.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرودگاه رامسر قربانی نظرات متعدد مسؤولان
فرودگاه رامسر به‌عنوان یکی از فرودگاه‌های مهم و استراتژیک اقتصادی، اجتماعی و گردشگری کشور محسوب شده و موقعیت این فرودگاه در کنار ساحل زیبای خزر و در شهر نمونه گردشگری با جایگاه جهانی همچون رامسر، جایگاه آن را ویژه‌تر کرده است.

به گزارش شمال نیوز، یکی از مسائلی که سال‌هاست غرب استان مازندران از آن رنج می‌برد، فقدان شبکه ارتباطی استاندارد و  مناسب است، همین امر که عموماً مانعی اساسی برای توسعه غرب مازندران بوده، همواره به‌عنوان دغدغه اصلی ساکنین این خطه از استان و یا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری و یا بهره‌مندی از مواهب خدادادی آن را دارند، مطرح بوده و هست.

 

 

به‌گونه ای که با روی کار آمدن هر دولتی وقتی بحث در خصوص زیرساخت‌های غرب مازندران و مهم‌ترین مانع توسعه این منطقه مهم و استراتژیک می‌شود، بلافاصله توجه همگان در درجه نخست به شبکه‌های ارتباطی زمینی و هوایی برای سهولت دسترسی و یا تردد در این منطقه خاص کشور است.

به‌عنوان نمونه علاوه بر مسائلی که در دولت‌ها و ادوار مختلف در این خصوص توسط مدیران ارشد کشوری و استانی مطرح شد، با روی کار آمدن محمد اسلامی استاندار مازندران به‌عنوان مدیر ارشد استان در سال گذشته، این مدیر خواسته یا ناخواسته (ظاهراً به‌علت استفاده بهینه از وقت) اولین سفر خود را به غرب استان از طریق خط هوایی تهران ـ رامسر انجام داده، هر چند که نقدهای فراوانی به سفر هوایی آقای استاندار توسط ساکنین غرب استان شد و بیان کرده بودند که بعد مسافت و یا وضعیت راه ارتباطی غرب چنان ناهنجار است که استاندار حاضر به سفر زمینی به غرب مازندران نشد ولی این سفر می‌توانست بیانگر توجه بیشتر به صنعت حمل و نقل هوایی و ضرورت تقویت به زیرساخت‌های غرب مازندران نیز باشد.

 

 

شاید شما هم حتی یک بار هم که شده سفری هر چند کوتاه به غرب استان مازندران داشته‌اید، هر چند که علی‌رغم مهمان‌نوازی ساکنین غرب استان و ظرفیت‌های بالقوه این خطه از مازندران، گره‌های ترافیکی و یا غیراستاندارد بودن و عدم پاسخگویی ظرفیت‌های موجود مربوط به راه‌های ارتباطی زمینی غرب مازندران شما را پشیمان از سفر مجدد کرده باشد، حال ببینید ساکنین بومی منطقه چه دردهایی را متحمل می‌شوند و پاسخ عدم توسعه کافی غرب مازندران علی‌‌رغم ظرفیت‌های بالقوه و عدم تبدیل آن به بالفعل چیست؟

امروزه فرودگاه‌ها بستر مناسبی برای تردد و در بیشتر موارد ترددی سریع و ایمن برای همگان محسوب شده و باعث رونق کسب و کار و استفاده بهینه از وقت برای همگان و توسعه اقتصادی و گردشگری در جهان و در داخل کشور می‌شود.

 

 

اگر مروری به فرودگاه رامسر داشته باشیم، این فرودگاه به‌عنوان یکی از فرودگاه‌های مهم و استراتژیک اقتصادی، اجتماعی و گردشگری کشور محسوب شده و موقعیت این فرودگاه در کنار ساحل زیبای خزر و در شهر نمونه گردشگری با جایگاه جهانی همچون رامسر، جایگاه آن را ویژه‌تر کرده است.

 

 

در اوایل دولت نهم، دولتمردان وقت با هدف بهره‌گیری بیشتر از این فرودگاه برای توسعه غرب مازندران و تقویت گردشگری بین‌المللی در کنار استفاده از آن برای سهولت تردد ساکنین بومی غرب مازندران و شرق گیلان به اقصی نقاط ایران و حتی به کشورهای دیگر، پروژه مهم و استراتژیکی همچون توسعه فرودگاه رامسر را در برنامه کاری خود قرار داده و ضمن مطالعه جامعی در این خصوص، در راستای تحقق این امر مهم و نیاز ضروری غرب استان، امکانات رفاهی نهاد ریاست جمهوری واقع در منطقه باغ ملی رامسر (شرق فرودگاه) را تعطیل و اراضی آن را به طرح توسعه فرودگاه رامسر اضافه کردند.

 

 

طی سال‌های نخست، عملیات اجرایی این طرح دارای شتاب مناسبی بوده ولی کم کم با تغییر دولت شتاب توسعه‌ای این طرح تنها به‌خاطر سلایق مدیریتی و یا عدم تخصیص منابع مالی مورد نیاز، روند کندی به خود اختصاص داده است.

همواره برای ساکنین بومی منطقه این سؤال وجود داشته و دارد، آیا کارهای عمرانی که با مطالعه همه‌جانبه شروع شده، باید تحت الشعاع نقطه نظرات مدیریتی و یا به عبارتی بگوییم تحت‌الشعاع تفکرات اقتصادی و سیاسی باشد؟ یا اینکه واقعاً علی‌رغم منابع مالی عظیم کشور میزان تخصیص منابع مالی به این طرح مهم در سال‌های اخیر اندک و به‌صورت قطره‌چکان بوده و یا اینکه مدیران کنونی به این نتیجه رسیده‌اند که این طرح دارای پشتوانه مطالعاتی قوی، توجیه فنی و اقتصادی برای بهره‌برداری در زمان کنونی را ندارد؟

 

 

در هر حال به دور از همه مسائل، شفاف‌سازی و افزایش شتاب برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه مهم و اساسی استان مازندران که هم باعث توسعه بیشتر غرب مازندران، به‌خصوص در حوزه اقتصادی و گردشگری (در سطح ملی و بین‌المللی) و هم باعث رفاه عمومی ساکنین بومی غرب مازندران و شرق گیلان خواهد شد، مورد انتظار همگان است.

 

 از سوی دیگر از آنجا که گاهاً زمزمه‌هایی نیز شنیده می‌شود که عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه سطح و میزان استفاده از این فرودگاه مهم را زیر سؤال برده و حتی پروازهای داخلی را دارای توجیه اقتصادی نمی‌دانند و یا افکار عمومی را به سمت عدم توجیه اقتصادی استفاده از این فرودگاه به‌عنوان یک فرودگاه منطقه‌ای و بین‌المللی سوق می‌دهند، به این افراد توصیه می‌شود اگر به فکر منافع عمومی ملی و منافع مردم استان‌های شمالی هستند، به‌جای فرافکنی به فکر برنامه‌ریزی و  ارائه راهکارهای مناسبی برای بهره‌برداری بیشتر از این فرودگاه مهم و استراتژیک کشور باشند.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.136 seconds.