.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با تاکید مجدد بر پرهیز نمایندگان از کاسبکاری و معامله گری ؛
بیانیه دفتر امام جمعه بابل جهت شفاف سازی سخنانی که واکنش تند نمایندگان را بدنبال داشت
شمال نیوز : در این بیانیه آمده است : پس از سخنان امام جمعه بابل دو تن از نمایندگان مجلس ( که امضای سوال از رییس جمهور را نیز پس گرفته بودند ) در پاسخ به سخنان ایشان سعی نمودند این جملات را به کلیت مجلس و نمایندگان تسری دهند و.....
بیانیه دفتر امام جمعه بابل جهت شفاف سازی سخنانی که واکنش تند نمایندگان را بدنبال داشت

شمال نیوز : در پی درج سخنان امام جمعه بابل در خطبه هاب نماز جمعه که در آن انتقادا تندی به برخی از نمایندگان مجلس شده بود و با واکنش تندتر مجلس نشینان همراه گردید دفتر حجت الاسلامی مجتبی روحانی با صدور بیانیه ای نسبت به انتقادات مطرح شده پاسخ داد .

متن کامل این بیانیه بدین شرح است :

بسم ا... الرحمن الرحیم

در خطبه های این هفته ی نمازجمعه بابل ، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی امام جمعه محترم بابل دربخشی از سخنان خود به بیان یکی از آفت های موجود در مجلس شورای اسلامی ( که در ادوار مختلف نیز وجود داشته است ) یعنی کاسبکاری و معامله گری پرداختند .

البته برخی با تقطیع و تغییر تیتر واضافه نمودن برخی کلمات درصدد این امر برآمدند که این موضوع را فقط به مسئله پس گرفتن امضا از رییس جمهور محدود نمایند .

متن اصلی سخنان ایشان به شرح آتی می باشد : « برخی نمایندگان در روز، نامه ای را امضا می کنند و شب امضاها را پس می گیرند . لعنت خدا بر نماینده ای که از امضا و موقعیت خود در حال کاسبکاری است . نماینده ای که از امضای خود کاسبی میکند خبیث و رذل است »

همانطور که در متن مشخص است ، خطاب سخنان امام جمعه ی بابل به آن دسته از نمایندگانی است که با امضای خود به معامله و کاسبی می پردازند نه کلیت نمایندگان شریف مجلس ؛ از سوی دیگر مسئله مبارزه با فساد و شفافیت در مجلس بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است : « با دستمال کثیف نمی‌ شود شیشه را تمیز کرد . اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند ، باید در درجه‌ اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد . داخل خودتان و درون مجلس مراقب باشید » .

البته پس از سخنان امام جمعه بابل دو تن از نمایندگان مجلس ( که امضای سوال از رییس جمهور را نیز پس گرفته بودند ) در پاسخ به سخنان ایشان سعی نمودند این جملات را به کلیت مجلس و نمایندگان تسری دهند و یا در نطق خود در مجلس با ذکر موضوعاتی مانند دکل نفتی و اختلاس سه هزار میلیاردی ؛ درصدد این برآمده که اصل سخنان ایشان را تحت شعاع قرار دهند .

این عزیزان غافل از این بودند که امام جمعه بابل در دولت نهم و دهم بدون واهمه و لکنت زبان به بیان مشکلات دولت پرداخته و حتی از سوی دولت نهم مورد شکایت قضایی نیز واقع شدند.

در پایان لازم بذکر است که وظیفه ی نهاد امامت جمعه بیان آسیب ها و مشکلاتی است که متوجه جامعه و یا برخی از مسوولان میگردد. بیان این مطالب ممکن است موجب رضایت عده ای و ناراحتی گروهی از افراد گردد .

از خداوند متعال توفیق خدمت به آحاد امت را خواستاریم .

