.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای دریافت اعتبار آب‌رسانی؛
استمداد مدیریت امور عشایری استان از استاندار مازندران
شمال نیوز: مدیر اداره امور عشایر مازندران در گفت‌وگو با شمال نیوز ،گفت:از استاندار مازندران برای رفع مشکلات آب‌رسانی به دامداران بخش چهاردانگه درخواست اعتبار داریم.
استمداد مدیریت امور عشایری استان  از استاندار مازندران

 به گزارش شمال نیوز، سید صمد کاظمی با ارسال نامه‌ای به استاندار مازندران درخواست کرد تا در خصوص وضعیت آب‌رسانی و بهسازی چشمه، لوله‌گذاری، سهم علوفه و سبوس عشایر مشکلات مشابه فراوان اعتبار بیشتر در پروژه آب‌رسانی سیار تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه در بازدید به عمل آمده از مراتع ییلاقی دامداران عشایر دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه شهرستان ساری با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و سایر وضعیت دامداری عشایر منطقه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: پس از شناسایی ظرفیت‌های منطقه و توانمندی‌های دامداران و مشکلات و نارسایی‌های فعالیت آن‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مدیر اداره امور عشایر مازندران با بیان اینکه دامداران منطقه نبود دسترسی به آب کافی در نزدیکی مراتع را موجب صدمه زدن به دام‌ها به علت طی مسافت طولانی برای آب‌خوری وکوچ زودهنگام به قشلاق عنوان کردند، گفت: کوچ زودهنگام دامداران مراتع سبب ضرر مالی آنان به علت افزایش تقاضای مقدار خرید علوفه برای دام می‌شود.

وی افزود:افزایش خرید علوفه همراه با مشکلات کوچ زودهنگام و نبود حمایت‌های بیمه‌ای مشکلات بسیاری را برای قشر عشایر به وجود آورده‌است.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۱۴هزار رأس دام سبک کوچ رو در منطقه وجود دارند، اضافه کرد: این موضوع یکی از ظرفیت‌های خوب عشایر است که دولت می‌تواند با حمایت از آنان سبب رونق و پیشرفت کل استان شود.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه‌ای با مسؤولان استان قرار شد تا دامداران برای بیمه کردن خود و خانواده به دفتر بیمه مستقر در اداره عشایر استان مراجعه کنند، افزود:اداره امور عشایر استان با حمایت استاندار مازندران و دریافت اعتبار بیشتر بهتر می تواند نسبت به رفع مشکلات این قشر زحمتکش اقدام کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.755 seconds.