.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزییات مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی/ وزیر صنعت باید پاسخ دهد
از سوی عضو دائم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جزییات مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی مطرح شد.

به گزارش شمال نیوز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا روز گذشته در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار که توسط نشریه بیداری اندیشه به مدیر مسؤولی سینا قربانی در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه هر یک از خبرنگاران رسالت بزرگی در این عرصه دارند و آنچه بگویند به ذهن نزدیک است، اظهار کرد: اگر اطلاعات درست را به موقع در اختیار مردم قرار دهیم گزندی به جامعه وارد نمی‌شود.

*عدالت برای همه است

وی با تاکید بر اینکه عدالت کلمه‌ای است که در بسیاری از جاها به کار می‌بریم، افزود: عدالت کلمه‌ای دلنشین است و در این زمینه قاضی و امام جمعه باید عادل باشد؛ این کلمه مصداق عده‌ای خاص نیست بلکه برای همه است.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در نظامی یک مدیری که استحقاق پشت میزنشینی قرار می‌گیرد باید به اجرای عدالت بپردازد و اگر اعتراضی بر عدالت‌محوری آن مدیر است باید منصفانه و محترمانه انتقادش مطرح شود.


یوسفیان‌ملا با تاکید براینکه خبرنگاران در راس و خط مقدم ماموریت و مقبولیت هستند و این مقبولیت اصل عدالت است، گفت: در این کشور باید کارهای خدماتی کرد تا عدالت را رعایت کرد.


وی افزود: ای کاش این انقلاب مصادره‌ای نبود زیرا مصادره اموال این وضع ناگوار را در نظام ما به وجود آورده است و جای منکر را معروف و معروف را منکر قرار داده است به گونه‌ای عدالت هم مطرح نمی‌شود.

*رسانه‌ها کمک کنند هر چیز سر جای خودش قرار گیرد


یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه بیایید کمک کنیم هر چیزی سر جای خود قرار گیرد و به جای زیرسوال بردن یکدیگر، مشکلات را مطرح کرده تا با مقبولیت عدالت اجرا شود، بیان کرد: خبرنگاران نیز جز کسانی هستند که با مقبولیت قلم‌شان و بدون توهین به بازگشایی مسائلی بپردازند که جامعه به آن نیاز است و البته بدون آنکه امنیت نظام را به خطر بیاندازند.
عضو کمیسیون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به مفقودی 9 میلیارد دلار ارز با قیمت 4200 تومانی گفت: متاسفانه این دومین اتفاقی است که طی سال‌های اخیر رخ می‌دهد و هیچ گزارشی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه نمی‌شود.


وی ادامه داد: سال‌ها پیش پرداخت پولی به منظور ارز مسافران، دانشجویی، بیماران و دارو به 18 بانک دولتی و خصوصی صورت گرفت که با وجود درخواست گزارش، هیچ‌گونه لیستی از سوی هیچ بانکی به ستاد ارائه نشد و آن ارزها به تاراج رفت بدون آنکه به بانک مرکزی برگردد.

*ثبت سفارش 9 میلیارد دلاری یک زن و شوهر 
یوسفیان‌ملا با بیان اینکه اکنون نیز به مقدار 11.300 میلیارد دلاری با قیمت 4200 تومانی است که فقط 2.300 میلیارد دلار آن مشخص شده و 9 میلیارد دلار آن در عرضه ثبت گم شده است، گفت: فقط در این زمینه یک گزارش از یک زن و شوهری رسیده که 700 ثبت سفارش داشتند.


نماینده مردم آمل در مجلس اضافه کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستیم که بیان کند؛ چگونه چنین چیزی باید اتفاق بیافتد و یک فرد باید چنین ثبت سفارشی داشته باشد در حالی‌که درب این وزارتخانه برای ارباب رجوعان بسیار سخت است اما سامانه آن برای ثبت به راحتی باز است و این جای سوال دارد.


وی با تاکید براینکه تا زمانی زمینه فساد آماده نباشد فساد شکل نمی‌گیرد، اظهار کرد: رسانه نیز مهم‌ترین نقش‌شان بر اجرای این عدالت و مقبولیت است تا با قلم شیوایشان کمک کنند تا این شرایط و اتفاق‌ها را عادلانه به قلم بزنند.