والعاقبه للمتقین

16 مرداد 1397

دفتر امام جمعه بابل


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دل سوخته 17 مرداد 1397
احسنت بر امام جمعه بابل که حرف دل مردم را بیان کرد
شهروند ساروی 17 مرداد 1397
ضمن سپاس و تشکر از امام جمعه محترم شهرستان بابل ، امیدواریم سایر ائمه جمعه و روحانیون و متنفذین شهر های استان اینگونه باشند

به واقع یادگار نماینده محترم ولی فقیه سابق استان حاج آقای هادی روحانی هستید
نا شناس 17 مرداد 1397
متاسفانه شمال نیوز انگار با رویکرد جناحی نظرات بنده را در دو مورد انتشار نداد امیدوارم که نسلت به انتشار ات همه اقشار با هر نوع تفکری احترام بگذارد نظری که بنده در کامنت خبری آقای دامادی گذاشتم این بود :
_______________
آقای دامادی یادم می آید امام جمعه بابل بابت همین دکل ناپدید شده اعتراضاتی داشتند و الان سوالی دارم چرا سوال از رئیس جمهور را امضا میکنید و چرا پس میگیرید ضمنا این التهاب افکار عمومی را مجلس وارد اجتماع کرد مبنی بر اینکه امضاهای جمع شد تا رئیس جمهور به مجلس بیاید ... صحبتهای آقای ذالنوری را چه میگوئید که خودش از مجلس هست وقتی امضا خود را پس گرفت حرفهای عجیبی در گذشته زد.... آقای دامادی شما نماینده مردم هستید بنده شخصا اعتقاد دارم آقای رئیس جمهور دارند زحمات زیادی میکشند و مسوولیت دولت و ملت واقعا بر او فشار وارد میکند ولی حقیقتا اول مجلس ملت را شانتاژ کرد بابت سوال از رئیس جمهور .... این مسئله ابتدا از سوی مجلسیها رسانه ای شد آقای دامادی بنده یک تشکر ویژه از دو نماینده بابل دارم که طوماری را امضا نکردند و بعد بخواهند پس بگیرند زیرا اگر امضا میزدند صد در صد هم پای امضا خودشان بودند ولی برای کمک به دولت محترم چنین کاری را نکردند این توهین را کسانی کردند که امضا بر علیه رئیس جمهور برای سوال کردن جمع کردندو سپس پس گرفتند یعنی هم به دولت توهین کردند و هم به ملت ... تازه اینطور هم نبود شما رییس جمهور را مثلا بیاورید مجلس سوال پیچ کنید... مطمئن باشید ایشان هم خوب جواب میداد و صد در صد سوالاتی از شما می پرسید که افکار عمومی متوجه خیلی مسائل می شدند ....یک سوال بنده به عنوان شهروند از شما می پرسم آیا نماینده مجلس باید مسوول شهرستانی و استانی انتخاب کند ... اصولا کار نماینده چیست آیا جز اینکه به کمک شهرستان خود بیاید و یا مسیرهای قانونی را برای کمک به جامعه و کشور در مجلس با تصویب لوایح هموار کند... لذا صادقانه بفرمائید دلیل اینکه برخی نمایندگان در چینش مسوول شهرستانی و استانی دخالت میکنند چیست و شما بفرمائید بعنوان نماینده مردم شهرستان ساری طومار سوال از رئیس جمهور را امضا زدید چرا پس گرفتید همان اول که امضا میزدید بیاد وحدت ملی نبودید بعدا یاد شما افتاد ... ایکاش امضا نمی زدید تا فشاری به دولت وارد نمی شد انوقت هم مجبور نمی شدید امضا پس بگیرید تا افکار عمومی یه شکل دیگر فکر کنند... در هر صورت چه امضا زدید و چه پس گرفتید به دولت محترم فشار وارد شد . پیشنهاد من بعنوان یک هموطن این است مجلسی ها به دولت کمک کند تا بتواند در مقابل دولت خبیث آمریکا که واقعا قصد دارد شدیدترین تنگناها را برای ملت عزیزمان ایجاد کند را خنثی کند . رفتار امضا کنندگان سوال از ريیس جمهور توسط مجلسی ها و پس گرفتن امضا باعث شک و تردید در جامعه کرد و چه زیبا شب گذشته رییس جمهور با متانت و شفافیت و بسیار عالی مطالب خودش را با مردم در میان گذاشت و این رییس جمهور هم وطن ماست باید دوستش بداریم به او کمک کنیم تا مشکلات جامعه را حل کند نه اینکه طومار برعلیه ایشان در مجلس جمع کنید و سپس پس بگیرید ما که نفهمیدیم با آن شکل امضا زدن و با آن شکل امضا پس گرفتن فازتان چه بود ...

