.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضیان :رایزن‌های وزارت امور خارجه در توسعه صادرات ضعیف عمل کردند
رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: رایزن‌های وزارت امور خارجه در معرفی ظرفیت‌های و توسعه صادرات ضعیف عمل کردند.

به گزارش شمال نیوز، عبدالله رضیان صبح امروز در همایش بین‌المللی صادرات از مسیر دریا که به میزبانی بندر امیرآباد در سالن همایش هتل سالاردره برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم از بن بست اقتصادی در کشور خارج شویم و شاهد رونق در بخش کشاورزی، صنعت باشیم تنها راه برون رفت در شرایط حاضر توسعه صادرات است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت بسیاری خوبی در کشورهای حاشیه دریایی خزر به ویژه کشور روسیه داریم، گفت: از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است، ظرفیت مناسبی در استان‌های شمالی توسط سازمان بنادر و کشتیرانی ایجاد شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با ظرفیت بسیاری خوبی به لحاظ زیرساختی دارد نشان می‌دهد که می‌توانیم نقش اساسی در توسعه صادرات داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنوز به نتیجه لازم برای توسعه صادرات در بنادر نرسیدم که بحث برندسازی باید جدی گرفته شود و در جلسه‌ای که با وزرا داشتیم هم این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم.

رضیان با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل در توسعه صادرات نداشتن نشان مناسب کالا است، گفت: هنوز نتوانستیم بسترهای مناسب برای صادرات مرکبات را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ارتباط بخش خصوصی به دلیل بروکراسی موجود با سایر تجار برقرار نشده است، یکی از ضعف‌های ما در توسعه صادرات عدم ارتباط گیری رایزن‌های اقتصادی در وزارت خارجه است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: بخش دولتی ما باید روان‌تر شده و بروکراسی را بردارد، مازندران ظرفیت بسیار مناسبی در صنعت و کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر امتحان خودش را پس داده است، در حوزه راه و شهرسازی مشکلات جدی داریم، البته اقداماتی انجام شده است، اما راه‌های استان نقاط ضعف جدی دارد که نیاز به تقویت دارد.

رضیان با اعلام اینکه بندر امیرآباد یک ظرفیت ملی دارد، گفت: این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کل کشور باید قرار گیرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.139 seconds.