.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار ستاد مدیریت بحران مازندران به کشاورزان، شهروندان و مسافران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از وقوع دو مرود آتش سوزی سه روز گذشته در مناطق ساری و کجور خبر داد.

به گزارش شمال نیوز،احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه توجه افزایش دما در برخی مناطق و کاهش رطوبت هوا، در سه روز گذشته دو مورد وقوع آتش سوزیدر زمین‌های کشاورزی و جنگل گزارش شده است.

وی افزود: در این آتش سوزی هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی منطقه هولار ساری و ۲ هزار متر مربع از جنگل‌های کجور در آتش سوخت که با حضور بموقع نیرو‌های امدادی، مردمی و آتش نشانی حریق مهار شد.

احمدی با بیان اینکه آتش زدن کاه و کلش و باقیمانده محصولات گیاهی نادرست است، گفت: این آتش سوزی علاوه بر خسارت به عرصه طبیعی، تخریب محیط زیست و مصرفه آب را در روز‌های کم آبی استان همراه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: مهم‌ترین پیامد‌های آتش زدن ضایعات برداشت محصول برنج اختلال در چرخه زیستی، آلودگی هوا، خطرات گاز‌های حاصل از آن و تغییرات منفی بر بقایای خاک که روند فعالیت موجودات زنده که عامل موثری در باروری خاک است، به مخاطره می‌اندازد.

وی توصیه کرد با توجه به روند افزایشی دما تا هفته آینده همشهریان و مسافران از روشن کردن آتش در کنار مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: همشهریان، مسافران و رانندگان هنگام عبور از حاشیه مراتع، جنگل و مزارع از انداختن ته سیگار روشن خودداری کنند.

وی افزود: واحد‌های مرغداری، دامپروری، گلخانه‌ها نسبت به کنترل دما، رطوبت و تهویه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت:با توجه به احتمال آتش سوزی در مراتع، جنگل و مزارع ضمن هوشیاری دهیاران و همشهریان نیرو‌های امدادی و خدماتی آمادگی لازم را جهت هرگونه حادثه داشته باشند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.109 seconds.