.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارت قرمز رونالدو تائید شد
خبرگزاری رویترز امروز نوشت: سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) که برای رفع مناقشات در فوتبال طراحی شده است، در بازی روز دوشنبه تیم های ملی ایران و پرتغال در خلال رقابت های جام جهانی، معکوس عمل کرده و جنجال آفرید.

به گزارش شمال نیوز ؛ سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) که برای رفع مناقشات در فوتبال طراحی شده است، در بازی روز دوشنبه تیم های ملی ایران و پرتغال در خلال رقابت های جام جهانی، معکوس عمل کرده و جنجال آفرید.

خبرگزاری رویترز طی مطلبی درباره بازی گفت: این خبرگزاری با بیان این که «ترجیح فدراسیون فوتبال (فیفا) بر این است تا از فناوری کمک داور ویدئویی در هر 4 بازی یک مرتبه استفاده شود»، نوشت: در نیمه دوم بازی روز دوشنبه در ورزشگاه سارانسک روسیه، داور پاراگوئه ای در سه مورد از تصمیمات خود به این فناوری متوسل شد که هربار مجادلاتی را به همراه داشت.

برای پرتغال پنالتی گرفت، به جای کارت قرمز به رونالدو کارت زرد داد و در وقت اضافه پنالتی ای به نفع ایران گرفت که ممکن بود به حذف پرتغال از رقابت ها بینجامد.

استفاده مکرر از این فناوری در تبدیل نیمه دوم به نیمه ای خشن که در آن بازیکنان مکررا دست به تمارض زده و دور داور جمع می شدند، نقش داشت.

رویترز در ادامه نوشت: در گذشته از فناوری کمک داور ویدئویی به دلیل برداشتن فشار از روی دوش داوران و کاهش ریسک اشتباهات فاحش، تقدیر می شد.

اما بازی روز دوشنبه نشان داد که چنین فناوری ای می توان به سادگی اوضاع را پیچیده کند.

کارلوس کی روش مربی تیم ملی ایران که از عدم شفافیت تصمیماتی که به واسطه کمک داور ویدئویی گرفته شد، اعتراض داشت، می گوید: «بر طبق قوانین، ضربه آرنج کارت قرمز دارد، مهم نیست که بازیکن خاطی لیونل مسی باشد یا رونالدو. ما باید بدانیم که چه چیزی در حال اتفاق افتادن است اما به من اجازه نمی دهند. دستگاهی دارید که استفاده از آن در هر بازی هزینه زیادی دارد اما هیچکس مسئولیت قبول نمی کند. وقتی با استفاده از VAR تصمیمی گرفته می شود، باید بدانیم که چه کسی بازی را داوری می کند.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.