.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار:دریای خزر ظرفیت مهمی برای توسعه صادرات است
استاندار مازندران بر لزوم استفاده از ظرفیت دریای خزر برای توسعه صادرات با همسایگان تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی صبح چهارشنبه در اولین همایش توسعه صادرات از مسیر خزر به میزبانی بندرامیراباد در هتل سالاردره افزود: دریای خزر برای ملت ایران و حاشیه خزر فرصت مغتنم بوده و باید قدردان این موهبت خدادادی باشیم.

وی گفت: شرایط مختلف دنیای امروز با شعار صلح و ثبات جهانی بیشتر از گذشته نیازمند اتحاد و تعاملات و تنوع بخشی در همکاری است تا ثبات و امنیت حاصل شود.

استاندار مازندران با اشاره به تنوع بخشی در متطقه یادآور شد: همگرایی و همکاری می تواند ظرفیت مبادله و منافع مشترک ایجاد کند و سیاست حاکم بر کشو همگرایی و همکاری و تنوع بخشی به محصولات کالا و خدمات بسیار مهم است.

وی افزود: در حمل و نقل دریایی و مکمل آن سرمایه گذاری فراوانی در توسعه راهها و ریلی انحام شد و برقی کردن خط ریلی اینچه برون به گرمسار ظرفیت ۲.۵تن سالانه را به ۱۰تن رسانده که با عبور از مازندران و اتصال به بندر امیراباد، ظرفیت ها را افزایش دهد.

وی بیان داشت: جابجایی تجار، گردشگران و مسافران حوزه خزر هم در مازندران پایه گذاری شده و با استفاده از حمل و نقل ترکیبی و مکمل، فرصت توسعه ایجاد شد.

این مسئول گفت: در دریانوردی، کشتی سازی و صنایع پشتیبان به عنوان فرصت جدیدی است که در کارافرینی و اشتغال مولد کمک کرده و توسعه گردشگری دریایی با داشتن شناور رو رو و واگن رو رو و اتصال به ریل در بندرامیراباد در حال انجام است تا از گردشگری و تفریحات دریایی و جابجایی مسافر استفاده کنیم.

وی گفت: صادرات باغی، زراعی و لبنیات که به بیش از ۵۰ کشور جهان صادرات در دست انجام بوده ظرفیت مهم استان است که در حوزه خزر هم می تواند مورد توجه باشد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: امروز بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فرصتی برای تولید و خدمات با هدف توسعه است که تسهیلات مناسب هم در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد تا برای توسعه از آن بهره برداری شود.

اسلامی افزود: با تعامل ارزنده صورت گرفته با روسیه و ترکمنستان و قزاقستان و سهم آنان در توسعه صادرات این همایش ما را به صورت شتابان در مسیر قرار داده تا با وحدت، صلح را گسترش داده و اثرگذار در منطقه باشیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.685 seconds.