.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیل سوادکوه به خیر گذشت
سیل با خسارات اندک به خیر از سوادکوه گذشت ولی زمینه‌های خسارت برای سیل بزرگ‌تر در شهرستان وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز، سیل‌هایی که با رگبار لحظه‌ای باران در مناطق کوهستانی آغاز می‌شوند، مخرب است و این تخریب‌ها در دهه‌های اخیر به همراه تخریب زمین‌ها و محصولات کشاورزی، دامداری‌ها، باغ‌ها، منازل مسکونی، راه‌ها، و واحد‌های تجاری است.

بارندگی عصر روز پنجشنبه هفته گذشته در مناطق بالا‌دست و کوهستانی شهرستان سوادکوه همراه با سیل در مسیر‌های رودخانه‌ای در دهستان‌های ولو پی و راستوپی همراه بود.

قطع آب‌شرب که از چشمه درا سله تأمین می‌شود از ساعت 15 روز پنجشنبه تا دو نیمه‌شب جمعه به دلیل کدورت آب و خسارت به دهانه‌های آب‌گیر‌ها و خسارت به راه‌های دسترسی روستایی بخشی از خسارات سیل اخیر بود که در مقایسه با سال‌های گذشته چشمگیر نبود.

وجود خاک‌های برداشت‌شده توسط شرکت گاز در مسیر جاده‌ای کنار رودخانه دراسله و نیز قرار‌دادن خاک‌های برداشت‌شده برای فعالیت‌های مختلف توسط مردم در کنار رودخانه باعث تنگ‌شدن رودخانه‌ها و ایجاد بستر اولیه برای خطر سیل سنگین باشد و لازم است متولیان مربوط به موضوع در این زمینه برنامه‌ریزی و پیشگیری لازم را انجام دهند.

اطلاع‌رسانی چهره به چهره توسط امداد‌گران هلال‌احمر و کارکنان شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها هم بخش مهمی از کاهش خسارت و دور‌شدن مردم و مسافران از مناطق خطر بود و سد‌بندی کنار رودخانه و گسترش عرضی رودخانه در پایین‌دست هم در دور‌شدن شهر‌ها از خسارت سیل مؤثر بود که لازم است تداوم سد‌بندی و مدیریت رودخانه‌ها در دستور کار باشد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.