.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش قیمت برنج در بازار مازندران همزمان با برداشت برنج
برای نخستین بار خرید توافقی برنج همزمان با برداشت این محصول در مازندران شروع شد و به همین دلیل تاکنون برنجی تحویل مراکز خرید نشده است.

به گزارش شمال نیوز،جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه با اشاره به افزایش هشت درصدی قیمت خرید توافقی برنج در مقایسه با قیمت خرید توافقی پارسال گفت: به دلیل افزایش قیمت برنج در بازار تاکنون کشاورزانمحصول خود را به این مراکز تحویل نداده اند.

وی افزود: عملیات خرید توافقی برنج از کشاورزان مازندران در ۵ مرکز خرید شهرستان‌های نکا، فریدونکنار، بابل، آمل و ساری انجام می‌شود.

جعفری گفت: خرید توافقی برنج پرمحصول و طارم بمنظور حمایت از کشاورزان و تنظیم بازار برنج و تامین بخشی از ذخایر راهبردی از محل تولید داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: نرخ خرید انواع برنج براساس ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های طارم ۹۸ هزار و ۲۸۰ ریال، شیرودی ۵۸ هزار و ۸۶۰ ریال و ندا و نعمت ۵۲ هزار و ۳۸۰ ریال تعین شده است.

وی گفت: به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد، از قیمت برنج‌های خریداری شده براساس جدول پاکی کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد به نرخ‌های مربوطه اضافه می‌شود.

وی افزود: حداکثر شکستگی قابل قبول ۱۵ درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه ۷/۵ (هفت و نیم) درصد است.

وی تاکید کرد: خرید توافقی برنج صرفا از کشاورزانی صورت می‌پذیرد که سازمان جهاد کشاورزی اطلاعات آن‌ها را از قبیل: مقدار تولید، واریته و میزان سطح زیر کشت را در قالب معرفی نامه به شرکت غله اعلام کند.

جعفری با بیان اینکه برنج‌های اختلاط شده و برنج‌های خارجی مخلوط با برنج محلی نیز از کشاورزان تحویل گرفته نمی‌شود، افزود: خرید توافقی برنج از کشاورزان استان مازندران تا ۱۵ آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

واردات برنج از اول مرداد تا اول آذر ممنوع است
عزیزاله شهیدی فر رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل کم‌آبی کشت ارقام پرمحصول برنج در مازندران ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه واردات برنج از اول مرداد تا اول آذر ممنوع است، افزود: بهای خرید برنج در اسرع وقت به حساب کشاورزان استان واریز می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی مازندران بیان اینکه ۹۵ درصد برداشت‌ها مکانیزه انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج از اراضی استان برداشت شود.

امسال ۲۱۳ هزار و ۴۲۵ هکتار از شالیزار‌های استان برنج کشت شد که ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۲ هزار و ۸۶۵ هکتار دیگر به صورت سنتی نشاکاری شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.313 seconds.