.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله به شورای نگهبان بعد از سال 88/ رصد فعالیت افرادی که قصد نمایندگی دارند
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مازندران گفت: به جایگاه بسیار مهم شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: حملات زیادی از سال‌های 88 به بعد شورای نگهبان و نهادهای انقلابی شده است.

به گزارش شمال نیوز،حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی درباره وظایف شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان در انتخابات شورای شهر و روستا هیچ نقشی ندارد و نظارت بر شورا وظیفه نمایندگانی است که اعضای هیأت نظارت استان هستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران با بیان اینکه در زمان انتخابات تخلفاتی که صورت می‌گیرد را آسیب‌شناسی می‌کنیم و به شورای نگهبان انتقال می‌دهیم، تصریح کرد: دفاتر نظارت و بررسی بر انتخابات در هر استانی در مرکز استان مستقر بوده و دفاتر آن نیز در22 شهرستان فعال است.

این مسؤول با بیان اینکه 13 هزار نفر نیروهای مردمی در ایام انتخابات با این نهاد همکاری می‌کنند، افزود: در جذب نیروهای ناظر علمی‌تر برخورد می‌کنیم تا افراد جوان در کنار افراد باسابقه فعالیت کنند و همچنین در استان از توانمندی‌های علمی و حوزوی استاتید دانشگاه‌ها در اتاق فکر استفاده می‌شود.

زکوی به جایگاه بسیار مهم شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: حملات زیادی از سال‌های 88 به بعد شورای نگهبان و نهادهای انقلابی شده است.

وی با بیان اینکه باید قانون انتخابات تغییر کند، گفت: قانون مربوط به انتخابات مربوط به دهه 60 است و بیش از 30 سال از عمر قانون گذشته است و قانون ایراد دارد و بعضی از جاها درست اجرا شود دچار مشکل می‌شویم.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات مازندران درباره فعالیت این نهاد در زمان غیر از انتخابات اظهار کرد: رصد فعالیت افراد که احتمال نمایندگی دارند به عهده دفتر نظارت است که چه فعالیتی دارند و کارهای غیرقانونی و خلاف نداشت باشند.

وی درباره میزان رضایتمندی از عملکرد این نهاد بیان کرد: برخی افراد تایید صلاحیت می‌شوند می‌گویند شورای نگهبان عالی عمل کرد و اگر رد صلاحیت شوند این نهاد را غیرقاونی می‌دانند و اگر پرونده این افراد پاک است اجازه دهند اطلاع‌رسانی عمومی شود و مظلوم‌نمایی نکنند تا آدرس غلط داده نشود.


زکوی با بیان اینکه باید گشت مبارزه با فساد و بی‌عدالتی وجود داشته باشد، افزود: این گشت‌ها باید بروند و ببینند کارگران چه مشکلی دارند و باید قبل از اتفاق درمان کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.298 seconds.