*نقد منصفانه و عدالت‌محورانه وظیفه رسانه است

دادستان مرکز مازندران نیز در این مراسم وظیفه نخست خبرنگاران را نقد منصفانه، صادقانه و عدالت‌محورانه بیان و عنوان کرد: نقد بسیار خوب و مورد حمایت دستگاه قضایی و نیاز جامعه است.


سیدیونس حسینی‌عالمی گفت: رسانه باید در عمل نقد آن هم محترمانه اهتمام داشته باشد و نباید فراموش کنند که ملت ایران قدیمی‌ترین، فرهیخته‌ترین و با فرهنگ‌ترین تمدن دنیا است و اکثر دنیا از این فرهنگ کشورمان استفاده می‌کنند بنابراین رسانه‌ها پیام‌رسان ملت بزرگ ایران باید باشند.


وی با اعلام اینکه رسانه‌ها باید شان، جایگاه و عظمت ملت ایران با را با به‌کارگیری از  ادبیات این ملت به دنیا نشان دهند، بیان کرد: سخن حق را باید زیبا گفت اگر نازیبا گفته شود اثرات تخریبی سخن حق خیلی بیشتر از سخن ناحق است.

* بیان مشکلات زمینه سواستفاده دشمنان را فراهم نکند
حسینی‌عالمی در پاسخ به نقد یکی از اصحاب رسانه درباره نامه‌ای از استانداری مازندران برای انتشار عملکرد مجموعه دولت در استان در یک روزنامه دولتی با اشاره به فعالیت استاندار مازندران طی حضور فعالیت‌شان در این استان یادآور شد: با توجه به اینکه وی غیرمازندرانی هستند اما تاکنون دلسوزانه برای مازندران گام برداشتند تا بهترین کار را برای خدمت به این استان داشته باشند.


دادستان مرکز مازندران خاطرنشان کرد: مشکلاتی در جامعه است باید مطرح شود اما خیلی دقیق و حساب شده باشد تا دشمن نتواند سوء استفاده ببرد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری رسانه را رکن چهارم اساسی می‌دانند، اما به گفته مقام معظم رهبری رسانه رکن اصلی و نخست یک نظام است و هیچ رکنی مهم‌تر از آن نیست، عنوان کرد: خبرنگاران مشکلاتی دارند که یکی از آنها در امر معیشت است و باید به آن نگاه ویژه شود.

*افزایش شکایت علیه رسانه‌ها
حسن افشار با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان مازندران در مجلس باید در مجلس به این مسائل و مشکلات خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی توجه داشته و آن را به عنوان لایحه  قرار دهند، تصریح کرد: همچنین در زمینه امنیت شغلی خبرنگاران توجه شود که بسیار نگران‌کننده است در حالی‌که آنها باید در عرصه خبر بتوانند به راحتی ورود یابند.


وی ادامه داد: از دیگر مسائل در این حیطه به موضوع شکایات علیه رسانه‌ها است که روز به روز میزان این شکایات افزایش می‌یابد و باید به آن توجه شود.


افشار تاکید بر ساماندهی خبرنگاران و مشکلات آنها در همه زمینه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران داشت و گفت: به گفته مقام معظم رهبری رسالت خبرنگاران آنچه که به حق است می‌نویسد؛ امروزه این رسالت خبرنگاری است که آنچه باید بنویسد نمی‌نویسد و آن را توجه داشته باشند.

در ابتدای این نشست نیز تعدادی  از خبرنگاران و مسؤولان رسانه‌های استان به بین دغدغه این قشر پرداختند که بخشی از آن وجود خبرنگارنماها، شیوه داوری جشنواره مطبوعات استان، ضابطه‌مندی حرفه خبرنگاری، ساماندهی رسانه‌های فاقد مجوز رسمی، تلاش رسانه‌ها برای برچیده شدن ریشه ظلم و فساد و مسؤولیت‌پذیری این قشر پرداختند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.65 seconds.