.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار مراجع تقلید به مسئولان کشور درباره وضعیت اقتصادی و فساد در کشور؛
آیت الله صافی گلپایگانی: چرا میلیاردها از سرمایه ملّت را غارت کردند؟ / آیت‌الله نوری همدانی: با اخلالگران اقتصادی به عنوان خائن برخورد شود / آیت الله مکارم شیرازی: مردم قضاتی می‌خواهند که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند
تیم اقتصادی دولت ضعیف است. چه اصراری دارند که مشکلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟ چرا به جای اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس می‌کنند؟ چرا نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکارهای اقتصادی از طریق استقراض از بانک مرکزی، بی‌حساب و کتاب افزوده می‌شود؟

مراجع عظام تقلید انتقادات شدیدی را نسبت به مسئولان کشور وارد کردند و نسبت به سطح فساد و همچنین گرانی‌ها و عدم برخورد و سامان دادن این وضعیت اعتراض نمودند. این مراجع تقلید خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدین و رفع گرانی‌های اخیر شدند و در این ارتباط نقدهایی را به قوای سه‌گانه وارد نمودند.


به گزارش شمال نیوز؛ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی مراجع عظام تقلید همزمان با افزایش شدید قیمت شماری از کالاها، شرایط بی‌ثبات اقتصادی، نقدهای جدی نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد و سطح فساد مطرح کردند و خواستار برخورد قاطع با عاملان این وضعیت شدند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی: چرا میلیاردها از سرمایه ملّت را غارت کردند؟ / آیت‌الله نوری همدانی: با اخلالگران اقتصادی به عنوان خائن برخورد شود / آیت الله مکارم شیرازی: مردم قضاتی می‌خواهند که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند

 

آیت‌الله نوری همدانی:

- با اخلالگران اقتصادی به عنوان خائن برخورد شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب و دانشجویان تهران با تاکید بر اینکه مردم می‌گویند چرا مراجع و علما در شرایط کنونی سکوت کرده‌اند، بیان داشت بنده مکرر از مسئولان محترم اجرایی چه به صورت خصوصی چه به صورت عمومی نه تنها تذکر دادم بلکه خواهش کردیم به وضع مردم رسیدگی کنید، مردم در رنج هستند.

این مرجع تقلید افزود: خیلی از مشکلات معیشتی ربطی به تحریم ندارد، با مدیریت صحیح و نظارت بر بازار و قیمت‌ها حل می‌شود. باید مبارزه با مفاسد جدی گرفته شود. مردم ناراحت هستند می‌شنوند که فلان آقا چند هزار میلیارد اختلاس می‌کند ولی عده‌ای در رنج هستند؛ دستگاه قضایی باید هرچه سریعتر به پرونده مفسدان اقتصادی رسیدگی کند و به مردم گزارش دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان اقتصادی با مردم صادقانه صحبت کنند، ادامه داد: مردم اگر بدانند تبعیض نیست، بی عدالتی نمی‌شود و بدانند که مسئولان در تلاش هستند، مطمئناً تحریم را تحمل می‌کنند و مثل همیشه از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: مردم ایران چون متکی بر ایمان هستند و انقلاب را دوست دارند و دشمن‌شناس هستند، هیچ‌گاه زمینه را برای جولان آمریکا و ایادی آنان فراهم نخواهد کرد. عده‌ای هم از این وضعیت در حال سوءاستفاده هستند. با هر کسی در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند و موجب افزایش مشکلات مردم شود، به عنوان یک خائن باید برخورد شود.

این مرجع تقلید هرگونه مذاکره با آمریکا را محکوم کرد و ابراز داشت: چطور عده‌ای این همه ظلم و جنایت را از آمریکا علیه مردم ایران می‌بینند، باز از آمریکا دم می‌زنند؟

آیت‌الله نوری همدانی حفظ نظام اسلامی را واجب دانست و افزود: مسئولان محترم هرچه سریع‌تر به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کنند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی:

- چرا میلیاردها از سرمایه ملّت را غارت کردند؟

- گرانی و فساد، کمر مردم را شکسته است

- چرا نباید مدیران نالایق را به سزای اعمال خود رساند؟

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، ضمن تاکید بر اینکه مسئولان همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است، گفت: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان، به وضعیت بد اقتصادی مملکت، سر و سامان بدهند و قشر ضعیف جامعه را از این مشکلات طاقت فرسا نجات دهند؟

او در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به مسئولان افزود: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حلّ آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است. عدم ثبات اقتصادی، گرانی، بیکاری، طلاق و مفاسد اخلاقی روز به روز بیشتر می شود.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ربا و رشوه و منکرات بجای احقاق حق و عدالت در بعضی از ادارات به طور سرسام آوری وارد شده است. چرا نباید بعضی از مدیران نالایق -اگر نگوییم فاسد- که این همه ضرر و خسارت به مملکت و مردم ضعیف می رسانند را به سزای اعمال خود رساند؟ منابع خبری اعلام کردند که طیّ دو سه ماه اخیر، میلیاردها دلار ارز تخصیص داده اند. چه اندازه از آن به کشور برگشته است خدا می داند.

