.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروژه مهم لاریجانی کلید خورد؛
معامله برد- برد رئیس مجلس و نمایندگان ادوار/ حلقه اولیه حزب لاریجانی چه کسانی هستند؟/مشاور لاریجانی از تشکیل اتاق فکر برای بررسی ارجاعات رئیس مجلس خبر داد
رئیس مرکز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق فکری با حضور ۲۵ نفر از نمایندگان ادوار تشکیل شده استاست و مسائلی که رئیس مجلس صلاح ببیند به این اتاق فکر ارسال خواهد شد.

شمال نیوز: موضوع تشکیل حزب توسط علی لاریجانی رئیس مجلس مساله قدیمی اما بلاتکلیف است. اطرفیان لاریجانی نیز در این باره چندان هم نظر نیستند مثلا سخنان کاظم جلالی کمتر تشکیل این حزب را نوید می دهد و بهروز نعمتی بر خلاف او سخت پیگیر تحقق این امر است.


این طور که به نظر می رسد انتخابات مجلس آتی و پیدا شدن رقیب سرسختی همچون رئیسی برای کرسی ریاست مجلس، لاریجانی را به فکر انداخته است. او دو راه بیشتر ندارد و هر دو راه به تشکیل حزب ختم می شود. تنها از این طریق است می توان جای پای خود را در هیات رئیسه محکم تر قبل کند و تنها از همین طریق می تواند برای انتخابات 1400 خیز بردارد. برنامه اش هر کدام از دو گزینه ادامه ریاست مجلس یا رییس جمهوری باشد، فرق ندارد . او باید یک پشتوانه قوی حزبی برای خود بسازد و از شواهد این طور برمی آید که عزم جدی در این راستا دارد.

همین بیست روز قبل حسن بیادی دبیرکل حزب آبادگران در گفت و گویی با نامه نیوز ، گفته بود : « بعد انتخابات مجلس دهم و قبل انتخابات ریاست جمهوری سال 96 خیزی از سمت آقای لاریجانی برداشته شد، دعوت کرد و حتی آقای ناطق نوری هم بود اما مدتی که گذشت، دوستان سکوت اختیار کردند و دیگر جلسات را ادامه ندادند. این دوستان می گفتند ظاهرا برخی با نهادینه شدن تحزب موافق نیستند.»

وی با بیان اینکه در یک جلسه راجع به تشکیل حزب فراگیر که با حضور آقای لاریجانی تشکیل شد حضور داشتم، اظهار کرد: «من با خود آقای لاریجانی ارتباط داشتم و از طرف او به این جلسات دعوت شدم.»

اظهارات جدید حسن زمانی رئیس مرکز نمایندگان ادوار اما حاوی خبر مهم تری است. به نظر می رسد که حلقه اولیه حزب لاریجانی شکل گرفته است. به گفته او 25 نفر از نمایندگان ادوار اتاق فکری تشکیل داده اند تا در مورد مسائل و موضوعاتی که برای رئیس مجلس مهم است ، گفت و گو کنند.

زمانی به خبرگزاری مهر گفته است: « این اتاق فکر به مرکز نمایندگان ادوار مشورت می دهند و مسائلی که رئیس مجلس صلاح ببیند به این اتاق فکر ارسال خواهد شد و از نقطه نظرات این افراد استفاده خواهد شد.»

وی تأکید کرد: «بعضی از اعضای مجمع برای شرکت در جلسات از شهرستان به  تهران سفر می کنند. تعدادی از مجمع نمایندگان ادوار بازنشسته و تعدادی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند.»

به گفته وی، کارگروه های تخصصی مرکز با کمیسیون های مجلس ارتباط خوبی دارند، کارگروه ها با کمیسیون ها جلسات مشترک می گذارند و نقطه نظرات خود را به اعضا و کمیسیون ها اعلام می کنند.

مرکز امور نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ۱۸۰۰ نماینده که از یک دوره تا ۶ دوره نماینده مجلس بوده اند را تحت پوشش دارد و این حتما پشتوانه خوبی برای شروع کار حزبی است . این همکاری همین طور می توان یک معامله برد - برد برای لاریجانی و نمایندگان ادوار دانست. هرچه باشد آن ها برای بازگست به بهارستان به حمایت عنصر اثرگذاری مثل علی لاریجانی نیاز دارند و لاریجانی نیز برای حفظ و ارتقای موقعیت خود نیازمند حمایت های یک حزب قوی است./ نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.