.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنامه‌سازی شبکه‌های معاند علیه امامزادگان/دشمنان اعتقادات ملت ایران را هدف قرار داده‌اند
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام اینکه شبکه‌های معاند برنامه‌سازی زیادی را علیه امام‌زادگان در دست ساخت و تولید دارند، گفت: در این حوزه نیاز داریم که نخبگان دینی و تبلیغی به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان اوقاف و نخبگان تبلیغی در ساری اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد نیاز جامعه ما وقف است.

وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری زیادی بر توسعه فرهنگ وقف دارند، تصریح کرد: رهبری معتقد هستند که به بعد فرهنگی و دینی وقف توجه جدی شود و باید تلاش کنیم در حال حاضر که هجمه سنگینی علیه وقف است این سنت حسنه به صورت مناسب تبلیغ و ترویج شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: مبلغان دینی نسبت به ترویج فرهنگ وقف تلاش جدی داشته باشند، عدم توجه به وقف علل و عوامل زیاد دارد که برخی از آن مربوط به دولت‌های ظالم گذشته در دوران پهلوی بوده است، حکومت پهلوی تلاش داشت با استفاده از ظرفیت دشمنان دینی، بحث موقوفات را در جامعه کم رنگ کند.

این مسؤول با اعلام اینکه دشمنان دینی ما می‌دانند که موقوفات پشتوانه اقتصادی اسلام هستند، افزود: طرح اصلاحات اراضی در دوران طاغوت با هدف از بین بردن موقوفات اجرا شده است.

محمدی با اعلام اینکه چه اشکالی دارد که متدین جامعه از موقوفه استفاده کنند و عواید آن در راه اهداف وقفی هزینه شود، گفت: با اجرای این طرح زمینه توسعه اقتصادی وقف ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه عوائد استفاده از سرمایه وقفی در اختیار توسعه فرهنگ وقف قرار می‌گیرد، گفت: منابع مالی دریافت شده از وقف برای رسیدگی به یتیمان، عزاداری امام حسین(ع) و کمک به بیماران هزینه می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در دستور کار مبلغان قرار گیرد، ادامه داد: بحث وقف یکی از رسالت‌های الهی است و این نیاز است به روش صحیح و هنرمندانه به آن پرداخت شود.

این مسؤول ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 40 تا 50 درصد پشتوانه مالی آنها امور خیریه است، دانشگاه‌ها بزرگ دنیا 40 تا 50 درصد از محل خیریه تامین می‌شود و ما با توجه به پشتوانه مناسب دینی که در زمینه فرهنگ وقف داریم باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

محمدی بیان کرد: دولت در مدیریت دانشگاه، آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور کسری بودجه دارد برای برون رفت از این موضوع می‌توان از ظرفیت وقف کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: مباحث وقف نیاز است که درست تبیین و تعریف شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رویکرد وقف در زمینه کمک به رفع مشکلات اجتماعی مردم، افزود: در استان مرکزی بیمارستانی برای درمان بیماران سرطانی احداث شده است و همچنین مرکز درمانی در استان فارس در حال احداث است.

این مسؤول با اعلام اینکه بیمارستانی در شیراز هم در برنامه کاری قرار گرفته و پزشکان مشهوری هم در این زمینه ساخت ورود پیدا کردند، اظهار کرد: این طرح مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است و چون این ایده‌ها به خوبی تبیین شده است.

محمدی با اعلام اینکه در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری هم اوقاف می‌تواند ورود پیدا کند، گفت: از طرح ایجاد مجتمع صنعتی که متناسب با نیاز جامعه باشد استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه شبکه‌های معاند برنامه‌سازی زیادی را علیه امام‌زادگان در دست ساخت و تولید دارند، تصریح کرد: در این حوزه نیاز داریم که نخبگان دینی و تبلیغی به صورت جدی ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال جدا کردن ما از اهل بیت است، گفت: دشمن فهمیده است که امامزادگان بسیار اثرگذار هستند و جهت‌گیری ما در این ارتباط درست بوده ولی آنها تلاش دارند اعتقادات دینی ما را دچار مشکل کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.654 seconds.