.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
« نعمتی » در جمع خبرنگاران ؛
نیروگاه نکا با انتقال گاز عسلویه از سوخت مازوت خارج می‌شود‌
شمال نیوز : مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه اتمی نکا با اذعان به آلاینده بودن مازوت مصرفی در نیروگاه نکا برای طبیعت منطقه، گفت: نیروگاه شهید سلیمی با انتقال گاز عسلویه به نکا از سوخت مازوت خارج می‌شود.....
نیروگاه نکا با انتقال گاز عسلویه از سوخت مازوت خارج می‌شود‌

شمال نیوز : مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه اتمی نکا با اذعان به آلاینده بودن مازوت مصرفی در نیروگاه نکا برای طبیعت منطقه، گفت: نیروگاه شهید سلیمی با انتقال گاز عسلویه به نکا از سوخت مازوت خارج می‌شود.

به گزارش شمال نیوز ، محسن نعمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه نکا یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی استان و کشور بوده و قدرتمندانه در حال تولید برق است و اکنون 2 هزار و 214 مگا وات تولیدبرق در نیروگاه نکا استحصال می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر نیروگاه تکیه بر صنعت داخلی صنعت است که کارهای تعمیرات بهینه‌سازی تجهیزات انجام شد که در دو سال گذشته بیش از 20 هزار قطعه ساخته و بر روی تجهیزات نصب شد.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا بیان کرد: در سال گذشته 11 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید شد که در سال95 رتبه دوم و سال 96ر تبه نخست را  میان نیروگاه‌های کشور کسب کرد.

وی بیان کرد: از اقدامات مهم نیروگاه بحث استفاده از منابع آب، بخشی از آب نیروگاه  آب چاه و برای خنک کردن نیروگاه از آب دریا استفاده شد. یکی از اقدامات موثر اواخر سال96 استفاده از آب شیرین کن بود که با سه میلیارد تومان هزینه وارد مدار شد.

نعمتی در زمینه کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه، افزود: سوخت مازوت هزینه زیادی دارد و آب بیشتری مصرف می‌شود که برای جایگزین کردن گاز به جای  این سوخت  مکاتبات فراوانی با وزارت نیرو در زمینه استفاده 100 درصدی گاز انجام شد که این امر یک بحث ملی شد که با افتتاح خط کیاسر به نیروگاه این مشکل تاحدود زیادی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: نکا در انتهای مسیر انتقال گاز از عسلویه و کیاسر بوده و وقتی متصل شد فشار گاز افت کرد مشعل ما قادر به استفاده نیست که باید کمپرسور در مسیر خط انتقال گاز افزایش‌دهنده نصب شود تا فشار گاز را افزایش دهد که این قابلیت هنوز فراهم نشد.

گفتنی است در روزهای اخیر فرماندار جدید نکا ، نسبت به توقف استفاده از سوخت مازوت و تبعات زیست محیطی و اجتماعی آن هشدار داده بود .

از سویی مردم ، بویژه ساکنان مناطق اطراف این نیروگاه به شدت از تبعات استفاده از این سوخت در نیروگاه مذکور انتقاد دارند  که امیدواریم با همت مدیران این نیروگاه ، این نگرانی ها مرتفع شود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 31 خرداد 1397
یعنی ما باید تا کی چشم انتظار باشیم تا گاز از عسلویه برسه ؟ مردم رو گیر آوردی برادر ؟
نکایی 31 خرداد 1397
زمین های ما داره نابود میشه . محصول باغ هایمان چروکیده شد و خریدار نداره اونوقت شما منتظر گاز عسلویه هستی ؟ بس کنید
منصف باشیم 30 خرداد 1397
ضمن احترام و تصدیق نظرات ارسالی باید گفت اولا : نیروگاه نکا به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه کشور برق پایه شبکه کشور را تامین می کند که در واقع بخش زیادی از برق استان و کشور توسط نیروگاه نکا تامین می گردد که این امر بخصوص در فصل تابستان اهمیت بیشتری دارد و نمی توان از تولید آن صرف نظر کرد و وزارت نیرو نیز اجازه این کار را نخواهد داد .

ثانیا : بخشی از مردم منطقه و بخصوص اطراف نیروگاه به صورت دائم یا پاره وقت در این نیروگاه اشتغال دارند .

ثالثا : دیگر نوبت به فرماندار جدید نکا ، استاندار ـ نمایندگان مجلس و شرکت ملی گاز است هست که همت کنند و مشکل خط لوله جدید را برطرف سازند.
موضوعی که بارها از سوی نیروگاه مطرح و پیگیری شده است چرا که اولین آسیبهای فنی و زیست محیطی استفاده از سوخت مازوت به تجهیزات و کارکنان خود نیروگاه برمی گردد .

رابعا : این نیروگاه اتمی نیست لطفا مسئولین محترم سایت لید و متن خبر را اصلاح کنند نیروگاه نکا حرارتی است.
نکائی44 31 خرداد 1397
آقایان منصف وغیرمنصف و.....همه عزیزان!!بیایم خودمونوگول نزنیم!!
اگربراتون زحمت نمیشه کمی شرایط جوی شهرنکاروموردبررسی قراربدهید دیگههرگزازوجودنیروگاه مضر برای خصوصا نکاو!!وحومه دفاع نمیکنید!!!بقول
قدیمیابارون میادتاکف زمین اماازباریدن خبری نیست!!چرا؟فکرنمیکنیدبخاطر
همین دودحاصل ازسوخت مازوت نیروگاه باشه؟؟؟
بنده قصد ایجادحساسیت قومی ندارم!اماکافیه یکروزاول صبح یااگردرخواب ناز
تشریف داریدبعدازظهرهنگام پایان شیفت کارنیروگاه وققتونوبگیریدوتشریف ببر یداول ورودی شهرنکا بایستیداونوقت دقیقا متوجه میشویدکه ازاین مرغ تخم گذار فقط جیک جیکش برای ماو جون جونش برای غیرنکائی هاست!!ازهر50نفرکار گر 2نفراهل نکانیستن!!!اونوقت شمابیاد ازش حمایت کنین!!!
بیائیدتوهمین روستاهای اطراف تانشونتون بدم اگریک مرغداری بخاددرفاصله
1کیلومتری روستا احداث بشه بخاطرالودگی زیست محیطی براساکنینروستا مدیرمجموعه مرغ روکیلوئی حداقل 500تومن کمتربه اهالی میدن!حالابفرمائید
خیراین نیروگاه مضر ومهلک برای مردم بدبخت وبیچاره نکا چیست؟؟؟؟؟؟؟
اگرهم بخان چن تانیروبگیرن آنهم باهزاران منت روزمزدقراردادی!!!آخه تاکی؟؟
بخاطرهمین تفکرات هست که نکاشده گداخونه!!!از50تارئیس اداره 5 تانکائی
نداریم!!!ساعت2/5که میشه اگرادارات شهرآتیش بگیره یکی نیست تادراداره
روبازکنه تامردم خاموشش کنه!!!!حرف زیاد ولی فرصت اندک!!خداعاقبتهاروخیر
کنه!!!ماکه پیرشدیم اما بیچاره بچه های ما!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.