.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت بخش قاجاری مسجد جامع ساری جبران ناپذیر است
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: خسارت ناشی از آتش سوزی به ابنیه دوره قاجاریه مسجد تاریخی ساری جبران ناپذیر است.

به گزارش شمال نیوز،محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از مسجد تاریخی ساری با بیان اینکه هیئت امنای مسجد و مراکز دولتی باید نظارت کنند و از کشیدن کابل های اضافی برق بپرهیزند تصریح کرد: نباید کابل ها بیش از ظرفیت باشد و خسارت وارده به بخش های قاجاری بنای مسجد تاریخی جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه از دیشب با تلاش های آتش نشان، شهرداری و گروههای مختلف کار اطفای حریق انجام و آتش مهار شد تاکید کرد: باید از شعله ور شدن دوباره آتش پرهیز و جلوگیری شود.

طالبیان با اظهار اینکه آوار برداری مسجد تاریخی همزمان در حال انجام است گفت: بخشی از درب ها و چوبها بکار رفته در مسجد جدید و قابل بازسازی است اما بخشی از ابنیه مربوط به دوره قاجاری است و خسارت های این بخش جبران ناپذیر است.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بلافاصله نسبت به مرمت و بازسازی سازه مسجد اقدام می شود عنوان کرد: همزمان باید برای تاسیسات یک طرح یکپارچه وجود داشته باشد تا از کابل گذاری های گسترده و پراکنده جلوگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین در چندماه آینده نیز از منابع استانی و ملی برای مرمت مسجد تاریخی کمک می شود تا بخش های تاریخی مرمت شود و بعد برای مرمت بخش های دیگر اقدام می شود.

طالبیان افزود: علاوه بر این برای ساماندهی بخش تاریخی و بافت های اطراف باید اقدام شود زیرآن هم وضعیت خوبی ندارد و اختشاشات مختلفی در نماها وجود دارد.

مسجد تاریخی جامع ساری که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، شامگاه پنجشنبه به دلیل اتصال سیم برق دچار حریق شده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.