.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارت بازرگانی حذف می‌شود؟
عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه کارت بازرگانی باید در آینده حذف شود که البته درخصوص آن نتایجی حاصل شده است گفت: در اکثر کشور‌های جهان سیستم واردات بدون کارت بازرگانی و با ارائه اظهار نامه و پس از پرداخت مالیات و عوارض قابل انجام است.

به گزارش شمال نیوز، رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی از پایش بیش از هزار کارت بازرگانی پس از دستورالعمل دولت برای بررسی این کارت‌ها خبر داد.

وی ­با اشاره به­­­ مسدود شدن ۱۰ درصد از کارت‌های بررسی شده در مرحله­ نخست ­افزود: تغییر دائم سیاست‌های ارزی دولت و نحوه تخصیص ارز برای وارد کنندگان کالا سبب ایجاد رانت می‌شود.

پدیدار با بیان اینکه کارت بازرگانی باید در آینده حذف شود که البته درخصوص آن نتایجی حاصل شده است گفت: در اکثر کشور‌های جهان سیستم واردات بدون کارت بازرگانی و با ارائه اظهار نامه و پس از پرداخت مالیات و عوارض قابل انجام است.

این عضو اتاق بازرگانی صدور دستورالعمل دولت برای بررسی کارت‌های بازرگانی را سبب حضور افراد واقعی در عرصه تجارت دانست و ادامه داد: این طرح در صورت ثبات قوانین بازرگانی عملیاتی خواهد شد، زیرا تغییر فعلی سبب هجوم رانت خواران برای گرفتن کارت بازرگانی و دریافت ارز دولتی شده است.

پدیدار گفت: سبد بزرگی از تایید کنندگان برای انجام واردات و تجارت با دریافت کارت بازرگانی در سازمان‌های مختلف وجود دارد که این خود مشکل ساز است بنابراین باید وضعیت این گروه نیز تعیین تکلیف شود/تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.