.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثواب نمازی که باید در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده خواند
کارشناس علوم قرآنی گفت: در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده خواندن یک نماز چهار رکعتی که مختص این روز است و ثواب بالایی دارد. از پیامبر اکرم (ص) روایت شده هر شخصی در روز یکشنبه این ماه توبه کند و دعای خاصی که در این روز بر اساس مفاتیح‌الجنان بیان شده است را بخواند خداوند به او برکت می‌دهد.

به گزارش شمال نیوز، کارشناس علوم قرآنی گفت: در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده خواندن یک نماز چهار رکعتی که مختص این روز است و ثواب بالایی دارد. از پیامبر اکرم (ص) روایت شده هر شخصی در روز یکشنبه این ماه توبه کند و دعای خاصی که در این روز بر اساس مفاتیح‌الجنان بیان شده است را بخواند خداوند به او برکت می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین فرحناکیان کارشناس علوم قرآنیدرباره ارزش ماه ذی القعده گفت: ذی القعده یکی از ماه‌های پربرکت است که دو روز در آن از عظمت بالایی برخوردار است، یکی از آن دو روز نیمه ماه ذی القعده است که خداوند در آن عنایت خاصی به بنده خود دارد به نحوی که اگر کسی نیمه ماه ذی القعده را به عبادت بگذراند، خداوند به وی عنایتی می‌کند که گویی تاکنون عمرش را به معصیت نگذرانده باشد. تاریخ دوم که در این زمینه وجود دارد شب بیست و سوم ماه ذی القعده است که سفارش شده در این روز زیارت حضرت امام رضا (ع) خوانده شود.

ذی القعده
وی در همین راستا افزود: مناسبت مهم دیگری که در این ماه وجود دارد روز بیست و پنجم ماه ذی القعده است که در این روز حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسی (ع) متولد می‌شوند و زمین از زیر کعبه گسترده شده و حضرت آدم فرود آمده و همچنین در این روز امید داده شده است حضرت مهدی (عج) ظهور خواهند کرد.

این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: شب و روز بیست و پنجم ماه ذی القعده با عظمت است هر کس شب بیست و پنجم را باعبادت بگذراند ثواب صد سال عبادت برای وی قرار می‌دهند و هر کس روز بیست و پنجم را روزه بگیرد خداوند متعال ثواب ۶۰ ماه عبادت را برایش قرار می‌دهد، روزه اش را کفاره گناه سال قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحناکیان افزود: روایتی نیز وجود دارد که بیان می‌کند روزه در بیست و پنجم این ماه برابر با هفتاد سال عبادت است که خداوند برای بنده اش در نظر می‌گیرد که این مساله از الطاف خداوند متعال به بندگان است. هر شخصی در این ماه و در این روز روزه بگیرد تمام موجودات عالم برایش استغفار می‌کنند. شب و روز پانزدهم، بیست و سوم و بیست و پنجم ماه ذی القعده از عظمت بالایی برخوردار است و درباره آن‌ها به بندگان توصیه به عبادت شده است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره دیگر اعمال ماه ذی القعده اظهار کرد: دو عمل دیگر در ماه ذی القعده بیان شده است که متعلق به بیست و پنجم ماه است. در روایتی از حضرت علی (ع) بیان شده است که اگر روز بیست و پنجم همه جمع شوند و ذکر بگویند این جماعتی که ذکر گفته‌اند از مجلس یاد خدا و اهل بیت متفرق نمی‌شوند؛ مگر اینکه خداوند متعال حاجت‌هایشان را دهد و هزاران رحمت برای آنان قرار می‌دهد. روایت دیگری نیز وجود دارد که بیان می‌کند هر کس در روز بیست و پنجم ماه ذی القعده روزه بگیرد همه عالم برایش طلب مغفرت می‌کنند. همچنین در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده خواندن یک نماز چهار رکعتی که مختص این روز است و ثواب بالایی دارد. از پیامبر اکرم (ص) روایت شده هر شخصی در روز یکشنبه این ماه توبه کند و دعای خاصی که در این روز بر اساس مفاتیح‌الجنان بیان شده است را بخواند خداوند به او برکت می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند برای به جا آوردن این نماز چهار رکعتی ارزش زیادی قائل شده است. برای خواندن این نماز باید در هر رکعت حمد یک مرتبه، توحید سه مرتبه و معوذتین -ناس و فلق- را یک مرتبه بخواند سپس هفتاد مرتبه استغفار کند و سپس بگوید "لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" بعد از آن بگوید "یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المومنین و المومنات فانه لایغفر الذنوب الا انت" و فردی که این نماز را به جا آورد نور قلبی برای او به همراه خواهد داشت و همچنین از فشار شب اول قبر و از ظلمت قبر رهایی می‌یابد به شکلی که قبر او نورانی خواهد بود.

ذی القعده
این کارشناس علوم قرآنی درباره جایگاه نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده ادامه داد: در عظمت نماز یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده آمده است که جبرئیل، فرشته وحی بیان می‌کند هر کسی که نماز این روز را بخواند در زمان قبض روح در کنار عزرائیل، فرشته مرگ خواهیم بود و در مورد آن نمازگزار به او سفارش می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحناکیان خاطرنشان کرد: ماه ذی القعده اولین ماه حرام است و در روایات آمده است که هر فردی پنج شنبه، جمعه و شنبه در این ماه روزه بگیرد؛ ثواب ۹۰۰ سال زیارت را برایش قرار می‌دهند. ما باید از این ماه سراسر پر برکت بهره برده و با عمل به سفارشات، دنیا و آخرت خود را در مسیر درست پیش ببریم./میزان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.