.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: ۱۴۰۰ تن زباله در مازندران ساماندهی می شود
استاندار مازندران گفت: هزار و ۴۰۰ تن از مجموع سه هزار تن زباله تولیدی استان با ساخت نیروگاه زباله سوز ساماندهی می شود.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی شامگاه شنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند که در سالن اجتماعات شماره ۱ استانداری برگزارشد با تاکید بر اینکه نباید شهری از استان در حوزه پسماند بلاتکلیف باشد، گفت:نظام ارزیابی عملکرد برای فرمانداران، دهیاران، شهرداران و بخشداران تدوین شود و برای هرفردی که اهتمان ویژه ای در این حوزه دارد یک امتیاز مثبت و هر فردی که کوتاهی می کند امتیاز منفی در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه توجه به مسائل زیست محیطی باید دغدغه آحاد مردم باشد، افزود: در کشورهای توسعه یافته زباله از مبدا تفکیک و با استفاده از دستگاه های خانگی زباله های تر تبدیل به کمپوست می شوند که در مازندران نیز باید به این تکنولوژی ها توجه شود.

اسلامی با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه تفکیک از مبدا، افزود: به موسسه ای برای طراحی این سیستم ها توسط صنعتگران ایرانی ماموریت داده شده است و ویلاهایی که در سطح استان وجود دارند ملزم به استفاده از این تجهیزات شوند که شاهد آلایندگی در محیط زیست نباشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه شهرهای استان موظف هستند تا اقدامات لازم را در حوزه پسماند انجام دهند،ادامه داد: باید وضعیت دپوی زباله ساماندهی شود و شیرابه را تصفیه کنیم و محل دفن محصور و دارای سیستم نظام مندی شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۴۰۰ تن پروژه تا پایان سال جاری با ساخت نیروگاه زباله سوز وارد مدارشوند، گفت: برای ساماندهی۱۳۰۰ تن دیگر نیز با دو شرکت جهاد نصر و شرکت ماشین سازی اراک رایزنی انجام شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ دهیاری،بخشداری،فرماندار و شهرداری از پاک بودن محیط نباید غفلت کند،گفت: زباله نباید در خیابان و جاده وجود داشته باشد و هر جایی که هست باید پاکسازی صورت گیرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید از ظرفیت قانونی برای افرادی که زباله در خیابان می ریزند استفاده کرد.

وی به زباله های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: نباید پسماند بیمارستانی داشته باشیم و باید این پسماندها در بیمارستان ها تعیین تکلیف شوند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.528 seconds.