.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش بینی برداشت برنج از دهه سوم تیرماه در مازندران
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی برداشت برنج از دهه سوم تیرماه در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،ابراهیم قربان‌نژاد اظهار کرد: امسال از 213 هزار و 500 هکتار اراضی شالیزاری در مازندران، حدود 204 هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافت که در 6 هزار و 688 هکتار به‌دلیل عدم تأمین آب و کاهش منابع آبی عملیات کشت انجام نشد و بقیه به‌دلیل تغییر الگوی کشت از چرخه تولید برنج استان خارج شد.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود دهه سوم تیرماه عملیات برداشت برنج از شالیزارهای مازندران آغاز شود، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد شالیزارهای مازندران در مرحله خوشه‌دهی و خمیری قرار دارد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به توصیه‌های فنی انجام‌شده و لزوم انجام کشت جایگزین در اراضی که تأمین آب امکان‌پذیر نبوده است، حدود یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی نکاشت به محصولاتی مانند سویا، کنجد، آفتابگردان و علوفه اختصاص یافت.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی و منابع ذخیره آبی، حدود 6 هزار و 500 هکتار از اراضی نشاکاری‌شده تحت استرس کم‌آبی قرار دارد که باید با مدیریت صحیح در توزیع آب و استفاده بهینه از منابع آبی از کاهش عملکرد در این اراضی جلوگیری کرد.

قربان‌نژاد اظهار کرد: 6 هزار هکتار دیگر از اراضی شالیزاری نشاکاری شده که دچار تنش آبی قرار گرفت، با بارندگی‌ها در اردیبهشت و خرداد و جبران کمبود آب ذخیره‌شده پشت سدها و رها‌سازی آب توسط شبکه‌های آبرسانی، سطوح تحت استرس کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: 4 هزار و 400 هکتار از اراضی شالیزاری استان ارقام پرمحصول فجر، شیرودی و ندا کشت شد و بقیه سطوح زیرکشت ارقام محلی شامل طارم محلی، هاشمی، سنگ‌طارم و بینام قرار گرفت.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش 6 درصدی کشت مکانیزه برنج نسبت به سال قبل در استان خبر داد و افزود: بیش از 53 هزار و 500 هکتار از شالیزارها مکانیزه کشت شد.

این مسؤول گفت: در یک‌هزار و 907 هکتار از اراضی شالیزاری با 21 هزار و 715 نفر قرارداد بیمه محصولات کشاورزی منعقد شد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.3 seconds.