شمال نیوز :اگه بیطرف هستی و وقت قصد داری بدون هیچ سلیقه ای نظرات را منعکس کنی مطالب بنده را هم در نظرات درج کن تا انشالله آقای دامادی درد دل یک هموطن خودش را گوش بدهد با عنایت به اینکه بنده اعتقاد دارم آقای دامادی نماینده مردم بزرگوار ساری بمانند امام جمعه عزیزمان جناب حاج آقای روحانی از نیروهای انقلاب هستند..
محمدتبار 17 مرداد 1397
بالاخره یکی باید جلوی این نمایندگان رو میگرفت. تشکر
رضا قاسمی از بابل 17 مرداد 1397
وقتی اکثریت مردم یک شهر و کشور به فردی اعتماد می کنند بعنوان نماینده مجلس یا ریاست جمهوری ، باید به تصمیماتش هم اعتماد کنند و احترام بگذارند . در حال حاضر ایران با بزرگترین اقتصاد دنیا در حال سرشاخ
شدن است و زمان مناسبی برای سؤال از رئیس جمهور نیست . این که ایرادی ندارد ، انسان تصمیم به امری می گیرد وپس از تفحص و تحقیق از آن تصمیم منصرف می شود .
نکته کلیدی اینجاست که امام جمعه ها غالباً اصولگرا هستند ، پس در اقلیت هستند . باید یاد بگیرند به دموکراسی که بزرگترین اختراع و ابداع بشر است احترام بگذارند و بعنوان اقلیت تابع خط ومش و نظر اکثریت باشند . که در حال حاضر تفکر اصلاح طلبی در اکثریت است و همه ملت از هر سطحی ، تفکری و لباسی باید به این سازوکار تبعیت بنمایند .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 16 مرداد 1397
در پاسخ به آقای رضا قاسمی از بابل باید بگم با این که بنده دل خوشی از اصولگرایان و اصلاح طلبان ندارم، ولی شما چگونه گفتید اصولگرایان در اقلیت هستند، انتخابات های متعدد نشان میدهد که این تفکیک درستی نیست و مردم ایران بیشتر بر اساس شرایط جامعه رای میدهند نه نگاه حزبی و جناحی. حرف امام جمعه ی بابل هم در این خصوص بسیار درست بود.
نا شناس 17 مرداد 1397
پس امام جمعه محمودآباد داره چیکار میکنه .البته کارهای میکنه مردم هم میدانند .الحمدالله علی وار زندگی میکند .ما به خود میبالیم تو را خدا عوضش نکنید باز بچه محمودآباد هستش غریبه بیاد .التماس میکنیم عوضش نکنید
محمد 17 مرداد 1397
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، همه مردم از حال و روز این دوره مجلس و نمایندگان این دوره کاملا خبر دارند، به قول برخی شعار دهنده ها که میگفتند: دشمن ما همین جاست، از روی این همه نجابت و سادگی و کم توقعی مردم عزیز و کشاورزان که صاحبان این کشور هستند کمی خجالت بکشید،
لطفا منتشر کنید
نا شناس 16 مرداد 1397
اقای دامادی واقعا از شما نا امید شدیم کاش امضا نمیکردی نه تنها امام جمعه بابل بلکه همه مردم ساری مارندران سوال براشون پیش امد شب پس گیری امضا چه اتفاق و چه پیشنهادی بشما دادن ....البته تقصیر ماست اقای دامادی که با رای خودمان اینطور تحت فشاریم و در اخر دیگه اصلا روی شما حساب نمیکنیم....
هم استانی 16 مرداد 1397
آقای روحانیِ پسر ظرفیت لازم را ندارند. هم در مورد بابل تعصبات قومی دارد که نشان می دهد توانایی مقام استانی را ندارد و هم این گونه سوتی ها به وجه ایشان و شهر بابل آسیب می زند. دلیل رد صلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان هم همین چیز ها بود.
رضا قاسمی 17 مرداد 1397
شکایت از نمایندگان راهکار قانونی دارد و آنهم شکایت به کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان و همچنین شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اینطور نیست که یک شخصی بدون سند و مدرک و از روی حدس و گمان نمایندگان منتخب مردم را در جمعی مورد اهانت قرار دهد . ما در کشور در همه زمینه ها قانون داریم و هرکس در هرکجا می تواند علیه افراد خاطی اعلام شکایت نماید . سازو کار دموکراسی و مردم سالاری همین است
