درباره منطقه آزاد به مردم ندهیم.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی درباره منطقه آزاد با بیان اینکه زیباترین حدیث فصل قانون است گفت: در قانون شرایط ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه مشخص شده است.

استاندار مازندران بخشی نگری و منطقه گرایی را باعث محرومیت استان از داشتن منطقه آزاد دانست و تاکید کرد: انتخاب و پیشنهاد امیرآباد به عنوان منطقه آزاد نتیجه بررسی های کارشناسی و قانونی بوده است.

اسلامی از واکنش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز شگفتی کرد و افزود: از بعضی موضع‌گیری و بیانیه‌ها که صادر می‌شود، تعجب می کنم و همه باید بدانیم که زیباترین حدیث وصل ما قانون است و نمی‌توان فراتر از قانون عمل کرد.

وی با تاکید بر این که آیین‌نامه ، ویژگی‌های منطقه آزاد را بیان کرده و وقتی صحبت از کارشناسی می‌کنیم قانون و آیین‌نامه است و نمی‌توان به این قانون نگاه محلی داشت ، گفت : هشت منطقه آزاد و 13 منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار دولت است و در کمیسیون‌های مختلف بحث شده و مسیر را طی کرده است و نمایندگان پیشنهاداتی دادند و برای منطقه ویژه نور، محمودآباد و آمل نمایندگان پیشنهاد دادند.

وی افزود: هرجایی که باید عنوان منطقه آزاد و ویژه تصویب شود نیازمند اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و همچنین باید زمین به اندازه کافی از اراضی ملی واگذار شود و در هیچ جا بجز شرق استان، اراضی ملی دراختیار نداریم.

وی گفت: برای منطقه آزاد باید زمین بلامعارض و اراضی ملی در اختیار قرار دهیم و نمی توانیم زمین اشخاص را واگذار کنیم.

اسلامی تصریح کرد: محصور بودن اراضی منطقه آزاد و داشتن گمرک از جمله ویژگی های منطقه آزاد است و نمی توانیم دور زندگی و املاک مردم زمین بکشیم و باید مراعات مردم را داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: واردات کالا برای عرضه به مسافران در منطقه آزاد ممنوع است و مجوز واردات خودروهای سواری خارجی به اشخاصی اعطاء می شود که دارای مجوز در منطقه آزاد ایجاد شده باشند.

اسلامی یادآور شد: در شرق استان زمین مورد نیاز، بندر و گمرک وجود دارد و هدف از منطقه آزاد باید صادرات گرایی باشد و واردات گرایی مشکلی از مردم حل نخواهد کرد و اگر بتوانیم از ظرفیت قانون مناطق آزاد استفاده کنیم، مهمترین عامل برای شکوفایی اقتصاد خواهد بود.

وی با اظهار اینکه اکنون در منطقه صفر منطقه آزاد قرار داریم و گفت: ایجاد منطقه آزاد منوط به تامین زمین و شرایط لازم خواهم بود و درباره سرنوشت منطقه آزاد نمی توان پیشگویی کرد.

معدل سنی مدیریت در مازندران کاهش یافت

استاندار مازندران با بیان اینکه معدل سنی را در انتصابات مدیران کاهش داده ایم گفت: عمده مدیران منصوب شده جوان و از بدنه وزارت کشور هستند و تلاش داریم میانگین سنی کاهش یابد.

وی درباره جابجایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ابراز رضایت از عملکرد وی گفت: بنده نسبت به تغییر مدیرکل ارشاد استان اقدام نکرده ام بلکه فضایی را بوجود آوردند که وزیر اقدام به جابجایی کرده است.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

اسلامی با عنوان اینکه تصمیم نداریم که به کسانی که شغل ندارند پست مدیریتی دهیم گفت: ما نمی خواهیم در استان مسائل و حاشیه ایجاد شود و باید استان را همگرا کنیم و تعامل و همکاری را توسعه دهیم و وامدار هیچ جریان سیاسی و کسی نیستیم.

استاندار مازندران درباره اینکه ۴۰ درصد کشت دوم برنج اجرا شده است گفت: تلاش کردیم امسال کشت دوم اجرا نشود اما با این حال در ۴۰ درصد از شالیزارها صورت گرفته است.

وی کم آبی را مشکل اساسی در استان بیان کرد و احداث و مرمت آب بندان ها را راهکار اساسی برای حل مشکلات بیان کرد و گفت: در سورک میاندورد آب بندان با ذخیره مناسب ایجاد می شود.

استاندار مازندران با تاکید برجلوگیری از فعالیت شناگاه های آلوده گفت: ما قبل از همه نسبت به این مسئله حساس هستیم و نباید شناگاه های آلوده فعال باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهریار 1 شهريور 1397
آمل طبق آمار اداره صنعت و معدن مازندران با داشتن پنجاه و دو درصد صنایع استان مازندران و شصت و هفت درصد صادرات استان حقش بود که منطقه ویژه اقتصادی بشه تبریک به مردم آمل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.721 seconds.