.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت: چاره ای جز ارز دونرخی نداریم/ قرار نبود کود انسانی وارد شود
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دونرخی شدن نرخ ارز سبب فساد می شود گفت: در حال حاضر چاره ای جز دونرخی شدن نرخ ارز نداریم.

به گزارش شمال نیوز، رضا رحمانی ظهر شنبه در آیین تقدیر از برترین های بخش صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه اگر درست عمل و برنامه ریزی کنیم، مقابل تحریم ها مشکلی وجود ندارد گفت: دلار و ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی آن چیزی نیست که مدنظر ما باشد و دولت اقتضایی تصمیم گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خطر بزرگتری را با خطر کوچکتری دفع کردیم افزود: دو نرخ بودن ارز سبب ایجاد مفاسد می شود و در شرایط جدید چاره ای جز دونرخ کردن ارز نداریم.

رحمانی یادآور شد:۸۵ هزار واحد صنعتی و سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد و وزارت صنعت چاره ای ندارد از بخش خصوصی حمایت کند و جنس کار این وزارتخانه نیز همین را ایجاب می کند.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با تشکل های صنعتی و معدنی تصریح کرد: قانون بهبود مستمر کسب و کار از قوانین خوب در حوزه صنعت و معدن بوده و از زمان جلوتر است و در ماده ۲ و ۳ اتاق بازرگانی موظف شده، هر سه ماه گزارشی از کسب و کار ارائه دهد و دولت نیز موظف شد هر گونه تغییری در حوزه کسب و کار بدون اجازه بخش خصوصی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه شرایط جدید مشکلات خاص خود را دارد و باید متناسب با آن برنامه ریزی شود گفت: مازندران از نظر ما غیرصنعتی نیست و باید از بخش صنعت آن حمایت شود و ظرفیت های خوبی نظیر سرمایه های انسانی درآن وجود دارد.

رحمانی یادآور شد: یکی از سیاست های سال جاری، این است که امسال ۱۰ میلیارد دلار از واردات سال قبل را داخلی سازی کنیم و برنامه خاصی در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه از فرصت های تحریم باید استفاده کنیم گفت: در ماه گذشته از واردات بیش از هزار و ۳۰۰ قلم کالا جلوگیری شد و این ناشی از شرایط جدید کشور در دوره تحریم است.

قائم مقام وزیر صنعت با عنوان اینکه قرار نبود کود انسانی وارد شود گفت: اخیر نیز مطرح شد خودروسازی چای ساز وارد کرده است و این مسئله درست نبوده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.697 seconds.