نا شناس 17 مرداد 1397
صمن قبول انتقاد به بعضی از نمایندگان ودولتیها ودیگرقوا ونهادها منظور عملکرد وکارکردشان انگار امامان جمعه چقدر کارکردشان درسته اقا دربعضی شهرها امامان جمعه درهمه کارها حتی عزل ونصب دخالت میکنند یه وظیفه کلی وعمومی برای خود قائلند ومیتوانند هر حرفی بزنند وبه هر مسول واداره ونهاد وکار کارشناسی بتازند بعدا هم خود ودفترشان ویا کسی ازجانب شان میگویند رسالت ووطیفه شان است وااسیبها را گفت این حرفها چیه؟ مردم را گیر اوردید اینها برای نظام ابرو وبرای مردم نون وزندگی نمیشه مردم خوب میفهمند این اقا هم یه چیزی راست ودروغ گفته البته اگه هم راست بود اینگونه ودراین مکان وتربیون مقدس نبود وچند نماینده هم جوابش را دادن دوربریها چرااینقدر براشفته وناراحت ویا برعکس بعضیا هم خوشحالند درپاسخ به دفتر امام جمعه محترم بابل، راستی سوال ایا یه کسی میتونه وظایف ائمه جمعه ووظیفه انان وعملکرد شان را اسیب شناسی کنه وخدای نکرده دو تاامام جمعه هم اگه خلاف کردن اینگونه برعلیه امامان محترم جمعه سخن و حرف بزنه ودرمجلس ورسانه ودولت ومکان عمومی وبین مردم یا دانشجویان سخنرانی کنه اصلا اجازه داره ومیدهند ویا این کار درست است ؟حداقل میدانم خودشان قبول ندارندپس باید دقت کرد وهوشیار بود هر حرف وسخن را هرچه ذهنمان رسیده راست ودروغ در پشت تریبون نگفت حتی نماینده وامام جمعه ووزیر و..... .
کریم ابدی 18 مرداد 1397
فکر نکنم سخنان امام جمعه ایرادی داشته باشه
مختار 18 مرداد 1397
درود بر امام جمعه بابل.جانا که سخن از دل ما میگویی.حاج اقا روحانی حمایتت میکنیم
بهرام 18 مرداد 1397
اقای امام جمعه بابل وقتی که چندین استاندار و مدیران کل از شهرستان بابل بودند چرا شما به این تبعیض ها گله نکردید /وقتی که مردم را برای رای دادان به روحانی برای رئیس جمهوری دوره دوم تشویق میکردید گله نکردید/وقتی که روحانی در دوره اول نتونست کاری برای مردم انجام بده گله نکردید/حتما شهر بابل مشکلی نداره که نمایندگان محبوب شما سوال از رئیس جمهور را امضا نکردند/برای دیده شدن راه های دیگر هم هست
کریمی 18 مرداد 1397
اقای قاسمی از بابل/مگر سوال از رئیس جمهور چه ایرادی داره که شما اصلاح طلبان اینقدر اسمون به ریسمون میکنید /بابا رئیس جمهورباید بیاید و به سوال های نمایندگان پاسخ بدهد این چه ربطی به شاریط حاضر و سرشاخ شدن با امریکا داره /وظیفه رئیس جمهور نوکری برای مردمه پس شما اینقدر دلواپس نباش بزار نمایندگان کارشون را انجام بدن/لعنت بر اونهایی که مردم را به رای دادن به روحانی کردن و به ناحق دیگر کاندیدا ها را متهم به کارهای نکرده کردند
مراد 18 مرداد 1397
اقای قاسمی سیاست غلط روحانی و تیمش باعث این همه گرانی و .... شده پس دیگه جای دفاع کردن نداره /ایشون موظف به پاسخگویی سوالات نمایندگان هست /
ایرانی 18 مرداد 1397
احسنت به امام جمعه فهیم و محبوب بابل که حرف دل همه ایرانیها را خیلی روان بیان فرمودند.بقیه ائمه جمعه بایست اقدامات مطالبه گرانه مشابه داشته باشند جایگاه سیاسی ائمه جمعه همین است.
این آقای دامادی بود که خود را کاسب معرفی کرد و بس.!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.