.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهاجر:حباب اقتصادی شکسته می شود/ رشد ۱۴ درصدی صادرات در مازندران
رئیس اتاق بازرگانی مازندران وضعیت موجود در بازار سکه، ارز و اقتصاد را حباب دانست و گفت: نسبت به آینده اقتصادی و شکست حباب خوش بین هستیم.

به گزارش شمال نیوز،عبدالله مهاجر با بیان آنکه آنچه در سال ۹۷ در حوزه اقتصادی رخ داده از قبل پیش بینی می شد و اکنون باید این گره را با چنگ و دندان باز کنیم گفت: این درحالی است که مشکلات اقتصادی ما چندان حاد نیست که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

وی با اظهار اینکه اگر تدبیر درستی صورت می گیرد تحریم های آمریکا و دنیا روی ما اثرگذار نبود افزود: خلائهای موجود ناشی از آن است که حوزه اقتصادی دولت تدبیر اساسی برای این حوزه نداشته است.

مهاجر با اشاره به اینکه هروقت بخش خصوصی به دولت مشاوره داده کارگشا بوده است گفت: در عین حال همواره مشاوره دولت سبب زیان بخش خصوصی و اقتصادی شده است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای کارشناسی ندارد/ دولت مسیر را اشتباه رفته است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، خودمحوری در حوزه اقتصادی و اعمال نگاه شخصی بر نگاه کارشناسی اقتصادی را سبب بروز مشکلاتی در بخش اقتصادی در کشور دانست و به نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی مبنای مشخص و کارشناسی ندارد و نگاه بخش اقتصادی این است که اطلاعات این بخش می تواند در حوزه بازار کارگشا باشد.

وی با عنوان اینکه در عمل استفاده بهینه از مشاوره بخش خصوصی نمی شود گفت: ارز ثانویه پیشنهادی نیز به صورت ناقص اجرا شد و این مسئله نیز بازار را التهاب کرده است.

مهاجر، بازار سکه را فرصتی برای سوء استفاده در بازار برشمرد و گفت: در حال حاضر کسی فروشنده سکه و دلار نیست و این امر سبب بروز حباب اقتصادی در بازار شده است.

وی با عنوان اینکه دولت در حوزه اقتصادی مسیر را اشتباه رفته است فضا را برای فرصت طلبی و فساد و رانت ایجاد کرده است ادامه داد: بخش خصوصی نسبت به وضع کنونی هشدار داده بود و چاره ای نداریم که دولت بخش خصوصی را باور و به آن اعتماد کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: امروز نباید مقابل یکدیگر جبهه بگیریم زیرا حفظ نظام وظیفه همه مردم، دولت و بخش خصوصی است و باید وحدت رویه ای ایجاد شود.

وی درباره اجرایی شدن اصل ۴۴ اظهار داشت: اگر این اصل اجرا می شد بسیاری از زد و بندها در حوزه اقتصادی را شاهد نبودیم و یکی از اشتباهات این بود که فضا برای رانت افراد سودجو مهیا شده است.

وی خروج ارز و عدم واردات کالاها را از دیگر مسائل فراروی اقتصاد برشمرد و با اشاره به تحریم ها و توافق برجام با بیان اینکه توافق برجام بسیار مثبت و لازم بود اجرا شود گفت: آمریکا در واقع بازنده توافق و تحریم ها است و در این شرایط باید ریشه افراد مفسد اقتصادی را خشک کرد و با آن برخورد شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: دولت باید اعتماد را به بخش خصوصی و مردم برگرداند و مدیران ناکارآمد را کنار زند.

عبدالله مهاجر با اشاره به نگاه خوب اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم بار به زمین مانده اقتصادی را به سرمنزل مقصد برسانیم و پیشنهاد افق صادراتی سه میلیارد دلاری استان در افق برنامه ششم توسعه از هوشمندی ها به شمار می رود.

رشد ۱۴ درصدی صادرات چهارماهه در مازندران

وی با تاکید براینکه رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری در استان قابل تحقق است، شناسایی ضعف و قوت ها و رفع مشکلات پیش روی تحقق این هدف را لازم برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آماده بودن بسته اقتصادی استان خبر داد و گفت: در چهارماه اول سال جاری میزان صادرات استان ۱۴ درصد افزایش یافته و میزان صادرات به ۱۵۴ میلیون دلار رسیده است.

وی حساسیت جدی استاندار نسبت به حوزه اقتصادی را قابل تقدیر دانست و گفت: هر هفته مشکلات بخش خصوصی احصا و پایش می شود و رصد تک تک واحدهای تولیدی در حال انجام است./مهر

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.