.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران: مازندران روی خط قرمز مصرف برق قرار دارد
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: افزایش ۲.۵ برابری مصرف برق در ایام تابستان، استان را روی خط قرمز مصرف برق قرار داده است.

به گزارش شمال نیوز، قاسم شهابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی، در سطح کشور با کمبود چهار تا پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و تنها راه جبران آن مدیریت مصرف و ایجاد نیروگاه های جدید است.

وی افزود: در سال ۹۹ حدود ۱۵ درصد از برق کشور توسط نیروگاه های برق آبی تامین شد و امروز این میزان به کمتر از هشت درصد رسید و این امر به دلیل کاهش بارندگی ها و کمبود آب است.

وی ادامه داد: میزان توزیع برق در شبکه سراسری در سال قبل بیش از ۵۳ هزار مگاوات بود و شاهد رشد مصرف برق پنج درصدی در کشور و رشد ۱۰ درصدی در مازندران بوده ایم.

شهابی گفت: میزان تولید نیروگاه ها حدود ۵۲ هزار مگاوات است و تا سال ۹۸ حدود پنج تا شش هزار مگاوات کمبود برق داریم و این کمبود را باید از طریق مدیریت مصرف رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: استان مازندران به دلیل شرایط شبکه و رشد مصرف برق در خط قرمز قرار گرفت است زیرا علاوه بر کمبود تولید با افت ولتاژ برق نیز روبرو هستیم.

وی افزود: در سال گذشته میزان مصرف برق استان هزار و ۹۰۰ مگاوات بود و امسال باید این میزان به هزار و ۸۰۰ مگاوات کاهش یابد و با مدیرت و صرفه جویی، میزان مصرف را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: در فصل بهار، پاییز و زمستان میزان برق مازندران عادی است ولی در تابستان میزان مصرف برق ۲.۵ برابر رشد می یابد و ساعت پیک مصرف برق در استان مازندران ساعت ۱۵ بعدازظهر است و آمارها نشان می دهد میزان مصرف برق استان در ۱۱ و ۱۲ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ برابر رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از ادارات استان خواست تا سیستم های سرمایشی را از ساعت ۱۳ بعدازظهر خاموش کنند و دستگاه ها از سیستم دیزل ژنراتورها بهره برند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.