.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلیل اختلاف در پرداخت هزینه سفر حج تمتع/ کاهش خرید سوغات توسط مازندرانی‌ها
مدیر کل حج و زیارت استان مازندران با اعلام اینکه زائران در مورد اختلاف قیمت وجه اخذ شذه و هزینه سفر حج تمتع سوالات متعددی دارند، گفت: 60 درصد از تغییرات ناشی از قیمت در بحث مسکن و هتل است که درجات مختلفی دارد و این دلیل اختلاف قیمت است.

به گزارش شمال نیوز، حبیب‌الله ساداتی صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی، در جمع خبرنگاران و در آستانه هفته حج و اعزام زائران حج تمتع امسال به سرزمین وحی اظهار کرد: شعار حج سال 1397، ( حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی ) است.


وی با بیان اینکه در بخش زیارت‌ها اعزام به عتبات عالیات عراق و حج تمتع در حال حاضر فعال است و افراد مستطیع می‌توانند حضور پیدا کنند گفت: امسال 3 هزار و 320 نفر از استان مازندران قرار است به این سفر بروند که 47 درصد آقایان و 53 درصد آنها بانوان هستند در 24 کاروان ساماندهی شدند، که 22 کاروان (مدینه قبل ) دو کاروان ( مدینه بعد ) است.


ساداتی با بیان اینکه تاریخ تقریبی اعزام زائران مازندرانی از 15 تا 20 مرداد ماه امسال است، گفت: امسال زائران م‌یتوانند واریز عوارض خروجی از کشور را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران در مورد سوالات زائران در بحث نرخ ارز گفت: هر مبلغی که از طرف بانک مرکزی مصوب شود به نرخ روز همان مبلغ در جریان سفر محاسبه می‌شود.


وی با تاکید به دستور مقام رهبری، در مورد حمایت از تولیدات داخلی، گفت: زائران سوغات سفر را می‌توانند در داخل کشور تهیه کنند و با خیال راحت در برگشت از سفر سوغات خود را توزیع کنند.


ساداتی با بیان اینکه زائرین بیمار بدانند به‌طور کلی 10 قلم دارو برای حمل توسط زائران غیرمجاز است، اظهار کرد: رعایت مقررات زائران در ایران و عربستان لازم است که شامل تعدیل وزن بار، به همراه داشتن کارت زرد واکسیناسیون، حداقل استفاده از وسایل الکترونیکی و غیره است.

وی با اشاره به اینکه تمام زائران تحت پوشش بیمه ایران قرار دارند که شامل درمان، بیمه عمر و بار است، تصریح کرد: افرادی که مایل به افزایش بیمه‌های خود هستند می‌توانند در این زمینه اقدامات خود را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با اعلام اینکه برای زائران 10 جلسه آموزشی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تاریخ رفت و برگشت اعلام شده دقیق نبوده و تقریبی است.
ساداتی با اعلام اینکه زائران در مورد اختلاف قیمت وجه اخذ شذه و هزینه سفر حج تمتع سوالات متعددی دارند، گفت: 60 درصد از تغییرات ناشی از قیمت در بحث مسکن و هتل است که درجات مختلفی دارد و این دلیل اختلاف قیمت است.
مدیرکل حج و زیارت استان مازندران اضافه کرد: در مازندران در پایین‌ترین قیمت 13 میلیون و 500 هزار تومان و بالاترین قیمت نیز 17 میلیون و 500 هزار تومان هزینه پرداختی توسط زائران صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: در دوره اخیر در استان مازندران در بخش تعداد زائران در بین استان‌های پرجمعیت رتبه سوم داشت و از لحاظ نرخ جمعیت رتبه نخست را داشته است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین با بیان اینکه مازندران رتبه نخست را در کاهش بار در کشور را داشته است، گفت: در این مدت خرید بار کاهش یافته است.


ساداتی با اشاره به استکبار جهانی و مشکلات آن اضافه کرد: تاکنون زائران مازندرانی با رعایت قوانین و مقررات کشور در راستای حفظ فرهنگ و قوانین کشور قدم برداشتند و در بحث امنیت زائران هم می‌توان گفت هدف، همکاری و هوشیاری از مواردی است که باید توسط زائران رعایت شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.