او تصریح کرد: آیا می دانید با این همه پول که سرمایه انبوهی برای مردم است، چه خدمت ها می شد به کشور نمود؟ میلیاردها دلار را غارت نموده و ارزش پول مملکت را پایین آوردند. آیا بهتر نبود مسئولان فقط با مقداری از آن، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود؟ چرا آنها را به مصرف دارو و درمان و تجهیزات پزشکی نرساندند؟ آیا پیش خدا مسئول نیستند؟

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، راه حل مشکلات موجود را همت جهادی و کنارگذاشتن منافع جناحی دانسته و بیان کرد: مسئولان باید ببینند مردم چه می خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرّفی کنند ولی بر خلاف میل آنها رفتار نمایند! مردمِ همیشه در صحنه ی ما، عزّت و شرف و سربلندی مملکت را می خواهند و مسئولان باید پاسخگوی این همه خوبیِ مردم باشند. از تمامی مسئولان و دست اندرکاران می خواهم که با کنار گذاشتن منافع حزبی و جناحی و با وحدت کلمه و نیّت خالص، همین امروز در رفع مشکلات مردم، همّت جهادی نمایند که دیگر، فردا دیر است.

 

آیت الله مکارم شیرازی:

- مردم قضاتی می‌خواهند که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند

- چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند و صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟

آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه مردم از مسئولین شکایت دارند، تاکید کرد: «بارها در جلسات خصوصی و عمومی مشکلات مردم را گوشزد کرده‌ایم.» در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیاری از مردم از طرق مختلف با ما تماس می‌گیرند و می گویند چرا مشکلات ما از طریق مراجع، به مسئولین تذکر داده نمی‌شود؟

ما بارها در جلسات خصوصی و عمومی این مشکلات را گوشزد کرده‌ایم، باز هم عرض می‌کنیم مردم از چند موضوع به شدت از مسئولین شکایت دارند:

اول اینکه در مسائل اقتصادی با تورم شدید و بالا رفتن جهشی قیمت‌ها تهیّه نیازهای اولیه زندگی برای آن‌ها بسیار مشکل شده، می‌گویند گرچه تحریم‌های خارجی فشار بر اقتصاد ما وارد می‌کند، امّا چنان نیست که راه‌حلی نداشته باشد. همچنین آن‌ها معتقدند، تیم اقتصادی دولت ضعیف است. چه اصراری دارند که مشکلات به دست آن‌ها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمی‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادی را فرا نمی‌خوانند؟ چرا به جای اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس می‌کنند؟ چرا نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکارهای اقتصادی از طریق استقراض از بانک مرکزی، بی‌حساب و کتاب افزوده می‌شود؟

مردم از دستگاه قضایی نیز به شدت شکایت دارند. می‌گویند اگر آن‌ها با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند این جرثومه‌های فساد به سرعت برچیده می‌شوند. اگر ده، بیست نفر از آن‌ها با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود و اگر آن‌ها به افراد صاحب نفوذی مربوطند ـ که حتماً مربوطند ـ آن صاحبان نفوذ را با شجاعت پای میز محاکمه بکشند و با محاکمه سریع، حکم آن‌ها را اجرا کنند و آن‌ها را با مجازات شدید، مجازات کنند، به یقین کسی جرأت نمی‌کند که سرمایه‌های عظیم مردم را به حساب خود بریزد.

اگر در مسأله چهار، پنج هزار خودروی قاچاق که اسناد آن کاملاً در دست است، در چند هفته حکم صادر و اجرا شود، دیگران جرأت آن سوء استفاده‌های کلان را نخواهند کرد.

تکرار می‌کنم، مردم قضاتی می‌خواهند شجاع، با قاطعیت و با سرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند.

در ضمن به مردم عزیزمان این توصیه را دارم که آن‌ها حق مطالبه حل مشکلاتشان را دارند ولی بدانند بدون انسجام داخلی و اتحاد همه گروه‌ها، مشکلات حل نمی‌شود. آن‌ها که از خارج مردم را به آشوب دعوت می‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایرانند و تشنه خون ما می‌باشند، هرگز نباید به شیطنت‌های آن‌ها توجه کرد.

خداوندا! به مسئولین بیداری، هوشیاری، اراده و تصمیم برای حل مشکلات مردم خوبمان عنایت فرما.

والسلام علیکم و رحمه الله

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.257 seconds.