.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۵ مایل به دامنه صیادی ایران در خزر افزوده شد
رئیس سازمان شیلات ایران گفت:‌ هیچ کشتی صیادی غیرایرانی در آب‌های خلیج فارس و حتی آب‌های مشترک فعالیت ندارد و دامن زدن به فعالیت کشتی‌های چینی کار دشمنان جمهوری اسلامی است.

به گزارش شمال نیوز، حسن صالحی امروز در نشست خبری به این نکته اشاره کرد که در سال ۹۶ از برنامه مصوب جلوتر عمل کردیم به طوری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع آبزیان در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری برداشت شده است و از این رقم بیش از ۱۳۰ هزار تن صادرات داشته‌ایم که ۵۰۷ میلیون دلار برای ما درآمد صادراتی داشت و تراز تجاری ما در بخش شیلات مثبت است.

* پرورش قورباغه و زالو در دستور کار

وی همچنین در مورد توسعه صیادی در آبهای خلیج فارس گفت: بنا داریم تا صید با رشته قلاب را توسعه دهیم که این کار از طریق قایق‌ها در حال انجام است مضاف بر آنکه توسعه پرورش ماهیان زینتی، خاویار، قورباغه، زالو و گیاهان آبزی در دستورکار سازمان شیلات قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان تنها کشوری است که بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در دنیا را دارد،‌گفت:‌ البته بزرگترین پرورش‌دهنده ماهی قزل‌آلا هم هستیم و این وعده را می‌دهیم که امسال قزل‌آلای ایرانی بر سر سفره اروپایی‌ها قرار می‌گیرد.

* وزیر شیلات نروژ به عنوان گردشگر وارد کشور شده و با هیچ مسئولی دیدار نکرده است

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل گفت: تا حد ممکن سعی می‌کنیم تا تجهیزات مورد نیاز را از محل داخل تأمین کنیم و تنها در بخش پرورش ماهی در قفس مجبوریم تا برخی امکانات را از کشورهای ایتالیا، فرانسه و نروژ وارد کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره حضور وزیر شیلات نروژ در ایران که منجر به برکناری وی شده است، خاطرنشان کرد:‌ از وزیر شیلات برای حضور در ایران دعوت نشده بود و دیداری هم صورت نگرفته است. ایشان به عنوان یک فرد عادی و به شکل گردشگر ویزا گرفته و به ایران آمده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: اینکه دولت نروژ تصمیم به برکناری این فرد گرفته ارتباطی به ما ندارد چرا که ما با وزیر نروژی تماس یا رفت و آمدی نداشته‌ایم و حتی از حضور این شخص در ایران مطلع نبودیم.

* هیچ شناور خارجی در آبهای خلیج فارس برای صیادی فعالیت نمی‌کند

صالحی همچنین درباره اخباری که طی چند ماه گذشته مبنی بر فعالیت کشتی‌های چینی در آبهای خلیج فارس منتشر شده و اینکه این کشتی‌ها ذخایر آبزی خلیج را به یغما می‌برند، با تکذیب این موضوع گفت:‌ با قطعیت می‌گویم هیچ شناور خارجی در خلیج فارس یا آبهای مشترک که متعلق به ایران نباشد نیست، اما از دانش سایر کشورها در حوزه صید استفاده می‌کنیم که امیدواریم نیروهای ایرانی به تدریج جایگزین نیروهای خارجی شوند و این فضا که کشتی‌های چینی در آبهای ما فعالیت می‌کنند را مخالفان جمهوری اسلامی ایران دامن می‌زنند که صحت ندارد.

رئیس سازمان شیلات همچنین در مورد توسعه فعالیت شیلاتی در سواحل مکران هم اظهار داشت: براساس فرمان مقام معظم رهبری، توسعه سواحل مکران در دستوکار قرار گرفته و ما از سازمان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

* ۱۵ مایل به دامنه فعالیت صیادی ایران در خزر افزوده شد

صالحی همچنین در مورد سهم ایران از دریای خزر و تغییرات اخیر در رژیم حقوقی دریای خزر بین پنج کشور مشترک نیز اینگونه توضیح داد که از سالهای قبل فضای فعالیت ما ۱۰ مایل از ساحل بود که از سال ۹۲ بر این موضوع تأکید داشتیم که علاوه بر این طرح، ۱۵ مایل آبهای سرزمینی خودمان و ۱۰ مایل هم برای ماهیگیری باید به آن اضافه شود که محقق شد و مشکلی در این زمینه نداریم.

منبع: فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.871 seconds.