.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختلال در روند اطفا توسط سلفی‌بگیران در حادثه مسجد جامع ساری/به‌کارگیری 150 نیرو برای آواربرداری
مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره روند بازسازی مسجد جامع ساری گفت: تخلیه نخاله‌ها در حال انجام است که بیش از 150 نیرو را در این زمینه به‌کار گرفتیم تا بتوانند نخاله‌ها را از مسجد خارج کنند.

به گزارش شمال نیوز،علی‌اصغر احمدی درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی در مسجد جامع ساری اظهار کرد: ساعت 19:26 روز پنج‌شنبه باخبر شدیم که مسجد جامع شهر ساری به‌عنوان مرکز اشاعه فرهنگی مازندران آتش گرفت.

وی افزود: بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی ساری در فاصله کمتر از چهار دقیقه در منطقه حاضر شدند و همچنین نیروهای آتش‌نشانی از شهرستان‌های آمل، بابل، قائم‌شهر، ارطه، میاندورود، نکا، بهشهر و بندر امیرآباد را فراخوان کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه بیش از 25 دستگاه ماشین آتش‌نشانی و بیش از 160 آتش‌نشان در منطقه حضور یافتند، اضافه کرد: سیاست اولیه این بود از گسترش آتش به واحدهای تجاری حاشیه مسجد جامع جلوگیری کنیم که این اتفاق را رقم زدیم.

این مسؤول با اعلام اینکه ساعت 24 این آتش مهار شد و ساعت دو بامداد امروز اطفای کامل صورت گرفت، گفت: تخلیه نخاله‌ها در حال انجام است که بیش از 150 نیرو را در این زمینه به‌کار گرفتیم تا بتوانند نخاله‌ها را از مسجد خارج کنند.

احمدی بیان کرد: استاندار مازندران و طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان گردشگری در منطقه حضور پیدا کردند تا در ارتباط با نحوه بازسازی این مکان تاریخی با نگاه میراثی با توجه به اینکه این مجموعه ثبت میراث فرهنگی است تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: ساعت 19 جلسه‌ای با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در ارتباط با نحوه بازسازی و واگذاری آن به دستگاه اجرایی خاص برگزار شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن استارت آن خورده شود تا این مکان را به سبک و سیاق گذشته برگردانیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه در برآورد اولیه جرقه سیم برق سیستم سرمایشی مسجد علت این حادثه تلخ اعلام شده است، تصریح کرد: آب شهری منطقه حادثه را قطع کردیم تا فشار آب در این حوزه را بالا ببریم و تمام نیروهای امدادی در زمان کوتاه حضور پیدا کردند.

احمدی یادآور شد: با وجود اینکه سقف مسجد از چوب و سفال بود و آتش خیلی زود گسترش یافت و نیروهای امدادی توانستند در زمان کوتاه اطفای کامل کنند.

وی با رد تمامی شایعات در ارتباط با مشکلات در امدادرسانی، تاخیر و مسائلی از این قبیل، خاطرنشان کرد: شاهد قضیه بودیم که تمام نیروها با تمام توان کمک کردند از بازاریان، مردم نیروهای امدادی و خدمات‌رسان تا اطفای کامل صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان اظهار کرد: درست است حضور مردم مایه دل گرمی است ولی در بخش‌هایی حضور آنان کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد، به این دلیل که حضور در کنار مسجد جامع با توجه به باریک بودن عرض معابر تردد نیروهای امدادی را دچار چالش و مشکل کرد که امیدواریم مردم به ما کمک کنند فیلمبرداری و عکسبرداری ضرورتی ندارد و افراد می‌توانند از طریق رسانه‌ها در جریان اخبار قرار گیرند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.