.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهاجر:تحقق صادرات ۳ میلیاردی با ابزارهای موجود مقدور نیست
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: با ابزارها و امکانات موجود رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری کالا در استان ممکن نیست اما دست‌یافتنی است.

به گزارش شمال نیوز، عبداله مهاجر صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران بابیان اینکه با اشاره به افق صادرات سه میلیارد دلاری طی برنامه ششم در استان اظهار داشت: اینکه آیا ابزار رسیدن به صادرات سه میلیارد دلاری در استان موجود است یا خیر جای بحث دارد.

وی با تأکید براینکه رفع مشکلات فراروی تولید می‌تواند در حال مسائل پیش روی استان مؤثر باشد تصریح کرد: پیشنهاد و افق صادرات سه‌میلیاردی دلاری در استان خوب است ولی با ابزار و شرایط فعلی تحقق این هدف ممکن نیست.

مهاجر با اشاره به اینکه برای رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری باید ابزارها را فراهم کنیم گفت: طی سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و اگر نتوانیم مکانیزم درستی اتخاذ کنیم، هدف صادرات سه‌میلیاردی محقق نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار شناسایی حوزه‌های صادرات و بررسی موانع و مشکلات پیش روی شد و گفت: بخش خصوصی باید ظرفیت‌ها را شناسایی و موانع فراروی را کشف کند و درمجموع بخش خصوصی آمادگی صادرات را دارد اما توان رفع مشکل را ندارد زیرا اختیارات در دست دولت است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بلندی درمجموعه استانداری وجود دارد گفت: در آخرین جلسه توسعه صادرات استان، مقرر شد کارگروه‌های متعدد برای شناسایی موانع و ظرفیت‌های صادرات در استان تشکیل شود.

مهاجر بابیان اینکه استاندار مازندران پیشنهاد صادرات سه میلیارد دلاری را داده است گفت: با ابزار موجود تحقق این هدف ممکن نیست و بخش خصوصی وظیفه دارد به هدف مدنظر برسد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به مشکلات فراروی صادرات اشاره کرد و یادآور شد: یکی از دغدغه‌های جدی امروز صادرکنندگان ارز صادراتی است و بانک مرکزی با کارشناسی به این مشکل مهم اقتصادی کشور توجه نکرده است و بیشترین آسیب را در حوزه صادرات شاهد هستیم.

وی قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ارز را غیر کارشناسی دانست و گفت: این نرخ نیازمند اصلاح و بازنگری است تا با چالش در حوزه‌های مختلف مواجه نباشیم.

مهاجر بابیان اینکه برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر، اروپایی و عربی برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: باید راه فراروی توسعه صادرات را پیدا و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.