.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترانزیت برنج در3 استان شمالی ممنوع است
استاندار مازندران درباره نگرانی های فروش تا زمان برداشت، گفت: ترانزیت برنج در زمان برداشت در سه استان شمالی ممنوع است.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای شومیا محمودآباد که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: بحث توجه به نتایج تحقیقات در خصوص کشت برنج از جمله مواردی بود که از سازمان جهاد کشاورزی خواسته تا به آن توجه کنند.

وی افزود: امنیت غذایی و سلامت جامعه دو فاکتور اساسی برای تکالیف حاکمیت به شمار رفته و نباید بدون توجه به عوارض جدیدی که در محیط زیست ما رخ داده و باعث تغییرات اقلیمی است به شرایط سنتی ادامه دهیم مشخص نیست سلامت غذایی ما به کجا می‌رسد.

اسلامی خاطر نشان کرد: نگاه به آینده، بهره‌گیری از یافته‌های روز و بکار‌گیری نتایج تحقیقات از جمله عواملی است که امنیت غذایی را دنبال می‌کند و همزمان کشاورز ما با زحمت کمتر و بهره‌وری بیشتر می‌تواند محصول را ارائه دهد؛ بذر جدید و ارقام جدید که نرخ بهره‌وری ما را از ۳.۵ تا ۴ تن در هکتار در یک گام به ۶ تن و در یک گام تکمیلی به ۷ تن در هکتار می‌رساند که برای ما در کشور ارزشمند بوده و برای کشاورز با زحمت کمتر درآمد بیشتری را در پی خواهد داشت.

استاندار مازندران تصریح کرد:کارشناسان و محققان حوزه کشاورزی باید برای ترویج و آموزش مباحث اقدام و کشاورزان با تبعیت از آنها در راستای ترویج اقلام جدید تلاش کرده و امیدواریم که نتایج تحقیقاتی و آزمایشگاهی که در پایلوت جواب داده در گسترش و فراگیر شدن آن نیز کشاورزان کمک کنند تا جواب دهد و از ایستگاه آرزو به ایستگاه واقعیت و عملیات رفته و برداشت کنیم.

استاندار مازندران در ادامه بیان کرد: بحث نگرانی‌هایی که کشاورزان دارند در توزیع و فروش اقلام که ما در بحث توسعه استان تصویب کردیم زمان شروع کاشت تا زمان برداشت ممنوعیت ترانزیت را داشته و مصوب شده و همزمان با توجه به اراده‌ای که در دولت تدبیر و امید بوده و هست در زمان برداشت برنج واردات صورت نپذیرد و در قوانین تنظیم بازار اجرا شده و سیستم بازار آن را مراقبت کرده تا در ایام برداشت واردات برنج صورت نگیرد.

وی افزود: باید ذخایر کشور با تقاضای بازار تناسب داشته تا شوک به بازار مصرف کننده وراد نشود و امیدواریم این موضوع به ما فشار نیاورد با تاکیدی که ریاست جمهور بر واردات برنج از تاریخ اول مرداد تا پایان آذر ماه واردات برنج متوقف شده تا سالی بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم.

اسلامی درباره رفع نگرانی کشاورزان عنوان کرد: اگر مشکلی در خصوص رکود بازار به وجود آید با خرید تضمینی برای ارقام پر محصول و ارقام داخلی را در دستور کار قرار می‌دهیم؛ تمام تلاش ما این است که کشاورز هیچ دغدغه‌ای به جز زحمت کار خودش نداشته و با فراغت خاطر زحمت خود را به بار بنشانند.

استاندار مازندران درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد: مراقب و حفاظت از اراضی کشاورزی در سرزمین پر خیر و برکتی مثل مازندران بسیار مهم بوده و نمی‌توان اجازه داد تا به این اراضی دست اندازی شود؛ جهاد کشاورزی مکلف و موظف است مطابق قانون با تغییر کاربری اراضی مقابله کنند و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم تصرفات انجام شود.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت صنایع تکمیلی برای واحد های کشاورزی و دامی و پشتیبانی صورت گرفته و باعث ایجاد زنجیره ارزش شده که با توسعه آن در اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستا را شکوفا کنیم. این‌ها نیازمند همت مردم و مسؤولان در کنار یکدیگر است.

اسلامی در خصوص اعطای وام به کشاورزان اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی سر فصل‌هایی که باعث شده در سامانه کارا که زیر نظر فرمانداران در هر شهرستان شکل گرفته تسهیلات ارزان قیمتی است که مال صندوق توسعه ملی بوده و برای مردم پیش‌بینی شده با یک کارمزد حداقلی در اختیار مردم قرار گرفته تا بتوانند کسب و کار خود را در روستا توسعه دهند.

این مراسم با تاخیر دو ساعته برگزار شد و این کار باعث گلایه مدعوین و مردم بومی شده بود که انتظار می‌رود مسؤولان ارشد استانی وقت‌‌شناسی را بیشتر سرلوحه کار خود قرار دهند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.337 seconds.