.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاعری:صادرات از مسیر دریا اقتصادی‌ترین مسیر حمل و نقل است/اداره‌کل گمرک در امیرآباد ایجاد می‌شود
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی اقتصادی‌ترین مسیر حمل و نقل است و امیرآباد می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد، گفت: اداره‌کل گمرک را در بندر امیرآباد ایجاد خواهیم کرد و مدیریت در این بندر را ارتقا خواهیم بخشید.

به گزارش شمال نیوز، علی‌محمد شاعری صبح امروز در همایش بین‌المللی صادرات از مسیر دریا که به میزبانی بندر امیرآباد در سالن همایش هتل سالاردره برگزار شد، اظهار کرد: صادرات توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه قابل رقابت باشد، در همین راستا تنها در بخش کشاورزی 120 میلیون تن صادرات داریم که در بسیاری از این محصولات در دنیا سرآمد هستیم و تولیدات ما در حوزه‌هایی مانند مرکبات، سیب، خرما، زعفران و داروهای گیاهی و محصولات دامی مثل گوشت سفید و تخم‌مرغ بی‌نظیر است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی حدود 1500 میلیارد تومان مشوق صادراتی را برای سال‌جاری تصویب کرد و این جایزه می‌تواند کالاهای ما را برای رقابت با بازارهای جهانی حمایت کند.

شاعری گفت: سال گذشته 600 میلیارد تومان از صندوق سرمایه‌گذاری به بحث صادرات اختصاص پیدا کرده است، در همین راستا تمامی زیرساخت‌های لازم را برای افزایش صادرات به‌ویژه در امیرآباد ایجاد کردیم و بنا داریم به‌زودی حمل و نقل رو - رو ریلی را ایجاد کنیم.

شاعری اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد پیشران توسعه صادرات است و 7.5 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر است.

وی بیان کرد: اداره‌کل گمرک را در بندر امیرآباد ایجاد خواهیم کرد و مدیریت در این بندر را ارتقا خواهیم بخشید.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرق مازندران به‌عنوان زون تجاری‌سازی و صنعت انتخاب شده است، اظهار کرد: مشکل زمین که یکی از محدودیت‌های کشور است را در شرق مازندران نداریم و بیش از یک‌هزار هکتار به‌عنوان پشتیبان در اختیار امیرآباد است.

شاعری گفت: سرمایه‌گذاری جدی را در بخش پتروشیمی و پالایشگاه در امیرآباد به اجرا در آوریم ، حمایت‌های لازم از صندوق ذخیره ارزی صورت گرفته و مجوزهای لازم نیز دریافت شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به طرح تنفس جنگل اظهار کرد: ما باید چوب مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه تامین کنیم، در زمینه خوراک دام نیز بندر امیرآباد ظرفیت خوبی است .

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی اقتصادی‌ترین مسیر حمل و نقل است و امیرآباد می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد، اظهار کرد: اگر ظرفیت و شرایط در منطقه آزاد چابهار و 15 استان مرزی کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم، این بندر با همه آنها برابری می‌کند.

شاعری در پایان گفت: فرش قرمز را برای بخش خصوصی گسترده می‌کنیم، اعتقاد و باور ما این است که بخش خصوصی باید میدان‌دار توسعه اقتصادی کشور باشد و ما نیز باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم تا امیرآباد هر روز بهتر از قبل رو به جلو حرکت کند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.541 seconds.