.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عبدالله رضیان:مکلف‌کردن دولت به پرداخت 1000‌ میلیارد تومان مشوق صادراتی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در سال گذشته نسبت به تأمین معافیت‌های مربوط به مشوق‌های صادراتی کم‌لطفی کرده است، گفت: امسال دولت را مکلف می‌کنیم که مبلغ یک‌هزار و اندی میلیارد تومان را تأمین کند تا صادر کننده مشوقی برای صادرات داشته باشد.

به گزارش شمال نیوز،عبدالله رضیان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریا که به‌زودی به میزبانی بندر امیرآباد برگزار می‌شود، اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های خوب بندری با داشتن دو بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و نوشهر است که زیرساخت‌های مناسبی را دارند.

وی با بیان اینکه ضعف صادرات بیشتر در خود دریا نیست بلکه متأسفانه در حوزه زیرساخت‌های بنادر است، تصریح کرد: بحث مهم این است که در کریدور حاشیه دریای خزر به جنوب قرار داریم و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، بیشترین مشکل در بحث تجارت است یعنی مشکلاتی که در ارتباطات تجاری بین تجار ایران با تجار حاشیه خزر وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید ظرفیت‌ها را براساس روابط سیاسی و اقتصاد سیاسی برنامه‌ریزی کنیم؛ اکنون بندر امیرآباد را با ظرفیت بالا احداث کردیم اما از حجمی که باید از آن استفاده کنیم بهره نمی‌بریم.

وی معتقد است که باید زیرساخت‌های اقتصاد سیاسی را مهیا کنیم و بتوانیم تجار را کمک کنیم تا با تلاش و پیگیری از ظرفیت این مسیر استفاده کنند.

رضیان بیان کرد: سوآپ نفت در حال راه‌اندازی است و چیز خوبی بوده است، چون طرف مقابل نیاز به سوآپ نفت داد؛ با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بهترین راه حل برای اینکه ایران نیز به هر جهت نفت خود را صادر کند؛ این است که روسیه این ظرفیت را دارد که نفت خود را از طریق خزر در اختیار ایران بگذارد و ما نیز در این سمت نفت را سوآپ و به نام روسیه صادر کنیم.

وی افزود: در صادرات داخلی می‌توانیم از استان‌های دیگر استفاده کنیم، در مازندران بحث مرکبات را داریم، تأکید این است که از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده کنیم اما باید با برنامه‌ریزی مناسب باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بخشی از ظرفیت‌های حمل و نقل کانتینر یخچال‌دار نیاز داریم، زیرساخت‌های جاده‌ای باید مهیا شود، در بندر امیرآباد زیرساخت‌های ریلی بحث رو - رو و امکانات بندری مناسب دیگری در آن مهیا است.

وی ادامه داد: برقی‌شدن ریل یکی از مواردی بوده که مجلس در بودجه سال 97 و برنامه ششم مهیا کرده است و هفته گذشته برقی‌کردن خط آهن گرمسار اینچه‌برون را با حضور سفیر روسیه در ایران و طرف‌های تجاری با قرارداد چهار ساله، کلنگ‌زنی کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در پاسخ به اینکه جهت تسهیل در روند صادرات اخیراً از سوی مجلس چه اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: بحث قانون رفع موانع تولید را با اصلاحاتی در دو مرحله داشتیم، کمیسیون حمایت از تولید ملی به‌طور جد پیگیر این مسائل است که بتوانیم صادرات را افزایش بدهیم و تقویت کنیم.

این مسؤول ادامه داد: مشکل اصلی در بحث تجارت خارجی است؛ مشکلات زیرساختی مربوط به خود تجار است، در همین راستا حداقل سه جلسه از ابتدای سال‌جاری تاکنون با اتاق بازرگانی در تهران داشتیم و یکی از محورهای مورد تأکید، صادرات از مسیر دریا بوده است.

رضیان در پاسخ به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن چه درخواست‌هایی داشتند، گفت: معافیت‌های مربوط به موضوع مشوق‌های صادراتی بوده که مجلس سال گذشته مصوب کرده اما دولت مقداری کم‌لطفی داشته است و منابع را تامین نکرده به همین جهت امسال دولت را مکلف می‌کنیم که مبلغ یک‌هزار و اندی میلیارد تومان را تأمین کند تا صادر کننده مشوقی برای صادرات داشته باشد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.806 seconds.