.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف‌نژاد:توسعه صادرات در دریایی خزر مغفول مانده است/ لزوم توجه به برندسازی در تجارت خارجی
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات در دریایی خزر در سال‌های گذشته مغفول مانده است که این دریا سرمایه‌ای بین‌المللی و منطقه‌ای است که باید به صورت جدی از آن استفاده شود.

به گزارش شمال نیوز،‌ علی‌اصغر یوسف‌نژاد صبح امروز در همایش بین‌المللی صادرات از مسیر دریا که در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری برگزار شد، اظهار کرد: سیاست کشور بر مبنای کشورهای توسعه صادرات تنظیم شود.

وی با اعلام اینکه از نظر سخت‌افزاری بنادر استان بسیار امکانات مناسبی دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل عدم توسعه سیاست‌گذاری است که باید در این همایش به آن پرداخت شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در توسعه تجارت نیاز به همکاری وزارت امور خارجه، استان‌های همجوار، مجلس و قوانین هم به کمک این بخش بیاید، برای این نکته احساس می‌کنم که این است که اگر بخواهیم از دریای خزر به عنوان یک مسیر برای تجارت استفاده کنیم از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم.

این مسؤول بیان کرد: ترکیه الگو مناسبی برای توسعه صادرات در روسیه است، بخش اعظمی از بازارهای روسیه را پاسخ می‌دهد و این چرایی است که این جمع باید به آن پاسخ دهد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: 60 درصد از سبد توسعه صادرات استان‌های شمالی کشور مربوط به بندر امیرآباد است، اما از این ظرفیت‌ها به صورت مناسب بهره‌برداری نشده است، اگر بخواهیم که زمینه برای صادرات استان مازندران و کشور از مسیر دریایی خزر برای دیگر کشورهای نیازمند فراهم کنیم نیاز به کمک همه جانبه است.

وی یادآور شد: توسعه صادرات در دریایی خزر در سال‌های گذشته مغفول مانده است، این دریا سرمایه‌ای بین‌المللی و منطقه‌ای است که باید به صورت جدی از آن استفاده شود، در صورت توسعه صادرات در دریای خزر مازندرانی‌ها و دیگر استان‌های شمالی کشور نیاز به بودجه دولتی ندارند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از ظرفیت بخش خصوصی به صورت جدی استفاده شود، گفت: وزارت امور خارجه در تسهیل تردد رفت و آمد تجار باید به صورت ویژه اقدام کند، در بسیاری از کشورها این موضوع رفع شده است، برندسازی در محصولات نکته بسیار مهم در تجارت به ویژه تجارت خارجی است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.