.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضیان : «رانت» مهمترین مشکل کشور است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران و نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکل کشور را وجود رانت دانست.

به گزارش شمال نیوز، عبداله رضیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران مهمترین نقیصه دولت را ضعف مدیریتی دانست و اظهار کرد: ضعف مدیریتی دولت در اتفاقات اخیر کشور، از جمله گرانیها قابل لمس است.

وی در خصوص شرایط موجود کشور و علل گرانیها، توضیح داد: از ۵ ماه گذشته کمبود نقدینگی کشور در مرکز پژوهش‌ها پیش‌بینی شده‌ بود که همانند بمبی با یک تلنگر منفجر خواهد شد و خروج ترامپ از برجام همان تلنگری بود که مردم ایران را دچار هراس از جنگ کرد.

رضیان ادامه داد: ترس مردم از وقوع جنگ احتمالی، هجمه خرید ارز را در کشور افزایش داد و موجب بالا رفتن قیمت ارز شد، که دولت برای کنترل آن، موضوع قاچاق ارز را مطرح کرد، لذا مردم به سمت خرید سکه و طلا رفتند و به دنبال آن سکه کم شد پس در مرحله بعد مردم به سمت خرید اتومبیل رفتند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: متأسفانه یکسری از دستگاههای دولتی که ساختار اقتصاد هم در دستشان بود مانند پتروشیمی و فولاد، قیمت مواد اولیه خود را بالا بردند و بدنبال آن شرکتهای خودروساز هم قیمت‌ محصولاتشان را گران کردند و متأسفانه دولت هم نتوانست مدیریت داشته‌باشد.

رضیان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت‌معدن‌تجارت ۱۲ میلیارد دلار ارز به کشور تزریق کرد اما کالایی با عنوان ارز دولتی خریداری نشد و مشکل گرانی بازار کاهش نیافت.

وی با تأکید بر وجود انسجام و همدلی بین همه قوا در شرایط فعلی، عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها به دنبال تغییر نظام هستند و افکار منفی را ترویج می‌دهند که بطور حتم در کشور هرج‌ومرج بوجود می‌آید وجنگ ۲۰ ساله را خواهیم داشت.

نماینده مجلس با بیان اینکه دشمن به فکر منافع خود است، اظهار کرد: مهمترین مشکل کشور وجود رانت است، پس باید در بدنه دولت اصلاح ساختار صورت بگیرد، فساد از بین برود و دولت با استفاده از نیروهای جوان چالاک سازی شود.

رضیان در خصوص کارخانه نساجی قائم‌شهر گفت: نساجی قبل از انقلاب تا الان خیلی فرق کرده‌است، قبل از انقلاب، کارخانه نساجی انسان محور بود و ۶ نفر در سه شیفت با یکدستگاه کار می‌کردند اما الان نساجی تکنولوژی محور شده و هر ده دستگاه با یک نفر درحال فعالیت است، لذا نباید بگوییم چرا نساجی در گذشته ۶ هزار نیرو داشت و الان ۴۰۰ نیرو دارد.

وی ادامه داد: تولیدات پارچه کارخانه نساجی متری ۲هزارو۵۰۰ بصورت کارمزدی به فروش می‌رسد و این درحالیست که اگر همین پارچه رنگرزی شود متری ۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه دستگاه رنگرزی درکارخانه موجود است اما ۲۰ میلیارد نداریم تا آن را راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: هیأت مدیره کارخانه در حال انتخاب است تا با نصب و راه‌اندازی دستگاهها و ابقای ۳۰۰ نیرو با ۴۰۰ نیروی قبل، کارخانه نساجی به روزهای اوج خودش برسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.