.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس اتاق بازرگانی : سهم ایران از صادرات دریای خزر پایین است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سهم ایران از ظرفیت بالای صادرات در حوزه دریای خزر پایین و یک پنجم است.

به گزارش شمال نیوز، عبدالله مهاجر ظهر چهارشنبه در اولین همایش توسعه صادرات از مسیر خزر به میزبانی بندر امیرآباد در هتل سالاردره افزود: فعال سازی بنادر استان از دغدغه های مهمی است که با کاربردی کردن همایش ها می توان به آینده امیدوار بود.

وی گفت: استان مازندران، گیلان و گلستان ید واحده هستند و تلاش فراوان برای توسعه اقتصادی در این استانها انجام شد و دولت هم نگاه به محور صادرات را به طور جدی دنبال دارد اما از ظرفیت میلیونها تنی صادرات دریایی سهم ما تنها یک پنجم است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: قانون های مخل صادرات اگر برداشته شود؛ شرکت ها و سرمایه گذاران به دنبال صادرات و خصوصی سازی هستند و ظرفیت سه میلیارد دلاری صادرات برای مازندران توسط استاندار پیش بینی شد و باید به این رقم برسیم.

وی گفت: در سال ۹۶ کمتر از ۵۰۰ هزار تن صادرات از بندر امیرآباد انجام شد و مسئولیت سنگینی برعهده داریم واگر بخواهیم از ریل و دریا و زمین استفاده کنیم لازمه اش حل مشکلات است.

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: اگر قرار است صادرات انجام شود باید راهکار و مکانیزم درست ارائه شود چرا که صادرکننده به فکر سود و صادرات است و برای فعال کردن بخش خصوصی دهها پروتکل امضا کردیم و اجرایی نشد چون ابزار در دست بخش خصوصی نبود.

 

وی ادامه داد: گر بنادر فعال در حوزه صادرات می خواهید باید کمک های مشوق و یارانه ای داشته باشید زیرا اگر همه به تکلیف خود عمل کنند؛ مشکل حل شدنی است.

وی افزود: تاکنون در مراحل مختلف و حمایت از صادرات و سرمایه گذاران مجلس کمک کار بوده و ظرفیت خوبی در منطقه داریم و با کمک هم و همت مسئولان استانی می توانیم مشکلات را برطرف کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.