.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناره ها و دیواره های مسجد جامع نیازمند بازسازی است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر رعایت ضوابط میراثی در بازسازی مسجد جامع، مرمت واستحکام بخشی دیواره ها و بازسازی مناره ها را از نیازها برشمرد.

به گزارش شمال نیوز،سیف الله فرزانه با اشاره به حادثه آتش سوزی مسجد جامع ساری افزود: پس از آتش سوزی مسجد بلافاصله بهترین تیم برای ارزیابی، طراحی و نظارت مشغول فعالیت شدند و ما قصد داریم بنای تاریخی مسجد را حفظ کنیم و مدیریت یکپارچه سبب می شود تا متولی اصلی تکلیفش روشن شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بنا دارد مسجد زیبایی را بسازد گفت: ما نمی توانیم ارزش های فرهنگی و تاریخی را نادیده بگیریم و شهرداری باید به ضوابط میراثی توجه کند.

فرزانه تصریح کرد: در مسجد جامع باید به فرهنگ و تاریخ ببالیم و اکنون خیلی ها نگران هستند که در بازسازی مسجد جامع چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به آسیب حریق به شبستان جنوبی و دیوار شبستان ها اشاره کرد و گفت: در زمینه سیستم گرمایشی و سرمایشی باید از سیستم هوشمند استفاده شود.

فرزانه مرمت و استحکام بخشی دیواره ها، اجرای طاق و بازسازی مناره ها، اجرای پوشش چوبی سقف،اجرای پوشش بام و اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی را از جمله موراد مهم در بازسازی مسجد جامع بیان کرد.

وی درباره تعریض خیابان قارن نیز گفت: در این تعریض نباید به ارزش های فرهنگی و میراثی آسیب زده شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.