.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهیدی فر :۲.۲ میلیون تن پسماند زراعی در مازندران تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید پسماند محصولات زراعی و کشاورزی استان را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز،عزیز الله شهیدی فر با بیان اینکه سوزاندن کاه و پسماند در استان رواج پیدا کرده است، گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن پسماند محصولات زراعی داریم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برای خوراک دام برداشت و بسته بندی می شود.

وی افزود:حدود ۵۰۰ تن از پسماند های زراعی به طول حدود ۱۰ تا۵۰ سانت باید در زمین کشاورزی پوسیده و به خاک برگردد که متاسفانه کشاورزان آن ها را آتش می زنند.

شهیدی فر با بیان اینکه آموزش های لازم به کشاورزان داده شده است، تاکید کرد: در هفته نامه و ماهنامه جهاد کشاورزی مضررات آتش زدن کاه درج شده است که آن را برای شهرستان ها ارسال تا در کلاس های ترویج کشاورزی مطرح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای ۱۲ برنامه رادیویی و تلوزیونی در حوزه اثرات اتش زدن کاه برخاک و محیط زیست خبرداد و بیان کرد: در سال زراعی جاری ۴ هزار هکتار از اراضی بدون شخم وشیار هستند که بستر رطوبت را حفظ و واکنش ها برای افزایش مواد الی در خاک افزوده می شود.

وی برنامه جهاد کشاورزی را افزایش ان به ۱۰ هزار هکتار دانست و افزود: در حال حاضر مواد آلی خاک در استان ۱.۵ است که هدف ما ارتقا ان به رقم دو است که می تواند در حاصلخیزی خاک و افزایش محصولات زراعی موثر باشد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.