.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایگاه های حفاظت و استقرار بالگرد در جنگل ها و مراتع ایجاد می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پایگاههایی برای حفاظت از جنگل ها و دسترسی مناسب بالگرد به مراتع جنگلی ایجاد می شود.

به گزارش شمال نیوز، خلیل آقائی در حاشیه سفر به مازندران عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی در جنگل عوامل انسانی دارد، قبل از بحث مهار آتش باید به فکر فرهنگ‌سازی مناسب در این ارتباط باشیم و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع امضا کردیم که با توجه به امکانات موجود نیازمندی‌های این سازمان به بالگرد را در زمان مورد نیاز تامین کند.

آقائی اظهار کرد: تکنولوژی ساخت بالگرد در اختیار وزارت دفاع قرار دارد و پیگیری‌هایی در این ارتباط انجام دادیم و برنامه داریم که پایگاه‌هایی برای حفاظت از جنگل‌ها ایجاد کنیم و باید زمینه دسترسی مناسب بالگردها به مراتع جنگلی به ویژه مناطق صعب‌العبور برای نشست و برخواست بالگرد فراهم شود.

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار یگان حفاظت برای تامین نیازمندی‌های این مجموعه پیش‌بینی شده و طرح ساماندهی تشکل‌ها و گروه‌های بومی و محلی هم در راستای حفاظت از جنگل به صورت ویژه ابلاغ شد و استفاده از ظرفیت مردم روستاهم در برنامه کاری قرار دارد و باید این موضوعات به صورت جدی نهادینه شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های کشور فنلاند در مهار آتش‌سوزی اضافه کرد: در مهرماه سال جاری کارشناسانی از این کشور برای آموزش به یگان حفاظت وارد کشور می‌شوند و ارتباطات علمی و خلاقانه مورد نیاز را دریافت می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه برخی کمبودها و مشکلات در این بخش قابل رد کردن نیست، گفت: محدودیت‌ها و مقدورات را مطالعه می‌کنیم و در حال بررسی هستیم که یکی از شرکت‌های جهاد را زیرپوشش قرار دهیم و مقدمات کار فراهم شده و برای تجهیز نیاز به کمک و اعتبار داریم.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام اینکه پیش‌بینی ما برای تامین نیرو این مجموعه بیش از سه هزار نفر بوده است، گفت: قول اولیه برای جذب ۵۴۴ نفر داده شده است و در مهرماه آگهی جذب نیروی انسانی صادر می‌شود که سهم استان مازندران هم ۱۰ نفر است.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای سند دار کردن اراضی جنگلی کشور خبر داد و گفت: ۱۴ میلیون اراضی جنگلی کشور، ۲.۵ میلیون هکتار اراضی جنگلی شمال کشور داری سند تک برگ می‌شوند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.