.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلفات آنفلوانزای پرندگان کاهش یافت
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: میزان تلفات طیور و پرندگان براثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به ۵۴۰ قطعه کاهش یافته است.

به گزارش شمال نیوز،علیرضا رفیعی پور درباره بیماری آنفلوانزای پرندگان با بیان اینکه مازندران با تنوع شمار و گونه های پرندگان مواجه است گفت: این بیماری بر توسعه صنعت طیور می تواند خسارت هایی زیادی وارد کند و خوشبختانه در سال جاری پس از دو سال طغیان بیماری آنفلوانزای پرندگان، این بیماری تحت کنترل شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۳۵ میلیون قطعه طیور براثر آنفلوانزای پرندگان در کشور تلف شده، گفت: امسال این میزان تلفات به ۵۴۰ قطعه کاهش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: امیدواریم این بیماری با اقدامات صورت گرفته در سال جاری تحت کنترل قرار گیرد.

وی در زمینه برخورد با دست فروشان پرندگان ادامه داد: دستگاه های مختلفی در کنار دامپزشکی در این زمنیه دخیل هستند و در گشت های روزانه تشکیل شده سراغ مرکز عرضه پرندگان نظیر روزبازارها و غیره می رویم و در همان محل برای تعطیلی و مقابله با سودجویان تصمیم گیری می شود و تلاش می شود از عرضه غیرهدفمند طیور با کمک همه دستگاه ها جلوگیری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره بیماری تب کریمه کنگو و شیوع آن در کشور گفت: ویروس آن در جمعیت دامی باعث مشکل شده است و بروز این بیماری و عامل آن برای انسان هایی که با دام آلوده سرو کار دارند و در خارج از کشتارگاه ذبح می شود، مشکل زا است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت ویروس تب کریمه کنکو به جمعیت انسانی است، ادامه داد: این بیماری برای دام سوء اثری ندارد اما امسال دو شهروند کرمانی و همدانی به دلیل بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند و امیدواریم مردم به توصیه های کارشناسان، مبنی برعدم ذبح دام در خارج ازکشتارگاهها توجه کنند.

وی کنه را عامل بیماری تب کریمه کنگو برشمرد و گفت: باید با سمپاشی با کنه مبارزه کرد زیرا بیماری تب کریمه کنگو با جان انسان ها سروکار دارد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.