.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سدهای مازندران آبی برای کشت دوم برنج ندارند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: سدها و منابع آب زیرزمینی استان آبی برای کشت دوم برنج ندارند.

به گزارش شمال نیوز،محمدابراهیم یخکشی امروز درباره آخرین وضعیت منابع آبی مازندران با توجه به روزهای پایانی برداشت برنج و شالی‌کاری در مازندران اظهار کرد: با تلاش و تمهیدات انجام شده کشت اول برنج در مراحل پایانی است.

وی بیان کرد: رهاسازی آب از سدهای مازندران تنها برای کشت اول برنج است و بعد از برداشت هیچ آبی برای کشت دوم در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد و بعد از اتمام رهاسازی، آبگیری سدها برای سال آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: با توجه به اینکه برخی شالی‌کاران از آب زیرزمینی برای کشت دوم برنج استفاده می‌کنند اگر موردی از کشت دوم مشاهده شود فرد علاوه بر مطالبه خسارت به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

این مسؤول اضافه کرد: پروانه صادر شده برای بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی تنها برای انجام کشت اول است و باید بدانیم منابع آب‌های زیرزمینی تحمل برداشت‌های بی‌رویه و بیش از حد را نخواهد داشت.

یخکشی ادامه داد: همچنین اگر فردی با داشتم پروانه برداشت از آب‌های زیرزمینی اقدام به کشت دوم کند در تمدید پروانه برای سال آینده تجدیدنظر شده و امکان دارد پروانه برای سال آینده تمدید نشود.

وی خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده و با آغاز برداشت برنج دیگر هیچ‌گونه آبی برای کشاورزی از سدهای سطح مازندران رهاسازی نخواهد شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.188 seconds.