.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار :ضامن بانکی مشکلی برای خروج از کشور ندارد
استاندار مازندران گفت: نباید فردی که به عنوان ضامن بانکی است نتواند از کشور خارج شود و بانک‌ها موظف به انجام این اقدام نیستند و ضامنین می‌توانند از کشور خارج شوند.

به گزارش شمال نیوز، با توجه به اینکه قانون‌گذار بانک‌ها را مکلف کرده تا در پذیرش وثیقه سختگیری‌های جدی نداشته باشند اما نظام بانکی از این امر سرباز زده و همچنان محدودیت‌های شدیدی وجود دارد که این امر سبب نارضایتی متقاضیان شده است.

تقاضای متقاضیان این است از سیستم بانکی کشور، اجرا و پیاده سازی کامل قوانین و مقررات موجود است و انتظاری فراتر از قانون ندارند اما بانک‌ها برخی از وثیقه‌ها را نمی‌پذیرند و یا حتی برای ضامن‌ها ممنوع خروج درج می‌کنند.

با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به حمایت همه جانبه تولید و کالای ایرانی پرداخته شود اما اجرا نشدن آن از سوی بانک‌ها و به رسمیت نشناختن برخی از وثیقه‌ها از سوی بانک‌ها ضربه‌ای به تولید داخل است.

استاندار مازندران در این زمینه در شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در آیین‌نامه وثایق چندین نوع وثیقه وجود دارد که یکی از آنها سپرده بلند مدت، وجه نقد و سپرده ملکی است که ممکن است بانک‌ها قبل از اعلام تسهیلات بانکی از مشتریان خود به عنوان وثیقه سپرده نقدی دریافت کنند که این امر توافق طرفین محسوب می‌شود و جزء تخلف نیست اما اگر از محل تسهیلات وجهی بلوکه شود تخلف محسوب می‌شود.

محمد اسلامی درباره عدم ممنوعیت خروج ضامن اظهار کرد: نباید فردی که به عنوان ضامن بانکی است نتواند از کشور خارج شود و بانک‌ها موظف به انجام این اقدام نیستند و ضامن می‌تواند از کشور خارج شوند.

وی به عدم پذیرش ماشین‌آلات به عنوان وثیقه اشاره کرد و افزود: طبق بخشنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درخصوص پرداخت تسهیلات احیاگر، بانک‌های عامل محل اجرای طرح متقاضی تسهیلات بانکی را به عنوان وثیقه بپذیرند و اگر بانکی خلاف مقررات بانکی عمل کند برخورد جدی از سوی مراجع قضایی صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران درباره عدم پذیرش پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه گفت: موسسات مالی همانند بانک‌ها موظف هستند معادن دارای پروانه را به عنوان وثیقه پرداخت تسهیلات قبول کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.166 seconds.